۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین داود محمدی: آفت جلسه زدگي در ايران موجب کاهش بازدهي است/ حجت الاسلام حسینی: شهرداری به مساجد اهمیت بیشتری دهد
کد خبر: ۲۹۴۱۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نمایندگان قزوین در مجلس در نشست اعضای شوراهای ادواری:

داود محمدی: آفت جلسه زدگي در ايران موجب کاهش بازدهي است/ حجت الاسلام حسینی: شهرداری به مساجد اهمیت بیشتری دهد

نمايندگان قزوين در مجلس بیان کردند:آفت جلسه زدگي در ايران موجب کاهش بازدهي و اثربخشي این نهاد قانونی است/ شوراي اسلامي شهر و شهرداري بايد به مساجد به عنوان کانون هاي فرهنگي در شهر اهميت بيشتري دهند.

داود محمدی: آفت جلسه زدگي در ايران موجب کاهش بازدهي است/ حجت الاسلام حسینی: شهرداری به مساجد اهمیت بیشتری دهد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین،  داود محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس،  در نشست اعضای شوراهای ادواری شهر قزوین که در تالار اجتماعات شورای اسلامی شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شوراها برجسته‌ترین نماد مشورتی در کشور هستند که می‌توانند با بهره‌گیری از تصمیمات مردم، نخبگان و اساتید اقدامات مؤثری را انجام بدهند.

وی افزود: شوراها با بهره‌گیری از خرد جمعی مسئولان دستگاه‌‌های اجرایی مانند تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، صداوسیما و سازمان فرهنگی ورزشی می‌تواند در رفع مشکلات و معضلات فرهنگی نقش بسزایی را ایفا کند، براین اساس این نهاد با برنامه‌ریزی منسجم در راستایی تحقق این مهم گام جدی‌‌تری بردارد.

محمدی بیان کرد: آفت جلسه زدگي در ايران موجب کاهش بازدهي و اثربخشي است .

نماینده مردم قزوین، آبیک، البرز در مجلس با بیان اینکه برخی از افرادی که مسئولیتی را برعهده می‌گیرند متأسفانه از دوستان اطراف خود مشورت می‌گیرند و از خرد جمعی به معنای کلمه واقعی بهره‌گیری نمی‌کنند، گفت:‌ این شیوه مشورتی غلط است و باید اصلاح شود.

article3-280x186

محمدی افزود: مسئولان هر نهاد باید از اندیشه‌ها، نگرش‌ها،‌تفکر و دیدگاه‌های مختلف به نحو مطلوبی بهره‌گیری کنند تا بتوانند تصمیم‌های درستی را اتخاذ کنند.

نماینده مردم قزوین، آبیک، البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید هسته‌های مشاوره در شوراها تشکیل شود، بیان کرد: شورای ادواری می‌تواند به عنوان گروه دائمی مشورتی شورای شهر قزوین باشد تا اعضای شورای فعلی از تجربه‌ها و اندیشه‌های این شورا برای اتخاذ تصمیم‌های منطقی بهره بگیرند.

این مسئول با بیان اینکه شورا با بهره‌گیری از تصمیم‌های مختلف می‌تواند موفق‌تر باشد، اظهارکرد:‌ این نهاد بهره‌گیری از ایده‌های اعضای هسته‌های مشاوره، شوراهای محلات، فرهیختگان و مدرسان می‌توانند به تقویت جایگاه خود کمک به‌سزایی کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب وظایف شوراها را هدایت، حمایت و نظارت تعریف کرده است و در این راستا اعضای شوراها باید باهم متحد و همفکر باشند تا بتوانند مصوبه‌هایی که در شورا تصویب می‌کنند در کوتاه‌ترین زمان در شهر عملیاتی کنند تا توسعه شهری با سرعت چشمگیری افزایش یابد.

 شوراها و شهرداري ها بايد به مساجد اهميت دهند

حجت‌الاسلام سيدمرتضي حسيني نماينده مردم قزوين در مجلس نیز در این نشست گفت: شهرسازي اسلامي و ايراني با همفکري و تفکر فرهنگي مهندسان قزويني در شهر قزوين محقق مي شود.
 حسینی افزود: شوراي اسلامي شهر و شهرداري بايد به مساجد به عنوان کانون هاي فرهنگي در شهر اهميت بيشتري دهند.
وي با اظهار اينکه  8 هزار مهندس در قزوين است، تصريح کرد: متأسفانه آنان تاکنون نتوانسته‌اند، فرهنگي ايراني و اسلامي را در شهرسازي و ساختمان‌سازي طراحي کنند.
عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه همه مسئول وضعيت فعلي فرهنگي اند، افزود: مهندسان براي شهرسازي اسلامي منطبق با فرهنگ ايراني بايد در ابتدا از فکر فرهنگي مناسب برخوردار باشند تا بتوانند اين مهم را محقق کنند.
9206181479IMG18225703
حسيني با اظهار اينکه در دوره صفويه و قاجاريه، ساختمان‌هايي با نماد فرهنگ اسلامي در قزوين بنا شده است، افزود: متأسفانه امروز شهرسازي اين شهر هيچ شباهتي به فرهنگ اسلامي ندارند .
وي به شهرک مهرگان قزوين اشاره کرد و گفت: مهندسان در ساخت اين شهرک به فرهنگ اسلامي توجهي نکردند و در آينده مشکلات متعدي در اين شهر خواهيم داشت.
شوراها حلقه واسط بين شهروندان و شهرداري هستند
شهردار قزوين نیز دراین نشست گفت:‌ شوراهاي اسلامي در شهرها  به عنوان حلقه واسط بين شهروندان و شهرداري ها به شمار مي روند.
مسعود نصرتي افزود: بعد از 14 سال فعاليت شوراي اسلامي شهر بايد اقتدار مديريت شهري افزايش داشته باشد و شوراي شهر، شوراي شهرداري نباشد.
نصرتي ادامه داد: شوراي شهر قزوين و شهرداري تاکنون با ديگر نهادهاي خدمات رسان و دستگاه هاي اجرايي ارتباط دوستانه کاري داشته اند، ولي اين موضوع در کل کشور صادق نيست.
شهردار قزوین بیان کرد:‌ با استفاده از نظرات و ایده‌های اعضای شورای ادواری می‌توان تصمیم‌های درستی در برطرف کردن مشکلات شهری از جمله رکود صنعت ساختمان اتخاذ کرد تا شهروندان قزوینی از مزایای آن بهره‌مند شوند.
n00255564-t
وي با اظهار اينکه بايد تشکيلاتي کاري شامل اعضاي ادوار شوراي اسلامي در شهرها تشکيل شود تا از تجارب اين عزيزان استفاده شود، افزود: بزودي کارگروهي جديد براي "قزوين+ 20" شامل 17 عضو قديمي شوراي شهر قزوين تشکيل خواهد شد.
شهردار قزوين با اعلام اينکه بايد از ظرفيت ايجاد دبيرخانه مجمع جهاني شهر اسلامي در قزوين براي تحقق اهداف فرهنگي استفاده شود افزود: مساعدت کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در راستاي تحقق اهداف مجمع جهاني شهر اسلامي ضروري است .
نصرتي در خصوص صنعت ساختمان قزوين نيز خاطرنشان ساخت: 8300 مهندس ، 23 هزار کارگر و 40هزار خانوار در قزوين در صنعت ساختمان قزوين حضور دارند که به دليل رکود ساخت و ساز اين خانواده‌ها با مشکلات اقتصادي مواجه‌اند.
وي با اعلام اينکه صنعت ساختمان شهرهايي ضعيف‌تر از قزوين رونق دارد، بيان کرد: با استفاده ازديدگاه ها و ايده‌هاي اعضاي ادواري شوراي شهر مي‌توان تصميم‌هاي درستي در حل رکود صنعت ساختمان اتخاذ کرد تا شهروندان قزويني از مزاياي آن بهره‌مند شوند.

نصرتی به مجمع جهانی شهر اسلامی اشاره کرد و گفت: دبیرخانه این مجمع در شهر قزوین است که این مهم فرصت خوبی است تا از ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه شهر اسلامی بهره‌گیری مناسبی کرد که شوراهای ادواری می‌توانند در این راستا به ما کمک کنند.

انتهای پیام/3007/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان