۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ۷۷ درصد از مردم آمریکا معتقدند رسانه‌های این کشور اخبار جعلی منتشر می‌کنند
کد خبر: ۲۹۹۶۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۱۴ ساعت: ۹:۵۵ ↗ لینک کوتاه

اخبار جعلی رسانه های آمریکایی از نظر مردم این کشور؛

۷۷ درصد از مردم آمریکا معتقدند رسانه‌های این کشور اخبار جعلی منتشر می‌کنند

بر اساس نظرسنجی یک دانشگاه آمریکایی، ۷۷ درصد از مردم این کشور معتقدند رسانه‌های این کشور اخبار جعلی پخش می‌کنند.

۷۷ درصد از مردم آمریکا معتقدند رسانه‌های این کشور اخبار جعلی منتشر می‌کنند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، به نقل از موسسه پولیتیکو، بر اساس نظرسنجی دانشگاه مونماوث در نیوجرسی آمریکا ۷۷ درصد از مردم آمریکا می‌گویند گزارش رسانه‌های خبری اصلی "اخبار جعلی" است.

۷۷ درصد از مردم آمریکا معتقدند؛ رسانه‌های این کشور اخبار جعلی منتشر می‌کنند

۳ نفر از هر ۴ نفر از بین ۸۰۳ نفر از پاسخ دهنده به نظرسنجی یا به عبارتی ۷۷ درصد گفتند که معتقدند شبکه‌های تلویزیونی و روزنامه‌های سنتی اخبار جعلی را منتشر می‌کنند. بنابراین، دونالد ترامپ در اعلام انتشار "اخبار جعلی" در رسانه‌ها «تنها» نیست.

بر اساس نظرسنجی دانشگاه مونماوث که در روز دوشنبه منتشر شد بی اعتمادی به سازمان‌های خبری به نسبت سال قبل افزایش یافته است. سال گذشته ۶۳ درصد درباره انتشار اطلاعات نادرست ابراز نگرانی کرده بودند. ۳۱ درصد از افراد شرکت کننده در نظرسنجی گفتند این رسانه‌ها مرتبا اخبار جعلی منتشر می‌کنند و ۴۶ درصد گفتند که این اتفاق گاهی روی می‌دهد.

بر اساس یافته‌های مونماوث، ۶۱ درصد از دموکرات‌ها معتقدند رسانه‌ها اطلاعات غلط را منتشر می‌کنند. سال گذشته ۴۳ درصد از دموکرات‌ها معتقد بودند رسانه‌ها اطلاعات نادرست را منتشر می‌کنند. اعتقاد به انتشار اخبار جعلی در بین جمهوریخواهان نیز افزایش یافت و از ۷۹ درصد به ۸۹ درصد رسید.

در بین افراد مستقل نیز باور به انتشار اخبار جعلی افزایش یافت و از ۶۶ درصد به ۸۲ درصد رسید. نگرانی آمریکایی‌ها درباره انگیزه‌های انتشار اطلاعات گمراه کننده نیز افزایش یافت. ۴۲ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که معتقدند رسانه‌های اصلی برای دنبال کردن دستور کار سیاسی اطلاعات را منتشر می‌کنند.

انتهای پیام/1404


منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان