۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین استان قزوین بیش از ۱۳۰۰ بنای تاریخی دارد
کد خبر: ۲۸۹۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

یک کارشناس میراث فرهنگی:

استان قزوین بیش از ۱۳۰۰ بنای تاریخی دارد

یک کارشناس میراث فرهنگی گفت: بناهای تاریخی زیادی در قزوین به ثبت ملی رسیده است و شهر قزوین معروف به شهر آب انبارها است زیرا بزرگ ترین آب انبار کشور در این شهر قرار دارد.

استان قزوین بیش از ۱۳۰۰ بنای تاریخی دارد
به گزارش صبح قزوین، یزدانی کارشناس میراث فرهنگی گفت: قزوین شهری است که می توان در آن یادگاری از دوران ها و رویدادهای تاریخی را پیدا کرد.
یزدانی اظهار کرد: در استان قزوین بیش از 1300 بنای تاریخی ثبت ملی شده و بییشتر توریست ها وقتی به شهر قزوین می آیند اولین مکان برای بازدید که انتخاب می کنند منطقه الموت است.
وی بیان کرد: شهر قزوین به شهر آب انبار ها معروف است چون بزرگ ترین آب انبار تک گنبدی ایران در قزوین وجود دارد و نامش آب انبار سردار بزرگ است.
این کارشناس در ادامه افزود: بناهای شاخص استان قزوین چهل ستون، حمام قجر، مسجد جامع (1200 سال قدمت دارد) و مقبره حمد اله مستوفی است.
در تعطیلات نوروز سال 91 تردد روزانه 800 هزار خودرو در محورهای ارتباطی استان را خواهیم داشت.
سابقه سكونت گزيني و تمدن ده هزار ساله و آثار باستاني و تاريخي چشمگير كه بيش از 11 درصد آثار ثبت شده در فهرست ملي كشور را شامل مي شوند چندي است كه استان قزوين را به رتبه نخست كشور از لحاظ تعداد و همينطور قدمت آثار باستاني يافت شده ارتقاء داده است.
استان ما در كنار طبيعت بكر و گوناگون خود كوه هاي بلند، غارهاي شگفت، دره هاي عميق، باغ هاي دوهزار ساله، درياچه ها، تالاب ها، شاليزارهاي سرسبز و صحراي خشك و كويري و مجموعه كم نظيري از جاذبه هاي گردشگري را در دامان خويش گرد آورده است.
بر اساس آخرين گزارش سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، استان قزوين رتبه اول را در تعداد آثار تاريخي ثبت شده در كشور دارد و بيش از هزار اثر تاريخي و باستاني را در خود جای داده است.
  انتهای پیام/3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان