۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اولین بنیاد پژوهش هنر و موسیقی کشور در قزوین افتتاح شد
کد خبر: ۲۹۶۱۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان کشوری و استانی

اولین بنیاد پژوهش هنر و موسیقی کشور در قزوین افتتاح شد

با حضور مسئولان کشوری و استانی، اولین بنیاد پژوهش هنر و موسیقی کشور در سرای سعد السلطنه قزوین افتتاح شد.

اولین بنیاد پژوهش هنر و موسیقی کشور در قزوین افتتاح شد
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین، اولین بنیاد پژوهش هنر و موسیقی کشور در قزوین با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان استانی و جمعی از هنرمندان عرصه موسیقی، در سرای تاریخی سعد‌السلطنه افتتاح شد.
مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ضرورت توجه به احداث چنین پژوهشکده هایی بیان کرد: باید برای گسترش هرچه بیش‌تر پژوهشکده‌های مشابه در سراسر کشور گام اساسی برداشته شود.
وی افزود: این موضوع برای ما در معاونت امور هنری بسیار مهم است لذا از مدیران اداره ارشاد استان قزوین نیز درخواست می کنیم با مسئولان این مجموعه همراهی کنند تا امکانات نرم‌افزاری مورد نیاز در اختیار این افراد قرار گیرد.
وی، تلاش‌های افراد برای حفظ موسیقی نواحی و مقامی کشور را قابل توجه دانست و اظهار داشت: برای جمع‌آوری داشته‌های فرهنگی باقی‌مانده در کشور هم باید تلاش شود زیرا این عمل می‌تواند بسیاری از موارد در جامعه را احیا کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: تمدن ایران جایگاه ویژه‌ای در جهان دارد و درست نیست کشوری با بیش از پنج هزار سال تمدن و داشتن فرهنگ غنی، امکانی برای ثبت و حراست از داشته‌های فرهنگی خود در اختیار نداشته باشد.
مرادخانی اضافه کرد: باید در زمینه موسیقی فعالیت و کوشش بیش‌تری صورت بگیرد، چون هنری بسیار ظریف و شکننده است و همین عامل موجب می‌شود صیانت از آن به لحاظ ملی، میهنی و دینی وظیفه ما باشد.
انتهای پیام/ 3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان