۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین «حمایت از تولید داخلی» بزرگ‌ترین اقدام برای حل مشکل اشتغال است / حامیان برجام از دستاوردهایی که وعده داده بودند صحبت کنند
کد خبر: ۲۹۸۷۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۳ ساعت: ۱۵:۱۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

«حمایت از تولید داخلی» بزرگ‌ترین اقدام برای حل مشکل اشتغال است / حامیان برجام از دستاوردهایی که وعده داده بودند صحبت کنند

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به نامگذاری سال به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر فرزانه انقلاب گفت: «حمایت از تولید داخلی» بزرگ‌ترین اقدام برای حل مشکل اشتغال است.

«حمایت از تولید داخلی» بزرگ‌ترین اقدام برای حل مشکل اشتغال است / حامیان برجام از دستاوردهایی که وعده داده بودند صحبت کنند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین در مسجدالنبی (ص)، اظهار کرد: از خدا می خواهیم در سال نو با عزم و اراده ای جدی تر نسبت به گذشته سراغ کارهای خیر، عبادت، بندگی و خودسازی برویم و خود را از هر نوع بدی، گرفتاری و آلودگیِ مورد خشم خدا دور بداریم و هر آنچه که خدا برای ما می پسندد را دنبال کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر فرزانه انقلاب بیان کرد: سال هاست که رهبر معظم انقلاب اسلامی «اقتصاد» را محور تعیین شعار سال قرار می دهند و امسال نیز موضوع «اقتصاد» محور قرار گرفت اما تأکید بر این بود که ما باید از تولید داخلی حمایت کرده و آن ها را مصرف کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: «حمایت از کالای ایرانی» یعنی اجناسی که می خواهیم تهیه کنیم، اگر مشابه داخلی دارد حتماً آن ها را خریداری کنیم و از خرید مشابه خارجی آن پرهیز کنیم و بدانیم این کمال بی انصافی است که تولید داخلی را رها کرده و سراغ کالای خارجی برویم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: اگر کالای داخلی را رها کنیم و مشابه خارجی آن را تهیه نماییم در واقع برای خارجی ها رونق و اشتغال ایجاد کرده ایم در حالی که فرزندان خودمان سرگردان شغل هستند و شرکت های داخلی در معرض تعطیلی و ورشکستگی هستند و این کار با ایمان و عقل همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه خداوند برای کافران این موقعیت را قرار نداده است که بر ما مسلَط باشند، یادآور شد: یکی از مصادیق جدی تسلط کافران بر ما، تسلط اقتصادی، تسلط بر بازار و تسلط بر اراده و سلیقه ما در خرید کالا است و می باید با حمایت از تولیدات داخلی مانع تسلط خارجی ها در این عرصه شویم.

آیت الله عابدینی ادامه داد: بزرگ ترین و بلندترین قدم برای حل مشکل بیکاری که کمتر خانواده ای است با آن دست به گریبان نباشد، اقدام عمومی مردم در استفاده از کالای داخلی است.

خطیب جمعه قزوین ابراز کرد: سال های گذشته رهبری مسئولان را برای ایجاد اشتغال مخاطب قرار دادند اما نتیجه چندانی حاصل نشد؛ در نهایت امسال رهبر معظم انقلاب به مردم تکلیف کردند؛ یعنی مؤمنان شما خودتان به فریاد خودتان برسید و در خریدهایتان کالای ایرانی را انتخاب کنید.

وی اذعان کرد: لازمه بهبود وضعیت در تولید داخلی این است که اجناسی را انتخاب کنیم که با کیفیت بهتری تولید می شوند تا رقابت سالمی بین شرکت های داخلی به وجود آید و هر روز شاهد ارتقای کیفی محصولات تولید شده باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در فراز دیگری از سخنان خود به قیام امام خمینی (ره) در سال 1342 اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) بر اساس وظیفه دینی اقدام کرد، مخالفان امام (ره) نیز در مقابل خدا قرار گرفتند و خدا آن ها را آواره و ذلیل کرد.

امام جمعه قزوین افزود: خداوند امام خمینی (ره) را که برای رضای الهی، عزت دین و اقتدار مسلمان ها قیام را شروع کرده بود، صاحب عزت و اقتدار کرد و دل های اهل عالم را متوجه ایشان نمود و در مقابل، دشمنان خدا متضرر شدند و کسانی که با امام (ره) همراه شدند عزت، آبرو، ایمان و سعادت اخروی نیز نصیبشان شد.

وی اظهار کرد: خداوند فرموده اگر امر به معروف و نهی از منکر را با عزت و احترام حفظ کردید، خدا بر عزت و احترام شما می افزاید اما اگر امر به معروف و نهی از منکر را ضایع و ضعیف کردید، خدا شما را خوار می کند و اینجا دیدیم یک بنده شایسته خدا برای امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از دین قیام کرد و خداوند نیز از او حمایت کرد و او به مقاصد والای ایمانی و دینی خود دست یافت.

آیت الله عابدینی با اشاره به جنگ عربستان و یمن اظهار کرد: در ابتدای حمله وحشیانه سعودی ها به یمن، مردم مظلوم این کشور توانایی مقابله با سلاح های عربستان را نداشتند اما امروز با همت ملت یمن به موقعیتی رسیدند که مراکز اقتصادی و تجاری عربستان را با موشک نشانه گیری کرده و نابود کنند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: امروز پس از چند سال جنگ و خونریزی و جنایت سعودی ها در یمن به جز خواری و ذلت و شکست و زبونی نتیجه ای برای سران سعودی به دست نیامده، اما برای مردم مقاوم یمن استقامت، وحدت کلمه و توان نظامی به دنبال داشته است و در دنیا نیز سربلندی و اقتدار قسمت آنها شد که امیدواریم بزودی صعودی ها با شکست مفتضحانه ای از یمن خارج شوند.

وی با اشاره به عهدنامه برجام تصریح کرد: امریکایی ها امروزه توپ برجام را در زمین بازی، جلوی پای اروپایی ها انداخته اند تا سران اروپایی ها با گل جدیدی که به ایران قرار است بزنند ضربات سهمگین دیگری به ما وارد کنند.

خطیب جمعه شهر قزوین اذعان کرد: امریکا در ماجرای برجام از ابتدا به دنبال منافع نامشروع خودش بود، عده ای که از روی جهالت و ناآگاهی یا بی خیالی یا خیانت وضعیت ذلیلانه ای را بر ملت ما تحمیل کردند باید از شرایط امروز برجام خجالت بکشند و از مردم عذرخواهی کنند و راه چاره ای برای نجات ایران از این مخمصه بیاندیشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در وضعیت امروز جامعه عده ای که هنوز حامی برجام هستند به جای صحبت از مفاد آن، باید از نتایج و دستاوردهایی که وعده آن را به مردم داده بودند صحبت کنند. به دروغ به مردم گفته شد با برجام همه تحریم ها برداشته می شود و هیچ تحریمی علیه ایران وضع نمی شود آیا امروز این نتایج به ثمر نشسته است؟

وی ادامه داد: کسانی که با تصویب برجام به مردم وعده دروغ دادند باید امروز عذرخواهی کنند، این عده فریب دشمن را خوردند و در شعار گفتند با شیطان بزرگ مخالف هستند اما در عمل از امریکا حمایت کرده و امروز هم به حمایت خود ادامه می دهند.

عابدینی عنوان کرد: خدای متعال در قرآن کریم می فرماید: شیطان دشمن آشکار شماست؛ امروز این آیه در وضعیت معامله برجام به خوبی برای ما مشخص شده است. در این ماجرا به ما گفتند تحریم های شما را برمی داریم و یک عده ساده لوح این موضوع را بپذیرفتند و برخی از جاسوسان داخلی نیز به حمایت از امریکا پرداختند اما امروز همین شیطان جهانی ایران را به استهزا گرفته و علیه ما تهدید می کند و نقشه حذف دیگر پیشرفت های کشور ما را کشیده است.

امام جمعه قزوین افزود: ما باید در مقابل دشمن بیدار باشیم و بصیرت داشته باشیم، کسانی که ظالم را حمایت می کنند و در حمایت از او دروغ می گویند باید پاسخگو باشند، هرکس به دنبال ظالم و منافق حرکت می کند عامل عذابی است که بر همه مردم نازل می شود؛ بنابراین باید این نفاق و کج روی ها را یادآوری کنیم.

وی با اشاره به ایام میلاد امام جواد علیه السلام گفت: این امام عزیز می فرمایند: اگر کسی غنا و بی نیازی را از خداوند بخواهد همه مردم به او نیازمند خواهند شد و برآورنده نیازهای مردم خواهد شد و هرکس تقوای الهی پیشه کند مردم او را دوست خواهند داشت. امیدواریم خداوند توفیق بندگی، تقوا، حفظ صداقت و انسانیت و توجه به دیگران را به ما عنایت بفرماید.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان