۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین خرید کالای ایرانی، تولید کالای مرغوب و حمایت مسئولان سه ضلع اعتلای تولید و تحقق شعارسال است
کد خبر: ۳۰۰۱۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۱۷ ساعت: ۱۶:۳۷ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

خرید کالای ایرانی، تولید کالای مرغوب و حمایت مسئولان سه ضلع اعتلای تولید و تحقق شعارسال است

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: خرید کالای ایرانی، تولید کالای مرغوب و حمایت مسئولان از تولید سه ضلع اعتلای تولید و تحقق شعار سال است.

خرید کالای ایرانی، تولید کالای مرغوب و حمایت مسئولان سه ضلع اعتلای تولید و تحقق شعارسال  است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با اشاره به اهمیت شعار سال در حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: همه آحاد جامعه می باید تلاش کنند تا کالای ایرانی خریداری و مصرف کنند و تولید کنندگان نیز می باید تلاش کنند تا کالای با کیفیت و مرغوب را به دست مصرف کننده برسانند.

وی یکی از مهمترین رسالت های مدیران و مسئولان را حمایت از تولید کنندگان دانست و افزود: مسئولان باید حمایت علمی، اقتصادی و فنی از تولیدکنندگان داشته باشند و از شرکت هایی که به دلیل مشکلات در حال ورشکستگی و نابودی هستند، حمایت کنند.

نماینده ولی در استان قزوین نظارت دقیق مسئولان برای تولید کالای با کیفیت را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر قرار است کالای بی کیفیتی وارد بازار شود، می باید از مبدأ جلوی آن گرفته شود و اقداماتی صورت بگیرد تا در زمان تولید شاخصه های کیفیت و استاندارد به خوبی اعمال و در نهایت محصول با کیفیت به بازار عرضه شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: همانطور که مردم را تشویق می کنیم تا کالای ایرانی مصرف کنند، از مدیران و تولید کنندگان نیز می خواهیم که حقوق مصرف کنندگان را رعایت کنند و با تولید کالای مرغوب و مورد پسند مصرف کنندگان، مشکلات حوزه اشتغال را برطرف نمایند.

وی در ادامه به روز ملی فن‌آوری هسته ای اشاره و ضمن گرامیداشت این روز ابراز کرد: امیدواریم دوران درخشان این عرصه دوباره احیا شود و دشمنان ما ببینند که ما هر سال در عرصه فن آوری هسته ای حرف جدیدی برای گفتن داریم و ابتکار و خلاقیت خود را برای همه جهان به نمایش بگذاریم.

آیت الله عابدینی به قطع رابطه با امریکا بعد از تصرف لانه جاسوسی آمریکایی که با عنوان سفیر و رایزن در ایران به سر می بردند اشاره و تأکید کرد: آن ها جز جاسوسی کار دیگری نداشتند و الحمدالله جوانان ما در آن مقطع این لانه فساد و جاسوسی را تصرف کردند و بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز از این کار جوانان حمایت کردند.

خطیب جمعه قزوین اذعان کرد: امام خمینی (ره) با گره زدن تصرف لانه جاسوسی امریکا با انقلاب اسلامی خواستند بگویند که همانطور که باید مراقب انقلابی که در 22 بهمن به پیروزی رسید باشیم، به همان نسبت باید در مورد تصرف لانه جاسوسی و دشمنی با امریکا اهمیت قائل شویم چرا که مخالفت با امریکا، مخالفت با شیطان بزرگ است و زمان نمی شناسد. همیشه شیطان با ما دشمن است و انسان عاقل نیز همواره باید با شیطان دشمن بماند.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: بارها تجربه شده در طول تاریخ که هرکس دشمنی شیطان را جدی نگرفت به شکست، رسوایی و خواری دچار شده است و هرکس دوستی آمریکا را دنبال کرد به وسیله همین سران آمریکا به خواری دچار گردید و هر زمانی مسئولان کشور با آمریکا مخالفت کرده اند و مقابل زورگویی آنها ایستادگی کردند، به عزت دست پیدا کردیم.

امام جمعه قزوین افزود: پیروزی و سربلندی ما به واسطه ایستادگی در مقابل زورگویی استکبار جهانی است، ما وظیفه داریم این عزت و سربلندی ها را حفظ کنیم، به همین دلیل امام راحل(ره) در ابتدای انقلاب تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران را به کشور گره زدند.

وی با اشاره به سالروز تاسیس حساب 100 امام بیان کرد: این حساب در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توسط انسان های مومن اداره می شود که بسیاری از محرومان جامعه توسط همین حساب بنیاد مسکن خانه دار شدند و هم اکنون نیز بنیاد مسکن در هر استانی پایگاه دارد و خدمات خوبی به مردم ارائه می دهد.

این خطیب نمازجمعه ابراز کرد: بنیاد مسکن در استان قزوین هم اکنون در حال ساخت و ساز در مناطق زلزله زده پل ذهاب در کرمانشاه است که بتواند خانه های مناسبی در اختیار زلزله زدگان قرار دهد که این خدمات قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در قزوین با اشاره به کشتار اخیر صهیونیست ها در نوار غزه عنوان کرد: بر مقاومت گسترده و قدرتمند مردم مسلمان غزه درود می فرستیم و این عزیزان علی رغم سالیان زیادی که در حال مقاومت مظلومانه علیه ظلم اسرائیل هستند اما مردانه در حال مبارزه هستند.

وی گفت: مردم مظلوم نوار غزه در این ایام با مقاومت خود نزدیک 16 شهید را تقدیم جریان مقاومت کرده اند و این مقاومت تا بازگشت آن ها به خانه هایشان ادامه دارد و هدف آنها بیرون کردن اشغالگران از خانه هایشان است و این موضوع را به صورت جدی پیگیری می کنند.

آیت الله عابدینی اذعان کرد: ما به مظلومان و مبارزان فلسطینی اعلام می کنیم که شما تنها نیستید و از مردم مسلمان جهان در نقاط مختلف در ایران، سوریه، عراق و افغانستان، پاکستان و مسلمانان کشورهای اروپایی و آفریقایی و حتی آمریکایی سرنوشت خود را با شما یکسان می دانند و هرکاری برای پیروزی شما و شکست رژیم منحوس صهیونیستی لازم باشد انجام خواهیم داد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: هنوز شیرینی پیروزی جنگ 33 روزه لبنان علیه اسرائیل را به یاد داریم و امیدواریم در آینده ای نه چندان دور سرزمین های اشغالی از وجود منحوس صهیونیست ها خالی شود و مردم فلسطین به پیروزی برسند.

وی از حضور باشکوه مردم قدرشناس قزوین در مراسم سالگرد عالم ربانی مرحوم آیت‌الله باریک‌بین (ره) تقدیر کرد و گفت: همه آحاد جامعه، استاندار قزوین و مدیران استانی این قدرشناسی را از ده ها سال خدمات آیت‌الله باریک‌بین (ره) نشان دادند و از همه مردم و مسئولان تقدیر و قدردانی می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: مرحوم آیت الله باریک‌بین (ره) در استان قزوین نقش به سزایی داشتند و از خدای متعال علو درجات را برای ایشان خواهانیم.

امام جمعه قزوین با تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) تصریح کرد: حضرت در حدیثی می فرمایند همواره با تقوا باشید و حق را بیان کنید. از گفتن حق هراسی نداشته باشید بلکه از سکوت در مقابل باطل بترسید.

وی ابراز کرد: امام موسی کاظم (ع) در ادامه حدیث فرموده اند: در بیان حقیقت هراس نداشته باشید و مطمئن باشید نجات شما در گفتن حق است و هیچ ضرری از گفتن حق متوجه شما نخواهد بود. تقوای الهی را پیشه کنید و باطل را رها کنید. هرچند خیال کنید که باطل برای شما خیری به همراه دارد اما اطمینان داشته باشید که باطل جز بیچارگی برای کسی چیزی به همراه نخواهد داشت.

وی بیان کرد: هرکس با گذشت عمرش به ایمان، تقوا و عدالتش افزوده نشود این فرد دچار خسارت شده است، اما اگر کسی این هدف را دنبال می کند که با افزایش سن در مسائل ایمانی و انسانی پیشرفت کند این فرد بهره لازم را از زندگی در دنیا برده است.

خطیب نمازجمعه قزوین ابراز کرد: در روایت تاکید شده است که هرکس هر روز به اعمال خود رسیدگی نکند از ما نیست، زیرا هرکس با بررسی اعمال خوب و بد خود به صورت روزانه، خوبی های خود را افزایش می دهد و بدی هایش را کنار خواهد گذاشت و توبه و استغفار می کند.

وی با اشاره به ایام شهادت سرلشگر صیاد شیرازی عنوان کرد: این شهید بزرگوار در غائله کردستان و جنگ تحمیلی زحمات زیادی برای حفظ انقلاب متحمل شد که این زحمات بر کسی پوشیده نبود و وجود این شهید عزیز برای منافقان قابل تحمل نبود بنابراین وی را به شهادت رساندند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: مناسبت دیگر آیت الله صدر و خواهر بزرگوار ایشان است که این عزیزان دانشمندانی بودند که مظلومانه با شکنجه های ظالمانه صدام به شهادت رسیدند.

آیت الله عابدینی با اشاره به سالروز شهادت سید مرتضی آوینی گفت: این شهید، انقلاب و آرمان های آن را هنرمندانه به تصویر کشید و در راه خدمت به انقلاب به شهادت رسید، وی شخصیتی بود که به هنر اسلامی آبرو داد، امروز شاهدیم که در فضای هنر، موسیقی، فیلم و سریال مسائلی را به هنر اصیل تحمیل می کنند که فضای آن را به ابتذال کشانده اند.

وی ادامه داد: بزرگترین هنر آفرینش قرآن کریم است بزرگترین هنر آفرینش حضرت فاطمه زهرا سلام الله(س)، امیرمؤمنان(ع) و ائمه اطهار(ع) هستند، کربلا و امام حسین علیه السلام قرآن ناطق هستند و هنرمندی که رویه فکری وی قرآن، نهج البلاغه، عاشورا، ایمان و تقوا نباشد این فرد در نیت شیطان خدمت می کند و برای اشاعه هنر شیطانی تلاش می کند.

امام جمعه قزوین با اشاره به اهمیت هنر انقلاب گفت: هنر از مقوله های مظلوم است که ما باید آن را به خوبی بشناسیم و از آن حمایت لازم را داشته باشیم، خداوند تقوا را پایه اساسی همه هنرها قرار داده است و اساس زندگی فردی و اجتماعی ماست و امیدواریم خداوند این تقوا را در همه حوزه های هنر روز به روز برای ما افزون کند.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان