۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین احتمال بازگشایی مرز خسروی طی اربعین امسال
کد خبر: ۲۹۹۰۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۸ ساعت: ۱۰:۳۳ ↗ لینک کوتاه

معاون پارلمانی رئیس جمهور خبر داد:

احتمال بازگشایی مرز خسروی طی اربعین امسال

معاون پارلمانی رئیس جمهور از تلاش برای رفع موانع و بازگشایی مرز خسروی طی اربعین امسال خبر داد.

احتمال بازگشایی مرز خسروی طی اربعین امسال
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین  ،حسینعلی امیری  در حاشیه بازدید ازمرزخسروی و مناطق عملیاتی قصرشیرین گفت: سال گذشته بنا به دلایل امنیتی عراق، از مرز خسروی برای تردد زائر به عتبات عالیات استفاده نشد.
وی افزود: امکاناتی که در پایانه بین المللی مرز خسروی و شهرستان قصرشیرین برای تردد زائران موجود است، نسبت به سایر پایانه های مرزهای مشترک با کشور عراق شرایط بهتری دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: مشاهداتی که امروز از مجموعه پایانه بین المللی خسروی و زیرساخت ها و امکانات موجود در این مرز داشتم در جلسه هیات دولت مطرح خواهم کرد.
امیری اضافه کرد: امید است شرایطی فراهم شود بتوانیم از امکانات بسیار خوب مرز خسروی برای تردد زائران اربعین امسال بهره مند شویم.

وی اظهار داشت: تلاش بر این است تمهیدات لازم برای حل موانعی که سال گذشته برای تردد زائران اربعین از مرز خسروی وجود داشت، اندیشیده شود.

وی همچنین با اشاره به تاکید رییس جمهوری بر سفر اعضای هیات دولت در ایام عید نوروز به استان ها و گفت و گو با مردم و بررسی مسایل و مشکلات آن ها از نزدیک، افزود: ما هم کرمانشاه را انتخاب کردیم تا از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات مردم این استان با توجه به حادثه زلزله ۲۱ آبان ۹۶ قرار بگیریم.

وی گفت: تلاش بر این است مشکلاتی که مردم در این استان و در مناطق زلزله زده با آن مواجه هستند در جلسه هیات دولت مطرح شود تا تصمیمات خوبی برای رفع آنها داشته باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «حمایت از کالای ایرانی» گفت: حمایت از کالای ایرانی یک شعار کلیدی و یکی از لوازم تحقق اقتصاد مقاومتی است.

امیری افزود: باید همه در راستای تحقق منویات رهبر و اهداف شعار سال حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: متاسفانه برخی از افراد جامعه ما استفاده از کالای خارجی را تشخص می دانند که این یک تفکر نادرست است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: باید دستگاه های فرهنگی، تبلیغاتی، صدا و سیما و رسانه ها راجع به اصلاح نگاه نادرست استفاده از کالای خارجی اطلاع رسانی کنند.

امیری اضافه کرد: برای نهادینه شدن فرهنگ حمایت از کالای ایرانی تولیدکنندگان ما باید استاندارد و کیفیت کالاهای تولیدی خود را بالا ببرند به گونه ای که با کالاهای خارجی برابری کرده و مردم نیز نسبت به خرید کالاهای تولید داخل رغبت داشته باشند.

وی اظهار داشت: برای تحقق اهداف حمایت از کالای ایرانی بخشی نیز متوجه دولت است که رییس جمهوری در اولین جلسه هیات دولت در سال جاری تاکید کردند که دولتی ها نباید از کالاهای خارجی استفاده کرده و باید کالای ایرانی خریداری کنند.

وی گفت: حمایت از کالای ایرانی و تحقق اهداف شعار سال مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی سه ضلع دارد که یک ضلع آن مردم، دیگری دولت و ضلع سوم نیز تولیدکنندگان کالا هستند که در یک حرکت هدفمند همه باید تلاش کنند که استفاده از کالای ایرانی به عنوان یک ارزش در کشور مطرح شود.

وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی باید تلاش کنند تولید بهتری داشته باشند تا اشتغال مولد در کشور ایجاد شود و در نهایت سطح معیشت مردم نیز ارتقا یابد و شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.

بازدید از مناطق عملیاتی شهرستان قصرشیرین، مجموعه پایانه بین المللی مرز رسمی خسروی، حضور در روستاهای زلزله زده و بازدید از زیرساخت های تردد زائران اربعین از برنامه های سفر معاون پارلمانی رییس جمهوری به شهرستان قصرشیرین بود.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی ۲ مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق هم مرز است.




انتهای پیام/1404
منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان