۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش جمعیت حاضر در نمازجمعه زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند
کد خبر: ۲۹۹۴۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۱۳ ساعت: ۷:۲۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

افزایش جمعیت حاضر در نمازجمعه زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: امروز درصد کمی از جمعیت شهر قزوین در نمازجمعه شرکت می‌کنند؛ اما اگر این آمار درصد بیشتری افزایش یابد به طور یقین آمار آسیب‌های اجتماعی، زمین خواری، حرام خواری و ظلم به شدت تنزل می‌یابد.

افزایش جمعیت حاضر در نمازجمعه زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در جمع معتکفان مسجد النبی(ص) قزوین اظهار کرد: ماه‌های رجب و شعبان همچون یک مدرسه برای تقویت ایمان، معنویت، اخلاق و دینداری است تا ما دانش آموزان این دنیا را برای مدرسه سطح بالاتر یعنی مدرسه لیله القدر آماده کند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه موضوع مدرسه بهار ماه‌های قمری کرامت انسانی و کتاب آن قرآن کریم است، بیان کرد: علم شبیه نوری است که اگر با محوریت خدای متعال و دین تحصیل شد مسیر هدایت انسان را نشان می‌دهد؛ اما اگر کسب علم، هدف و مقصد قرار بگیرد کبر، غرور و خودبرتربینی به سراغ جوینده علم می‌آید و از مسیر هدایت منحرف خواهد شد.

وی اذعان کرد: اعتکاف شباهت زیادی به حج دارد و یک حج کوچک و محدود است که سه روز در مسجد گذرانده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: در قرآن کریم بارها از طریق آیات مختلف خداوند تاکید کرده است که فکر انسان باید به یاد او باشد و هیچ لهو و لعبی نباید انسان را از یاد خدا غافل کند حتی داد و ستد و تجارتی که جزو تاکیدات خداوند برای کسب رزق است، هم نباید عامل غفلت از خدا شود.

وی گفت: گاهی ما به بهانه سرگرمی برای نوجوانان و جوانان خود آنها را از فکر و ذکر و تحصیل علم و تولید و کارآفرینی دور می‌کنیم، "سر" برای گرم شدن نیست بلکه برای فکر کردن و گره گشایی از کار مردم و کسب کمالات معنوی است.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: یکی از کارکردهای "حج" این است که انسانی که مشغول لهو و لعب است به انسان هوشمند خدایی تبدیل کند که زندگی خود را در یاد خود بگذراند و به یک فرد خدااندیش تبدیل شود.

امام جمعه قزوین نتیجه دیگر مناسک "حج" را کسب تقوا دانست و ابراز کرد: در نمازجمعه هم که حج فقراست بحث تقوا رکن مهمی است، امروز با اینکه نمازجمعه بانشاطی داریم اما درصد کمی از جمعیت شهر قزوین در نمازجمعه شرکت می‌کنند؛ اما اگر این آمار به درصد بیشتری افزایش یابد به طور یقین آمار آسیب‌های اجتماعی، زمین خواری، حرام خواری و ظلم به شدت تنزل می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه در اعتکاف هم دو رکن تقوا و ذکر بسیار مهم است، تصریح کرد: متاسفانه تقوا را فقط به معنای "ترس" و "پرهیزگاری" معنا کرده اند که تقوا در روز قیامت از ما شکایت خواهد کرد، بنابراین ما باید معنای واقعی تقوا را درک کرده و آن را در زندگی پیاده کنیم.

وی عنوان کرد: خدای متعال در روز قیامت به همه ما خواهد گفت که من قرآن را برای تو و تو را برای قرآن آفریدم، اما ما در دنیا درگیر لهو و لغو و لعب شده ایم، در صورتی که وظیفه ما به عنوان پرچمدار اسلام در جهان چیست؟ آیا ما هم باید به دنبال غربی‌هایی که مسیر حیوانیت را در پیش گرفته اند حرکت کنیم؟

عابدینی بیان کرد: پیامبر بزرگ اسلامی(ص) می‌فرمایند: "هرکس در زندگی خود، مطیع خدا باشد او اهل ذکر خواهد بود و هرکس از یاد خدا روی برگرداند روز قیامت حسرت خواهد خورد"، بنابراین وظیفه همه ما بندگی خداست.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان