۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین پارسا بعد از امر رهبری زبان ترکی را یاد گرفت/ آرزوی پسر ۷ ساله‌ی آذربایجانی محقق می‌شود؟
کد خبر: ۲۹۸۹۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۶ ساعت: ۱۰:۱ ↗ لینک کوتاه

عیدانه‌ی متفاوت با پسر معروف آذربایجانی؛

پارسا بعد از امر رهبری زبان ترکی را یاد گرفت/ آرزوی پسر ۷ ساله‌ی آذربایجانی محقق می‌شود؟

مادر پارسا توصیه‌ی رهبر معظم انقلاب را عملی کرد و حالا پارسا در کنار زبان فارسی، به زبان مادری خود یعنی ترکی نیز مسلط شده است.

پارسا بعد از امر رهبری زبان ترکی را یاد گرفت/ آرزوی پسر ۷ ساله‌ی آذربایجانی محقق می‌شود؟
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین ، پارسا را حتماً به یاد دارید، فیلم او بارها در فضای مجازی و صداوسیما منتشر شده است و آذربایجانی‌ها بهتر از هرکس دیگری او را می‌شناسند. پارسا حاملی نوه‌ی شهید عبدالعظیم زنده‌دل از دیار عجب‌شیر می‌باشد و همان پسر بچه‌ایست که رهبر معظم انقلاب در دیدار شانزدهم آذرماه سال 95 در دیدار با خانواده شهدا از مادر او خواست زبان ترکی را به پارسا یاد دهد.

مادر پارسا نیز به امر حضرت آقا لبیک گفت و حالا فرزند 7 ساله‌اش کاملاً به زبان مادری‌اش مسلط است. امروز را میهمان خانواده گرانقدر شهید زنده‌دل و آقا پارسا بودیم که همان شیطنت‌های کودکی‌اش را به همراه داشت اما در عین حال برای مصاحبه‌ای کوتاه مدت باما آماده بود.

پارسا بعد از امر رهبری زبان ترکی را یاد گرفت/ آرزوی پسر 7 ساله‌ی آذربایجانی محقق می‌شود؟

از آنجایی که پارسا ساکن تهران است او را به زحمت یافتیم اما تعطیلات نوروزی و سفرشان به عجب‌شیر و تبریز دلیلی شد تا جویای احوال این کودک نسبتاً معروف فضای مجازی شویم. پارسا به علت سکونت در تهران و تحصیل در پایتخت از همان دوران کودکی با زبان رسمی کشورش آشنا بود اما از آنجایی که پدر و مادرش در خانه ترکی حرف می‌زدند، تا حدودی مفاهیم ترکی را نیز درک می‌کرد.

مادر پارسا در گفت‌وگو با ما می‌گوید: برای آنکه امر حضرت آقا عملی شود از فردای همان روز آموزش زبان ترکی به فرزندم را آغاز کردم و در مدت کوتاهی پارسا توانست به زبان ترکی مسلط شود و به قولِ رهبر انقلاب، حالا دو زبانه است.

وقتی از پارسا در رابطه با آرزوهایش می‌پرسم، با همان لهجه‌ی شیرینش به زبان ترکی عنوان می‌کند: آرزویم سلامتی پدر و مادرم است، دوست دارم وقتی بزرگ می‌شوم پلیس شوم.

وی ادامه می‌دهد: همچنین آرزو دارم یک بار دیگر به دیدار حضرت آقا بروم و با ایشان ترکی صحبت کنم، همکلاس‌هایم نیز خیلی دوست دارند آقا را ملاقات کنند.

پارسا چفیه‌ای بر دوش دارد که مادرش می‌گوید رهبر انقلاب به او هدیه کرده است، وقتی از پارسا می‌پرسم در دیدار با حضرت آقا برای ایشان چه نقاشی کرده بودی، عنوان می‌کند: باران و آب بود.

فیلم صحبت‌های پارسا حاملی، نوه‌ی شهید عبدالعظیم زنده‌دل به زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان