۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین سوء مدیریت، دلیل اصلی مشکلات صنعت قزوین
کد خبر: ۲۹۹۵۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین تصریح کرد:

سوء مدیریت، دلیل اصلی مشکلات صنعت قزوین

استاندار قزوین در نشست اعضای کمیسیون صنعت و معدن در قزوین گفت: مشکلات موجود در صنعت گاه به خاطر تحریم و گاه به سبب مشکلات مدیریتی است. در قزوین واحد های صنعتی به خوبی از پس تحریم ها بر آمده اند اما مشکل این واحد های صنعتی بیشتر به سبب مسائل مدیریتی است.

سوء مدیریت، دلیل اصلی مشکلات صنعت قزوین
به گزارش صبح قزوین عصر روز گذشته، نشست تخصصی کمیسیون صنعت و معدن در باغستان جهاد کشاورزی قزوین با حضور اعضای کمیسیون صنایع مجلس، معاونین وزارت خانه صنعت و معدن، استاندار قزوین و مسئولان استانی برگزار شد.
استاندار قزوین در این نشست با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن از شهرک های صنعتی قزوین اظهار کرد: حضور نمایندگان و قانون گذاران کشور در استان های کشور به سبب رودررویی با مشکلات موجود در استان ها در نهایت به نفع نظام مدیریتی کشور خواهد بود.
مرتضی روزبه تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی که اصول و سیاست های آن توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد بر توجه به نگاه منطقه ای تاکید خاص دارد.

(12)

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی کشور توجه تمامی مراکز به سمت تهران است در حالی که باید این بینش در سطح کشور ایجاد شود که تمامی استان های کشور به سبب ظرفیت های آن مورد توجه قرار بگیرند و نگاه جدیدی در آنها ایجاد شود.
این مقام مسئول تاکید کرد: اگر خواهان تحقق آرزوی دیرینه کشور مبنی بر فاصله گرفتن اقتصاد کشور از نفت هستیم باید تمامی ظرفیت های کشور مورد بازشناسی مجدد قرار بگیرد.
وی افزود: تمامی مناطق کشور باید نقش خوزستان را داشته باشد حال خوزستان به خاطر نفت دارای اهمیت است و استان های دیگر به سبب توانمندی های دیگر از جمله کشاورزی، صنایع و یا خدمات باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
استاندار قزوین بیان کرد: در جلسات مختلف که استانداری قزوین با بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدمات در استان داشت تلاش شد تا وظایف هر سازمان و ارگان در بحث اقتصاد مقاومتی بازشناسی شود.

(3)

روزبه افزود: قزوین با توجه به شرایط اقلیمی و وجود شهرک های صنعتی در آن می تواند در سر فصل های جدید مدیریتی در بخش های مختلف سهم درخور توجهی را در سطح ملی داشته باشد.
وی بر تمرکز زدایی از مرکز تاکید کرد و گفت: باید تفویض اختیار به مناطق مختلف کشور در دستور کار قرار بگیرد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات موجود در مدیریت کلان این است که قوانین و دستور العمل ها به صورت یکسان برای تمامی استان ها ارسال می شود که این مساله با توجه به تفاوت های اقلیمی و شرایط استان ها صحیح نیست.
وی افزود: نمی شود یک لباس را برای تمامی استان ها برش داد و دوخت چرا که کشور دارای ظرفیت های خاص در مناطق مختلف کشور است.
استاندار قزوین بر تفویض اختیار به مدیران استانی تاکید کرد و گفت: با رعایت اصول،  مدیران مناطق مختلف کشور باید از اختیارات خاص و لازم برخوردار باشند.
وی تاکید کرد: اگر اختیارات لازم و منابع مالی به مدیران استانی داده شود بی شک در پیشرفت منطقه ای و استانی تاثیر شگرف خود را خواهد داشت.
روزبه به مشکلات شهرک های صنعتی قزوین اشاره و تصریح کرد: مشکلات موجود گاه به خاطر تحریم و گاه به سبب مشکلات دیگر مدیریتی است.
در قزوین واحد های صنعتی به خوبی از پس تحریم ها بر آمده اند اما مشکل این واحد های صنعتی بیشتر به سبب مسائل مدیریتی است.
این مقام مسئول با اشاره به مشکلات شهرک صنعتی لیاء عنوان کرد: این شهرک صنعتی که یکی از سرمایه های ملی به شمار می رود  18 سال است که با مشکلات اساسی دست و پنجه نرم می کند از این رو انتظار است با اتخاد تصمیمات مناسب توسط کمیسیون صنعت و معدن و وزارت خانه مربوطه اتفاقات خوب و امید بخشی در این شهرک صنعتی رخ دهد.
انتهای پیام/2004/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان