۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شجاعت و عزت نفس از ویژگی‌های برجسته حضرت زینب(س) بود
کد خبر: ۲۹۹۴۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۱۳ ساعت: ۷:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین:

شجاعت و عزت نفس از ویژگی‌های برجسته حضرت زینب(س) بود

رئیس حوزه علمیه خواهران قزوین بیان کرد: ما هیچگاه نمی‌توانیم اوج عرفان حضرت زینب(س) را بشناسیم و بشناسانیم و منشا آن دانش، معرفت الهی و ایمانی است که از پدر و مادر بزرگوارشان به ارث برده‌اند.

شجاعت و عزت نفس از ویژگی‌های برجسته حضرت زینب(س) بود
حجت الاسلام علی کاظم لو در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، با اشاره به واقعه تاریخی حضرت اسماعیل (ع) و تسلیم بودن پدر بزرگوارشان در مقابل خواست خداوند، اظهار کرد: حضرت ابراهیم (ع) پس از تحمل رنج‌ها و مشتقات فراوان به قصد اجرای فرمان الهی فرزندی را که خداوند پس از ۷۵ سال به او عطا کرده بود، برای قربانی با خود همراه کرد؛ اما هنگامی که خداوند خلوص نیت این پیامبر اولوالعزم را دید قوچی را برای این هدف به ایشان هدیه کرد.

وی افزود: پس از تمام این اتفاقات، حضرت ابراهیم به کمک اسماعیل (ع) خانه کعبه را بنا کرد و از خداوند متعال خواستند که دل‌های مردم را متوجه این سرزمین کند و اکنون پس از هزاران سال با تمام سختی‌ها شاهد افزایش زائران این سرزمین هستیم.

این کارشناس دینی ادامه داد: حضرت ابراهیم (ع) از خداوند خواستند که دل‌های مردم متوجه سرزمین مکه شود اما هیچ‌گاه امام حسین درخواست چنین توجه‌ای را از خداوند نداشتند اما اکنون شاهد ارادت قلبی شیعیان و مسلمانان به این مکان مقدس هستیم، چراکه شهدای دشت کربلا با ایمان قلبی، خلوص نیت و در راه حفظ مبانی اسلام به جنگ با دشمنان همت گماردند.

اوج عرفان حضرت زینب(س) برای ما قابل درک نیست
رئیس حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه بسیاری از وقایع تاریخی به دست فراموشی سپرده شده‌اند؛ اما واقعه کربلا به دلایل مختلفی این چنین نبوده است، بیان کرد: اما حسین (ع) و یارانشان با عشق و خلوص واقعی برای انجام وظیفه الهی خود قدم در راه شهادت گذاشتند و این واقعه بزرگ به دلیل عنایت خداوند متعال و روشنگری حضرت زینب (س) و امامان گرانقدر هیچ گاه به دست فراموشی سپرده نخواهد شد و مصادق حقیقی این موضوع افزایش روز به روز زائرین این سرزمین متبرک است.

وی اضافه کرد: واقعه کربلا انعکاسی است که سرمنشأ شناخت و آگاهی نسل‌های آینده و تشخیص حق و باطل بوده است.

این استاد حوزه علمیه با استناد به روایات تاریخی، عنوان کرد: خطبه‌های حضرت زینب (س) در حضور یزید و ابن زیاد نشان دهنده شجاعت بالای این بانوی بزرگوار و روشن‌گری ایشان در خوصوص واقعه کربلا و ظلمی که در حق خاندان پیامبر شده بوده است.

وی افزود: این سخنان کوبنده با شجاعت و عزت نفس درونی سبب استیصال آنان می‌شود به شکلی که یزید در آخر خطبه ایشان ابن زیاد را لعن می کند و درصدد تبرئه خود برمی‌آید.

کاظم لو با اشاره به قدرت مدیریت حضرت زینب (س)، اظهار کرد: این بانوی بزرگوار فرزند بانویی همچون فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) بوده است که با مقاومت خود در برابر تمام مصائبی که با تمام وجود خود حس کرده بود التیام بخش دردهای اسرا و یتیمان بودند.

وی ادامه داد: حضرت زین العابدین (ع) نقل می‌کنند که در شب یازدهم دیدم که عمه‌ام نماز شب را نشسته می‌خوانند و این نشان دهنده درد و غم بزرگی است ایشان در سینه داشتند؛ اما با همه این مشقات بازهم همچون فاطمه‌ زهرا (س) که پس از رحلت حضرت محمد (ص) خطبه‌هایی فراموش نشدنی و تاثیرگذار را ایراد کردند، توانستند به تببین ارزش‌های واقعی واقعه کربلا بپردازند و اهداف بزرگ شهدای دشت کربلا را به مردم منتقل کنند.

این کارشناس دینی در پایان ابراز کرد: ما هیچگاه نمی‌توانیم اوج عرفان حضرت زینب(س) را بشناسیم و بشناسانیم و منشا آن دانش، معرفت الهی و ایمانی است که از پدر و مادر بزرگوارشان به ارث برده‌اند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان