۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه عامل ۶۸ درصد تصادفات
کد خبر: ۲۹۸۹۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۷ ساعت: ۱۰:۲۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس راه استان قزوین اعلام کرد:

عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه عامل ۶۸ درصد تصادفات

رئيس پليس راه استان قزوین گفت: حدود ۶۸ درصد از تصادفات در استان قزوین ناشی از عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه و عدم رعایت فاصله طولی رانندگان است.

عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه عامل ۶۸ درصد تصادفات
سرهنگ نصرالله بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با شروع طرح نوروزی از بیست و چهارم اسفند ماه، طی 8 روز گذشته در استان قزوین تصادفات فوتی 50 درصد و متوفیان ناشی از آن 69 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه و با یاری خداوند و همکاری و قانون مندی مسافرین نوروزی طی 11 روز گذشته مجموع تصادفات استان 22 درصد، تصادفات جرحی 15.5 درصد و مجروحین ناشی از آن 19 درصد کاهش داشته است.

رئيس پليس راه استان قزوين افزود: پیش بینی شده بود که با پایان تعطیلات نیمه اول نوروز در ایام چهارم، پنجم و ششم فروردین ماه 97 با افزایش حجم سفر و ترافیک سنگین و نیمه سنگین در مسیرهای منتهی به پایتخت مواجه باشیم که تاکنون طی دو روزه چهارم و پنجم فروردین با تردد میانگین یک میلیون و 126 هزار دستگاه تردد این پیش بینی محقق شده است.

وی اذعان کرد: حدود 68 درصد از تصادفات در استان قزوین ناشی از عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه و عدم رعایت فاصله طولی رانندگان است.

این مسئول به همه شهروندان توصيه کرد: قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در راه‌های استان رعایت و در صورت بروز راهبندان های ترافیکی و وضعیت جوی نامساعد با عوامل امدادی و پلیس همکاری لازم را داشته باشند

وی تصریح کرد: رانندگان به فواصل هر 2 ساعت رانندگی جهت جلوگیری و کاهش تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی 15 دقیقه توقف و استراحت کنند.

افزایش 20.4 درصدی حجم تردد و 18 درصدی مصرف سوخت در قزوین
رئيس پليس راه استان قزوين ابراز کرد: از آغاز رزمایش ترافیکی طرح نوروزی از بیست و چهارم اسفند 96 تاکنون 10 میلیون و 455 هزار و 601 دستگاه خودرو از محورهای مواصلاتی استان تردد کرده اند که با میانگین بیش از 951 هزار دستگاه در هر روز افزایش 20.5 درصدی تردد نسبت به سال گذشته را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: همچنین طی 11 روزه سپری شده از طرح نوروزی 19 میلیون و 235 هزار لیتر سوخت در جایگاه‌های سوخت استان قزوین به مسافران عرضه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21.3 افزایش دارد.

بیگلری در پایان گفت: بازگشت از سفر را مدیریت و آن را به ساعات پایانی موکول نکرده و برای رسیدن به مقصد از عجله و شتاب پرهیز و با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، سفر خوش و ایمن را در دفتر خاطرات زندگی در نوروز سال 97 ورق بزنید.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان