۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۱۶ تن ماده غذایی غیرقابل عرضه در استان قزوین کشف شد
کد خبر: ۲۹۸۹۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۶ ساعت: ۱۱:۲۵ ↗ لینک کوتاه

با اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی؛

۱۶ تن ماده غذایی غیرقابل عرضه در استان قزوین کشف شد

با اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی ۱۶ تن ماده غذایی غیرقابل عرضه در استان قزوین کشف شد.

 ۱۶ تن ماده غذایی غیرقابل عرضه در استان قزوین کشف شد
شیرین نادری، کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: برنامه بسیج سلامت نوروزی از روز 15 اسفند 96 همزمان با سراسر کشور، در این استان با حضور بیش از 100 تن از بازرسان بهداشت محیط آغاز شده است.

وی افزود: تا روز ششم فروردین 1397 به میزان 16 تن موادغذایی غیرقابل عرضه کشف و توقیف و معدوم شده و پرونده آنها برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.

این کارشناس عنوان کرد: کیفیت موادغذایی موجود در سطح عرضه، در زمان بازدید و با استفاده از تجهیزات قابل حمل توسط بازرسان بهداشت محیط، بررسی شده که در این بازه زمانی تعداد 3623 مورد کیفیت روغن مصرفی، دمای یخچال و سردخانه، شورسنجی از نان‌های سُنّتی، سنجش رطوبت امکنه و کنترل دمای موادغذایی تهیه شده و در حال سرو، سنجش شده است.

وی عنوان کرد: در این برنامه که در ساعات اداری و غیراداری و روزهای تعطیل اجرا شد و تا روز 15 فروردین ماه ادامه دارد، بر اساس دستورالعمل از ابتدای اجرای طرح تعداد 4780 بازرسی از مراکز تهیه و توزیع، تعداد 1123 بازدید از اماکن عمومی، تعداد 188 و 485 بازرسی از اماکن بین راه و سامانه‌های آبرسانی انجام شده است.

نادری بیان کرد: تعداد 1357 مورد اخطار بهداشتی صادره به متصدیان برای رفع نواقص بهداشتی داده شده و تعداد 33 باب امکنه نیز به دلیل تخلفات بهداشتی پلمب شده است.

وی افزود: آب آشامیدنی و آب استخرهای شنا نیز زیر ذره بین بازرسان قرار داشته به طوری که 4537 مورد کُلرسنجی و 540 مورد نمونه برداری میکربی انجام شده است که از این تعداد 3990 مورد دارای کُلر آزاد باقیمانده مطلوب بوده است( 88 درصد موارد). همچنین تعداد 301 مورد نمونه از موادغذایی عرضه شده برداشت و به آزمایشگاه کشیک ارسال شده است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان قزوین، گفت: بازرسی مشترک با سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان گردشگری، اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها، تعزیرات حکومتی، اداره کل دامپزشکی و سازمان صمت نیز در دستور کار قرار دارد و تعداد 34 بازدید مشترک تاکنون انجام شده است.

وی ادامه داد: سامانه بهداشت «190» نیز حاوی 190 شکایت مردمی بوده است که در اسرع وقت توسط بازرسان رسیدگی شده است.

این مسئول بیان کرد: تعداد 4656 باب مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی حساس و تعداد 1269 باب اماکن عمومی حساس مورد بازرسی قرار خواهند گرفت. 
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان