۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مردم و مسئولان با همدلی در تحقق شعار سال همت کنند/ آیت الله باریک‌بین سرداری خدمتگزار بود
کد خبر: ۳۰۰۰۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۱۶ ساعت: ۲۰:۵۰ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه اراک درقزوین:

مردم و مسئولان با همدلی در تحقق شعار سال همت کنند/ آیت الله باریک‌بین سرداری خدمتگزار بود

امام جمعه اراک در مراسم اولین سالگرد آیت الله باریک بین گفت: امروز کشور ما با تهدیدات دشمنان و مشکلات اقتصادی مواجه است و مردم و مسئولان در کنار هم باید با همدلی و وحدت در تحقق شعار سال همت کنند.

مردم و مسئولان با همدلی در تحقق شعار سال همت کنند/ آیت الله باریک‌بین سرداری خدمتگزار بود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، آیت الله دری نجف آبادی، عضو خبرگان رهبری عصر امروز(پنج شنبه) در مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت الله باریک بین در امامزاده حسین(ع) اظهار کرد: ماه رجب ماه نزول برکات حضرت رب العالمین است و خدا را شاکریم این لطف رابه ما داشته که از این سفره عنایت و برکات این ایام معنوی بهره ببریم.

وی با بیان اینکه آیت الله باریک بین پنجاه سال در حوزه‌های مختلف ادای خدمت داشته است، ابراز کرد: امام جواد(ع) فرمودند:" مومن به سه چیز در راه خدا نیازمند است، توفیق الهی یکی از این نیازهاست و وجود واعظی از درون نیاز بعدی است"، انسانی که از درون خود را موعظه نکند، نمی‌تواند در جهت انسانیت حرکت کند و در مسیر لغو و لعب قرار می‌گیرد، در صورتی که ما باید به مقام خلیفه الهی دست پیدا کنیم.

امام جمعه اراک اذعان کرد: خدای متعال در حوزه‌های مختلف به ما توفیق می‌دهد ما باید از این توفیق‌ها بهره مند شویم، انقلاب، وجود رهبری و ولایت و جلسات ذکر همه توفیقی برای بندگان خداست.

وی بیان کرد: از نگاه امام جواد علیه السلام نیاز سوم این است که گوش شنوا و چشم بینا داشته باشد و در خانه دلمان برای خوبی‌ها و فضیلت‌ها باز باشد و بر روی غفلت‌ها و زشتی‌ها بسته باشد.

این مقام مسئول اذعان کرد: قدرت ایمان و ولایت و عنایت اهل بیت(ع) زمینه نابودی داعش را فراهم کرد و این نمونه ای از الطاف الهی و توفیقات خداوند است، باب لطف خداوند همیشه باز است و ما بسیار به آینده انقلاب امیدوار هستیم.

وی ابراز کرد: روح و جان ما نباید در فضای آلوده قرار بگیرد، امروز فضاهای مجازی با انتشار غفلت‌ها انسان را از فضای حق شنوی و مشاهده واقعیات دور می‌کند، انسان باید روحیه پذیرش حق را در خود ایجاد کند، انسان‌هایی که در دنیا توفیق‌های بزرگی داشته اند از این برکات استفاده کرده اند که یکی از این شخصیت‌ها آیت الله باریک بین بود که از ابتدا در خانواده ای رشد کرد که روحیه انقلابی و مذهبی داشتند.

دری نجف آبادی عنوان کرد: آیت الله باریک بین شخصیتی بود که در دوران نوجوانی و جوانی دوره تلخ دیکتاتوری رضاخانی را چشید و این نگاه زمینه ای شد تا با قوت و انگیزه عالی در برابر این دیکتاتوری ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: این عالم بزرگوار برای ادامه تحصیل با سفر به قم با عالمان بزرگ و انقلابی هم حجره شد و در جوار این عزیزان و وجود اساتید بزرگی همچون آیت الله بروجردی و امام خمینی در فضای نورانی رشد کرد و با توفیق بزرگی که از سوی خداوند متعال نصیب ایشان شد از محضر درس آیت الله حائری و امام خمینی استفاده کرد.

این عضو خبرگان رهبری بیان کرد: مرحوم باریک بین پس از تحصیلات در قم، توفیق حضور 30ماهه در نجف را پیدا کرد و سپس به قم و قزوین بازگشت و پیاده کننده مبانی دینی و قرآنی در استان قزوین شد.

وی گفت: آیت الله باریک بین اهل ادعا و مادیات و دنیا نبود و فدایی راه رهبر و امام خمینی بود و برای احیای مدارس علمیه و حوزه‌ها قدم‌های بزرگی برداشت، در ابتدای انقلاب جریان‌های فکری منافقین و منحرف در حال مانور دادن بودند که ایشان در کنار آیت الله شالی و ابوترابی توانستند با تقویت حوزه‌های علمیه جوانان را از سقوط نشان دهند.

امام جمعه اراک گفت: مرحوم باریک بین پس از انقلاب با شایستگی‌های خوبی که از خود نشان داده بود در جایگاه امام جمعه قزوین و نمایندگی ولی فقیه انتخاب شد و دوران هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کرد که در آن دوران فرزند خود را در طبق اخلاص تقدیم انقلاب کرد که از توفیقات بزرگی بود که خداوند به ایشان عنایت کرد.

وی بیان کرد: روحانیت سهم خود را در دفاع از انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی ادا کرده است و در شرایط امروز هم باید در همه حوزه‌ها روحانیت در دفاع از انقلاب پیشتاز باشد و با کمترین هزینه‌ها بیشترین خدمات را به انقلاب ارائه دهد.

دری نجف آبادی تاکید کرد: آیت الله باریک بین با کمترین شرایط مادی در زندگی طعم لذت معنوی را چشید و برای اقتدار انقلاب و اسلام و آزادی اسلام از شر استکبار جهانی خدمات شایانی انجام داد، با ارزیابی عمر بیش از هشتاد ساله این عالم بزرگوار، به این خدمتگزار ساده و مخلص و شجاع غبطه می‌خوریم.

وی ادامه داد: ایشان در جایگاه‌های مختلف در نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه قزوین، تدریس حوزه علمیه و نمایندگی خبرگان رهبری توانست وظیفه ای که امام راحل بر دوش وی گذاشته بود به خوبی ادای وظیفه کند.

این عضو خبرگان رهبری ابراز کرد: مردم شهید پرور قزوین در طول این چهل سال انقلاب به خوبی ثابت کرده اند که تحت تاثیر شیاطین فضای مجازی و حقیقی قرار نمی‌گیرند و با تقدیم شهید لشگری‌ها، شهید رجایی‌ها، شهید بابایی‌ها و مرحوم باریک بین، مرحوم ابوترابی تعهد خود را به انقلاب و اسلام نشان داده اند.

وی اضافه کرد: اولیای خدا چشم دلشان به نور قرآن و ولایت و ایمان باز شده است و سرمایه‌های بزرگی برای انقلاب و اسلام هستند، آیت الله باریک بین همچون سردار رشیدی خدمتگزار و وفادار به اسلام و ائمه و انقلاب بود.

امام جمعه اراک در پایان گفت: امروز کشور ما با تهدیدات دشمنان و مشکلات اقتصادی مواجه است و مردم و مسئولان در کنارهم باید با عمل به شعار امسال و حمایت از کالای داخلی، همسو عمل کنند، اگر با وحدت و همدلی عمل کنیم خدای متعال پشتیبان ما خواهد بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان