۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین نماینده ولی‌فقیه در قزوین از آسایشگاه سالمندان امیرالمومنین(ع) بازدید کرد+تصاویر
کد خبر: ۲۹۹۳۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۱۲ ساعت: ۱۱:۸ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت روز پدر؛

نماینده ولی‌فقیه در قزوین از آسایشگاه سالمندان امیرالمومنین(ع) بازدید کرد+تصاویر

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: وظیفه فرزندان نسبت به والدین در قرآن کریم با تاکید بر احسان به پدر و مادر آمده است، احسان هم فقط به معنای توجه ظاهری به والدین نیست؛ بلکه آنها باید حُسن و اخلاق را در رفتار ما با خودشان مشاهده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین از آسایشگاه سالمندان امیرالمومنین(ع) بازدید کرد+تصاویر
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عابدینی همزمان با میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر در آسایشگاه سالمندان امیرالمومنین(ع) قزوین حضور یافت و با اهدای گل، این روز را به سالمندان تبریک گفت.

امام جمعه قزوین در این دیدار عنوان کرد: ما به دیدار سالمندان عزیز در روز پدر آمده ایم تا عرض سلام و احترام به این پدران بزرگوار داشته باشیم.

وی بیان کرد: این سالمندان عزیز ما شاید از نظر جسمانی در شرایط مطلوبی قرار نداشته باشند و گوش و چشم آنها توانایی لازم را برای برقراری ارتباط با اطرافیانشان نداشته باشد؛ اما کرامت انسانی در وجود همه آنها قرار دارد.

مفسر قرآن و نهج البلاغه ادامه داد: حتی پدر بیهوشی که روی تخت قرار دارد و شاید صدای ما را نمی‌شنود همچون امانت کریمانه ای از سوی خدای متعال است که در اختیار ما قرار دارد و ما باید تا جایی که امکان دارد این امانت را حفظ کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خطاب به کارکنان آسایشگاه سالمندان امیرالمومنین(ع) قزوین ابراز کرد: خدای متعال به شما لطف و عنایت زیادی عطا فرموده که بتوانید از این امانت‌ها به خوبی نگهداری کنید؛ شغل شریف شما در نگهداری و مراقبت از سالمندانی که در شرایط ضعف جسمانی قرار دارند بسیار پرزحمت است که باید قدردان شما عزیزان باشیم.

وی گفت: برای همه شما عزیزان آرزوی موفقیت داریم و از خدای متعال برای همه شما زحمت کشان این سالمندان گرامی طلب عاقبت بخیری داریم.

عابدینی تأکید کرد: وظیفه فرزندان نسبت به والدین در قرآن کریم با تاکید بر احسان به پدر و مادر آمده است، احسان هم فقط به معنای توجه ظاهری به والدین نیست؛ بلکه آنها باید حُسن و زیبایی و اخلاق را در رفتار ما با خودشان مشاهده کنند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: همه ما باید تأسی و توجه به سیره امیرمومنان(ع) داشته باشیم، ما با توجه به این سیره می‌توانیم در زندگی، عبادت، ذکر و ارتباطات اجتماعی خود با خدای متعال تنظیم شویم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: اداره بهزیستی یعنی اداره ای که خداوند بُعد عملیاتی منویات امیرمومنان(ع) و فرزندان ایشان را به آنها سپرده است، زیرا امام علی(ع) پرچمدار حمایت از مستضعفان و محرومان بود، امیدواریم بهزیستی این نقش را به نحو احسن اجرایی کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان