۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین لغو سخنرانی سیدحسن خمینی به دنبال تجمع و شعار مخالفان علیه او
کد خبر: ۲۹۱۰۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

لغو سخنرانی سیدحسن خمینی به دنبال تجمع و شعار مخالفان علیه او

قرار بود سیدحسن خمینی امروز (سه‌شنبه) وارد استان لرستان شود تا به دعوت دانشگاه آیت‌الله بروجردی این استان در همایشی با عنوان تبیین شخصیت علمی امام‌خمینی‌(ره) به‌همراه سخنرانان دیگر این همایش، یعنی قربانعلی دری‌نجف‌آبادی و سیدهاشم رسولی محلاتی به سخنرانی بپردازد؛ اما با تجمع گروه‌های خودسر که روز گذشته مقابل دانشگاه صورت گرفت، شورای تامین استان مجبور شد سخنرانی سیدحسن خمینی را به‌علت عدم تامین امنیت مراسم لغو کند.

لغو سخنرانی سیدحسن خمینی به دنبال تجمع و شعار مخالفان علیه او
به گزارش صبح قزوین، به این ترتیب سیدحسن خمینی هم که در قم به‌سر می‌برد، پس از کسب اطلاع از این موضوع، از رفتن به لرستان صرف‌نظر کرد.
  در پی این اقدام، دانشگاه هم طی اطلاعیه‌ای اعلام می‌کند که «به سبب افراط‌گری افراط‌گرایان و تهدیدهای تشنج‌آفرین آنها و اصرار برخی مسوولان و تاثیرگذاران این شهر بر برگزاری همایش، با حذف یکی از سخنرانان از آنجا که این کار موجب شکستن حرمت میهمان همایش می‌شد، کل همایش لغو می‌شود.
» غلامی، یکی از اعضای ستاد شورای هماهنگی جوانان اصلاح‌طلب در استان لرستان، در این‌باره به «شرق» گفت: نیروی‌های خودسر روزگذشته درمقابل دانشگاه آیت‌الله بروجردی تجمع کرده و شعار‌های تندی علیه سیدحسن خمینی سر دادند.
به گفته این عضو ستاد، این افراد خواستار حذف سیدحسن خمینی از مجموعه سخنرانان این همایش بودند.
مسوولان دانشگاه آیت‌الله بروجردی هم به‌دلیل این اتفاق تصمیم می‌گیرند کل همایش را لغو کنند.
به گفته غلامی، حراست و معاونت دانشگاه آیت‌الله بروجردی شهر بروجرد که از نیروهای اصولگرا محسوب می‌شوند و در دولت جدید هم همچنان در سمت‌های خود ابقا شده‌اند این سخنرانی را ترتیب داده‌ بودند تا با وجود سیدحسن خمینی قرابتی را با دولت جدید ایجاد کنند.
اما تحرک تندروها با تهدید حراست و معاونت، هم تجمع مقابل دانشگاه را رقم می‌زند و هم شورای تامین استان را مجبور می‌کند اطلاعیه عدم‌تامین امنیت سخنرانی سیدحسن خمینی را ابلاغ کند.
به‌این‌ترتیب دانشگاه هم در اطلاعیه‌ای از این گروه به‌عنوان افراطی‌هایی نام می‌برد که با اصرار خود بر حذف یکی از سخنرانان دانشگاه، باعث لغو کل همایش می‌شوند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان