۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین خط ریلی بوئین زهرا به جنوب مشکل ترافیک ۷ استان را حل خواهد کرد/ گاز رسانی به ۹۵ روستای آوج
کد خبر: ۲۸۸۵۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس:

خط ریلی بوئین زهرا به جنوب مشکل ترافیک ۷ استان را حل خواهد کرد/ گاز رسانی به ۹۵ روستای آوج

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس گفت: حمل و نقل ریلی از قزوین به بوئین زهرا، ساوه و قم به جنوب صورت می‌گیرد که این خط ریلی مساله ترافیک ۷ استان را حل خواهد کرد.

خط ریلی بوئین زهرا به جنوب مشکل ترافیک ۷ استان را حل خواهد کرد/ گاز رسانی به ۹۵ روستای آوج
روح الله عباسپور نماینده مردم شهرستان بوئین زهرا و آوج در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در رابطه با اینکه نباید بحث اقتصاد مقاومتی را به فراموشی سپرد گفت: اقتصاد مقاومتی به عنوان یک موضوع جدی روز مطرح بوده و یکی از مولفه‌های اساسی آن واگذاری اقتصاد به مردم در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی است.
وی افزود: هر جا که در نظام اسلامی مسئولیت را به مردم واگذار کردیم به کرامت و عزتمان افزوده شد از این رو در بحث مشورتی نیز تصمیم‌گیری به شوراها واگذار شد.
عباسپور با اشاره به مبلغ مالیات بر ارزش افزوده در روستاهای آوج عنوان کرد: این روستاها ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون اعتبار دریافت کرده‌اند که این موضوع در سطح شهرستان چیزی بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان خواهد بود.
وی عملکرد شوراها در مناطق آوج و بوئین زهرا را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: تا به حال پیشنهادات زیادی توسط رئیس شورای شهر تهران در مجلس مطرح شد که به بصورت لایحه درآمد و توسط مجلس تصویب شد.
شما هم می‌توانید پیشنهاداتی در زمینه‌های مختلف جهت حل مشکلاتتان به مجلس ارائه دهید.
این نماینده مجلس سپس به ارائه گزارشاتی از عملکردش پرداخت و بیان داشت: تقریباً ۹۵ درصد روستاهای ما گازرسانی شده است.
در بحث راه سازی نیز ۱۰۰ کیلومتر در شهرستان آوج شروع شده که حدود ۳۰ میلیارد اعتبار آن روستایی است؛ البته این امر به واسطه ارتباطات صورت گرفته، نه منابع مالی.
عباسپور با تقدیر و تشکر از مدیرکل راه و شهرسازی استان و شهرستان جهت پیگیری این امر مهم افزود: من متعهدم شدم که قیر این پروژه را از طریق وزارت راه تامین کنم و بعدها که منابع مالی دولت تامین شد هزینه‌یشان را پراخت کنند.
اگر چنانچه کمک۲۵ درصدی راه سازی به این پروژه صورت گیرد این ۱۰۰ کیلومتر به ۱۲۵ کیلومتر ختم افزایش می‌یابد تا وضعیت راههای ما بهتر شود.
وی برنامه دیگر برنامه در دست پیگیری خود را خط حمل و نقل ریلی عنوان و خاطرنشان کرد : خط حمل و نقل ریلی از آستارا به انزلی -رشت و قزوین که در قزوین متوقف شد، با رایزنی ما با وزارت راه و اقدامات اولیه و توجیه اقتصادی آن، خوشبختانه اهمیت کار برای راه و شهرسازی روشن شد و کارشناسان در این امر ورود پیدا کردند.
عباسپور ادامه داد : حمل و نقل ریلی از قزوین به بوئین زهرا، ساوه و قم  به جنوب صورت خواهد گرفت که این خط ریلی مساله ترافیک هفت استان را حل خواهد کرد.
وی این خط ریلی را یکی از مولفه های مهم در اقتصاد مقاومتی بیان و اظهار کرد: حمل و نقل ریلی در توسعه استان و شهرستان ما می‌تواند تاثیر گذار باشد خصوصا اینکه شهرستان ما به عنوان کریدور شمال جنوب کشور موقعیتی بسیار عالی دارد و در توسعه این شهرستان تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.
انتهای پیام/۶۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان