۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین کم آبی و اشتغال مهمترین دغدغه در سال جاری/ بحران دشت قزوین جدی است
کد خبر: ۲۹۹۹۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۱۶ ساعت: ۸:۱۳ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین اعلام کرد:

کم آبی و اشتغال مهمترین دغدغه در سال جاری/ بحران دشت قزوین جدی است

استاندار قزوین گفت: استان قزوین و دشت آن با مشکل جدی در زمینه آب مواجه است و همه موظفند که برنامه‌های خود را در این زمینه ارائه کنند تا این مساله نسل‌های آینده را تهدید نکند.

کم آبی و اشتغال مهمترین دغدغه در سال جاری/ بحران دشت قزوین جدی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در اولین جلسه شورای اداری استان در سال جدید، با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری، اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی در فرمایش ایشان بسیار فراتر از خرید کالای ایرانی است؛ زیرا هم مردم و هم مسئولان در سازمان‌های مختلف مخاطب ایشان در این پیام نوروزی بودند.

وی ادامه داد: مجموعه حاکمیت از قوه مجریه، مقننه، قضائیه و همه ارگان‌های زیر مجموعه جمهوری اسلامی در حمایت از کالای ایرانی نقش جدی داشته که دولت در سیاست گذاری خود، قوه مقننه در قانون گذاری، قوه قضائیه در حمایت از سرمایه گذاری و در نهایت نیز کارآفرینان و مردم در مصرف و خرید کالای ایرانی باید اقدام عاجل کنند.

این مسئول بیان کرد: متاسفانه در بین مردم این بینش نادرست شکل گرفته که اجناس خارجی از جنس مشابه داخلی بهتر بوده که مردم صبور، مومن و انقلابی ما باید به کالاهای ساخت داخل ارزش و بهای بیشتری داده و آنها را مصرف کنند.

وی اذعان کرد: تولیدکنندگان به عنوان رکن دوم نیز باید به افزایش کیفیت محصولات خود دقت کنند؛ زیرا این مساله مهمی در امر رقابت به شمار رفته و اگر نتوانند با کالاهای خارجی رقابت جدی داشته باشند، در حمایت از کالاهای خود موفق نخواهیم بود.

زاهدی ادامه داد: خوشبختانه استان قزوین در حوزه تولیدات داخلی با کالاهای مشابه خارجی رقابت خوبی داشته که باید زمینه معرفی آن توسط رسانه‌ها به درستی و با قدرت انجام شود.

دیگر انتقال آب جوابگوی بحران دشت قزوین نیست
وی ادامه داد: ائمه جمعه و جماعات، روحانیون، دانشگاهیان، فرهنگیان و همه موثران بر افکار عمومی می‌توانند برای فرهنگ سازی در مصرف کالای ایرانی بسیار موثر عمل کنند.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه امسال برنامه‌های عملیاتی را برای حمایت از کالای داخلی تهیه و ابلاغ میکنیم، افزود: در سال جاری چند مسئله مهم را باید در استان مورد توجه قرار دهیم که مهمترین آنها مساله آب است.

وی با بیان اینکه کارگروه سازگاری با کم آبی در دولت تشکیل شده و دیگر انتقال آب جوابگو نیست، گفت: استان قزوین و دشت آن با مشکل جدی در زمینه آب مواجه است و همه دست اندرکاران و مجریان موظفند که برنامه‌های خود را در این زمینه ارائه کنند تا این مساله نسل‌های آینده را تهدید نکند.

این مسئول مساله اشتغال را یکی از مهمترین مسایل مهم استان دانست و ادامه داد: سال گذشته قزوین از استان‌های موفق در زمینه اشتغال بود و امسال نیز باید ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی، ستاد تسهیل و کارگروه اشتغال آن به طور جدی فعال باشد.

وی با اشاره به اینکه همه مطالبات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مردم را نمی‌توان به چند مورد محدود کرد، گفت: در سال جاری همه احزاب و گروه‌های سیاسی در این زمینه باید با هم تعامل داشته باشند.

زاهدی، تقویت نشاط اجتماعی در جامعه را بسیار مهم دانست و افزود: برنامه ریزی لازم در این زمینه برای تقویت نشاط در بین مردم آحاد جامعه باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

وی از برگزاری 2 رویداد مهم در استان قزوین خبر داد و گفت: کنگره سه هزار شهید استان و دوسالانه خوشنویسی و شعر آئینی در قزوین از اهمیت زیادی برخوردار بوده و دبیرخانه‌های این کنگره‌ها باید نسبت به گذشته فعال تر باشند.

استاندار قزوین اذعان کرد: قزوین کمتر برای مردم کشور به عنوان مقصد گردشگری معرفی شده است؛ اما افزایش میزان بازدید کنندگان امسال نشان داد اگر تلاش بیشتری در این زمینه صورت بپذیرد، این استان به عنوان یک مقصد ثابت گردشگری در کشور می تواند معرفی شود.

مدیران دستگاه‌ها از پاسخگویی به رسانه‌ها طفره نروند
به گفته وی، صنعت توریسم امروزه در زمینه اشتغالزایی از اهمیت بسیار زیادی در جهان برخوردار است که ما نیز باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

زاهدی اضافه کرد: با افزایش 22 درصدی تردد، میزان تصادف‌های فوتی استان خوشبختانه کاهش یافته که این مساله بیانگر میزان فعالیت اعضای ستاد و مسئولان در ایام تعطیلات نوروزی بوده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها ظرف پنج روز آینده برنامه‌های خود را در قالب پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه ارائه کنند، گفت: دستگاه‌های اجرایی همچنین از به کارگیری نیروهای خارج از ضوابط قانونی کار خوداری کنند؛ زیرا حجم دولت آن قدر گسترده است که دیگر نباید شاهد این بی قانونی‌ها باشیم.

این مسئول اضافه کرد: در بخش اعتبارات هزینه ای، سال گذشته وضعیت مناسبی داشتیم و رضایتمندی نسبی بین کارکنان دولت به وجود آمد که جای تقدیر دارد.

استاندار قزوین در پایان از مدیران دستگاه‌ها خواست تا ضمن همکاری با رسانه‌ها، از پاسخگویی به آنان طفره نروند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان