۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین باید در فرهنگ و اقتصاد انقلاب شود/ مسئولان در زمینه فرهنگ بسیار بد عمل کرده اند
کد خبر: ۲۹۳۱۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اختصاصی/ عضو خبرگان رهبری:

باید در فرهنگ و اقتصاد انقلاب شود/ مسئولان در زمینه فرهنگ بسیار بد عمل کرده اند

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان گفت: فرهنگ و اقتصاد کشور آسیب دیده است چون مسئولان بد عمل کرده اند و باید در این حوزه ها انقلابی اساسی صورت گیرد.

باید در فرهنگ و اقتصاد انقلاب شود/ مسئولان در زمینه فرهنگ بسیار بد عمل کرده اند
آیت الله علی اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار صبح قزوین، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب جدی گرفتن بحث اقتصاد را بارها به مدیران و مردم تاکید کردند اظهار داشت: آخرین مرحله این بود که ایشان اساسنامه اقتصاد مقاومتی را به طور رسمی به دولت ابلاغ کردند تا سرو سامانی به وضع آشفته اقتصاد در کشور داده شود.
عضو خبرگان رهبری قزوین در ادامه افزود: منظور از اقتصاد مقاومتی ایجاد شرایطی است که اگر دشمن در هر شرایطی بخواهد به کشور ضربه بزند قدرت اقتصادی ما به حدی ایستادگی‌اش قوی باشد که با هجمه‌های دشمن آسیب پذیری آن صفر باشد.
وی با بیان اینکه مدیران باید با برنامه‌ریزی صحیح و حمایت از تولید ملی اقتصاد را از داخل تجلی بدهند اذعان داشت: 35 سال است به همه ملت و مسئولین ثابت شده که بیگانگان هرگز به ما رحم نمی‌کنند و در فکر ضربه زدن به نظام هستند باید روی پای خود بایستیم تا محتاج غربی‌ها نشویم.
امام جمعه تاکستان با اشاره به نامگذاری امسال به سال فرهنگ همچنین خاطرنشان کرد: همه در این سال‌ها شاهد این هجوم گسترده دنیای غرب علیه مبانی اساسی اعتقادی و دینی خود و آسیب دیدن فرهنگ کشور بوده ایم زیرا مسئولین در این راستا بد عمل کردند.
اسلامی تصریح کرد: در زمینه فرهنگ حتی شاهد این هستیم که برخی مسئولین کشور قصد خلاف اسلام عمل کردن را دارند و شرایطی به وجود آمده که با مشاهده توهین‌ها به مبانی شرع و زیر سئوال بردن احکام دینی خبرگان رهبری و علمای بلاد اظهار نگرانی کردند و از این وضعیت به وجود آمده به رهبر معظم انقلاب شکایت بردند.
عضو خبرگان رهبری قزوین در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر سبک زندگی ما به عنوان نمادی از یک کشور اسلامی به طور فجیعی تحت تاثیر القائات غربی‌ها قرار گرفته است و فرهنگ وارداتی در کیفیت لباس، سلوک و حتی نحوه رفتار جامعه ایرانی وارد شده است.
ما در حال اجرای فرهنگ غرب و شرق هستیم و حتی در این زمینه به آنها وابسته شده‌ایم.
وی مطرح شدن بحث رخنه فرهنگی از سوی رهبری را یکی از نگرانی‌های اصلی حوزه فرهنگ دانست و گفت: اقتصاد اگر آسیب ببیند با عملکردهایی می‌توان آن را جبران کرد اما در بحث فرهنگی به این سادگی‌ها نمی‌توان آب ریخته را جمع کرد؛ مسئولین کشوری در تمام رده‌ها وظیفه دارند شعار امسال را که امر ولی شان است رعایت کنند و هر کدام طبق وظیفه خود در راستای تحقق فرهنگ اصیل اسلامی و اقتصاد قوی عمل کنند.
امام جمعه تاکستان تاکید کرد: باید به گونه ای عمل شود که دشمنی که از در بیرون رانده شده از پنجره وارد نشود.
وظیفه همه مدیران فرهنگی کشور است که با روشنگری خود و آموزش‌های لازم از مردم بخواهند جلوی ورود فرهنگ غربی به کشور را بگیرند.
اسلامی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دهه گذشته شعار هر سال را با مشورت مشاورین و صاحب نظران کشور انتخاب کردند ابراز داشت: رهبری با رصدی که در این مدت اعمال کردند از دولت و ملت می‌خواهند که در زمینه اقتصاد و فرهنگ جهاد ملی داشته باشیم.
سال گذشته حماسه سیاسی با حضور ملت در انتخابات و موارد دیگر پیاده شد اما حماسه اقتصادی واقع نشد.
عضو خبرگان رهبری قزوین در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از نارسایی‌های اقتصادی بر زمین مانده است و از طرفی وضعیت فرهنگ نیز در شرایط نامطلوبی به سر می‌برد باید یک انقلاب در حوزه فرهنگ و اقتصاد داشته باشیم و از ظرفیت عزم ملی نیز بهره کافی ببریم تا در پایان سال قدم‌های خوبی در این حوزه‌ها برداشته شده باشد.
انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان