۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اهدای خون بیش از ۳۸ هزار قزوینی در سال گذشته/ آمار مراجعان ۱۳ درصد رشد داشت
کد خبر: ۲۹۹۹۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۱۶ ساعت: ۱۲:۱۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل انتقال خون استان قزوین خبر داد:

اهدای خون بیش از ۳۸ هزار قزوینی در سال گذشته/ آمار مراجعان ۱۳ درصد رشد داشت

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی آمار مراجعه کنندگان اهدای خون در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ بیان کرد: سال گذشته بیش از ۳۸ هزار نفر از مردم قزوین خون اهدا کردند.

اهدای خون بیش از ۳۸ هزار قزوینی در سال گذشته/ آمار مراجعان ۱۳ درصد رشد داشت
محمد حسین برادران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با قدردانی از مشارکت مردم نوعدوست استان در تامین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران اظهار کرد: سال گذشته بیش از 53 هزار نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که این آمار در مقایسه با سال ماقبل آن با 47596 نفر، نزدیک به 13 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش 8.8 درصدی آمار اهدای خون در سال گذشته بیان کرد: از روز نخست فروردین ماه تا پایان اسفند سال 96، بیش از 38 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند؛ این در حالی است که در سال 95 حدود 74 درصد مراجعه کنندگان به عبارتی 35298 نفر خون اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با اشاره به آمار اهداکنندگان مستمر خون عنوان کرد: 58 درصد از مجموع اهدای خون ذکر شده در سال گذشته، توسط اهداکنندگان مستمر در استان تامین شده است، در حالیکه سال 95 این آمار حدود 54 درصد اهداکنندگان را تشکیل می‌داد.

وی تصریح کرد: از تعداد 38418 نفر اهداکننده خون در طول سال گذشته، 22286 نفر جزء اهداکنندگان مستمر هستند؛ اما در سال 95 از تعداد 35298 نفر اهداکننده، بیش از 19 هزار نفر مستمر بودند.

برادران با اشاره به مشارکت پائین و 6.7 درصدی اهدای خون بانوان استان طی سال گذشته گفت: سال 95 در مجموع 2294 نفر از بانوان با مراجعه به مراکز انتقال خون استان، خون اهدا کردند که این آمار در سال 96 به 2569 نفر افزایش یافته است.

وی در پایان عنوان کرد: طی سال 95، 8767 واحد از همه فرآورده‌ها به سایر پایگاه‌ها ارسال شد؛ اما در سال گذشته این آمار با رشد 70 درصدی به 14906 واحد افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان