۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین حضور در "اعتکاف" نیاز‌های معنوی انسان را تامین می‌کند
کد خبر: ۲۹۹۴۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۱۲ ساعت: ۱۱:۲۳ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مذهبی در مصاحبه با صبح قزوین:

حضور در "اعتکاف" نیاز‌های معنوی انسان را تامین می‌کند

کارشناس مذهبی گفت: اعتکاف فرصت خوبی است برای کسی که می‌خواهد خلوتی برای سخن گفتن و درد و دل کردن با خدا پیدا کند، خواسته‌هایش را در میان بگذراند و تصفیه روح بدست آورد.

حضور در "اعتکاف" نیاز‌های معنوی انسان را تامین می‌کند
عباس نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به فضیلت‌های اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف ایامی برای تامین نیازهای معنوی انسان است.

وی با بیان اینکه نیاز معنوی یکی از نیاز‌های مهم آدمی است، مطرح کرد: اعتکاف بخش زیادی از نیازمندی‌‌های معنوی سال را ذخیره سازی می‌کند؛ مانند شب قدر که یک شب است ولی انسان می‌تواند خود را به اندازه یک سال در بخش‌های مختلف بیمه کند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات قزوین عنوان کرد: اعتکاف ایام پر فضیلتی است و بستگی دارد که آدمی چقدر از آن فرصت، بهترین بهره را ببرد و بنابر حدیثی؛ کسی که در ماه رجب یک روز را روزه بگیرد نهری که در بهشت رجب نام دارد ندا می‌دهد این رجبیون؟ یعنی اهل ماه رجب در دنیا کجایند که شامل کسانی که در این ماه روزه گرفته‌اند می‌شود، بنابراین کسی که طالب بهشت، استغفار و بخشودگی گناهانش باشد می‌تواند در ماه رجب و مخصوصا ایام البیض به راحتی به آنها مرتبه برسد.

این مسئول اذعان کرد: اعتکاف فرصت خوبی است برای کسی که می‌خواهد خلوتی برای سخن گفتن و درد و دل کردن با خدا پیدا کند، خواسته‌هایش را در میان بگذراند و تصفیه روح بدست آورد.

نظری بیان کرد:ماه رجب، شعبان و رمضان سقف نیایش است و ماه رجب شروع پاک سازی روح انسان در استخری بزرگ، ماه شعبان دریایی بزرگ و ماه رمضان اقیانوس بزرگی است که انسان می‌تواند روح خود را در آنها تصفیه کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه حضور جوانان هر ساله در اعتکاف افزایش پیدا می‌کند، گفت: در اعتکاف سال گذشته از مجموع ۱۲ هزار ۷۵۷ نفر شرکت کننده، حدود ۸ هزار نفر آن جوانان بودند و تعداد بیشتری از معتکفین از قشر طلبه، دانشجو و دانش آموزان که حدود ۴۸۶۵ نفر بودند؛ که سنین ۱۵ تا ۲۰ حدود ۲۴۶۱ نفر، سن ۲۰ تا ۲۵ حدود ۲۳۴۱ نفر، سن ۲۵ تا ۳۰ حدود ۳۷۳۷ نفر را شامل شده بودند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان