۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین دلایل عدم انصراف از یارانه / دولت سازندگی باید پاسخگو باشد/ دولت دهم درگیر حواشی شد/ جشنواره فیلم فجر یا اسکار ایرانی
کد خبر: ۲۸۷۶۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اختصاصی-۲/دبیر شورای سیاست گذاری کنگره علوم انسانی اسلامی تشریح کرد:

دلایل عدم انصراف از یارانه / دولت سازندگی باید پاسخگو باشد/ دولت دهم درگیر حواشی شد/ جشنواره فیلم فجر یا اسکار ایرانی

معاون سابق فرهنگی دانشگاه امام خمینی(ره)، ریشه عدم انصراف اقشار متمکن جامعه از یارانه را در فضای بد فرهنگی بعد از جنگ دانست و بیان داشت: دولت سازندگی باید پاسخگو باشد چرا که در دوران بعد از دفاع مقدس فضای جامعه به سمت مسابقه ثروت اندوزی پیش رفت.

دلایل عدم انصراف از یارانه / دولت سازندگی باید پاسخگو باشد/ دولت دهم درگیر حواشی شد/ جشنواره فیلم فجر یا اسکار ایرانی
دکتر فرزاد جهان بین، استاد دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین در گفت وگوی اختصاصی با صبح قزوین اظهار کرد: وقتی مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست های راهبردی اقتصاد مقاومتی بر آن تاکید می کنند به سبب آن است که اقتصاد یکی از نقاط ضربه پذیر و چالش های کشور با نظام استکباری است.
جهان بین تصریح کرد: اعتقاد دارم تحریم ها ما را زمین نزده چرا که از ابتدای انقلاب، کشور مورد تحریم دشمن بوده و هست.
آنچه سبب مشکلات اقتصادی کشور است ساختار ضعیف اقصادی کشور می باشد.
وی تصریح کرد: باید منابع کشور را در زمینه های دیگر به غیر از نفت فعال نماییم تا وابستگی به این منبع و سرمایه کم شود.
 این استاد دانشگاه، در ادامه توضیحاتش گفت: چرا باید سهم کشور از گردشگری تا این میزان کم باشد.
به عنوان نمونه در همین استان قزوین صدها اثار گردشگری وجود دارد اما در جذب گردشگر بسیار ضعیف عمل می شود.
download عضو هیات علمی  پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) تصریح کرد: مسئولان باید به سمتی روند که ضربه پذیری اقتصاد کم شود و تکان های بیرونی بر کشور کمترین شوک را بگذارد.
وی افزود: متاسفانه صحبت های مقام معظم رهبری گاه فقط بر نصب بیلبوردها و بنرهای سطح شهر بسنده می شود و اقدام جدی بر عملی کردن آن صورت نمی پذیرد.
جهان بین به علل ایجاد وضع موجود در اقتصاد کشور اشاره و خاطر نشان کرد: عوامل زیادی در این خصوص مطرح است که از جمله آن می توان به راحت طلبی مسئولان، عدم مطالبه جامعه از مسئولان و فضای عمومی کشور اشاره نمود که رفع آن نیازمند عزم ملی جامعه و مطالبه آنها است.
معاون سابق فرهنگی - اجتماعی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین تاکید کرد: به عقیده من بیش از دولتمردان، جنبش های دانشجویی و نخبگان کشور در وضعیت کنونی اقتصاد مقصرند چرا که بر موارد اصلی تاکید نکرده و مطالبات خود را از مسئولان نداشته اند.
  دولت سازندگی باید پاسخگو باشد دبیر شورای سیاست گذاری کنگره علوم انسانی- اسلامی بر اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها تاکید کرد و گفت: این کار سنگینی بود که باید انجام می شد و باید همه در این زمینه به دولت کمک کنیم  وعزم ملی برای اجرای مرحله دوم می باید ایجاد بشود.
81085423-5566034 این استاد دانشگاه دلایل عدم انصراف از یارانه با وجود تبلیغات بسیار را ریشه در دوران بعد از جنگ دانست و  بیان کرد: در بخشی دولت سازندگی باید پاسخگو باشد چرا که در آن دوران، مسیر اشتباه پیش رفت و فضای جامعه به سمت مسابقه ثروت اندوزی کشانده شد.
جهان بین اظهار کرد: وقتی مسئولان بر پیشی گرفتن از دیگران در ثروت اندوزی می تازند مردم نیز به این سمت کشیده خواهند شد چرا که مردم به آیین مسئولان خود هستند.
وی با اشاره به شاخص های رفاه طلبی در جامعه گفت: در سال ۷۹  این شاخص ۳۱/۵ درصد بود اما در سال ۸۲ ۳۵/۱ درصد رفاه را اولویت اول دانستند و این شاخص در حال رشد است.
معاون سابق فرهنگی - اجتماعی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین عنوان کرد: اصلاحات خوبی در دولت های نهم و دهم انجام شد اما  در این دولت در دوسه سال آخر اولویت های اصلی و فرعی جابجا شد و جامعه را درگیر حواشی کرد.
  شرایط اقتصادی کشور با بخشنامه  و دستور درست نمی شود وی با انتقاد از مصرف گرایی در جامعه خاطر نشان کرد: در مباحث مختلف مانند انرژی،  مصرف گرایی و اسراف بسیار شده و باید سامانی بر آن ایجاد شود و اصلاح آن نیازمند فرهنگ سازی است.
y جهان بین تاکید کرد: شرایط اقتصادی کشور با بخشنامه  و دستور درست نمی شود بلکه باید همه پای کار حاضر شوند و در وهله اول خود مسئولین باید الگو باشند.
معاون سابق فرهنگی - اجتماعی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین خاطر نشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و پای فشردن بر شعارهای انقلاب امروز در منطقه حرف اول را می زنیم و کشوری موثر در نظام  بین المللی هستیم و برگ های برنده زیادی در دست ایران است که مسئولان باید  قدر این موقعیت کنونی را بدانند.
  جشنواره اسکار ایرانی به جای جشنواره فیلم فجر! جهان بین با انتقاد از جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: باید عنوان این جشنواره تغییر کند چرا که در حال حاضر این جشنواره با اهداف اولیه آن بسیار متفاوت است و می توان نام آن را به اسکار ایرانی تغییر داد.
images معاون سابق فرهنگی - اجتماعی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین خاطر نشان کرد: شاید یکی از دلایل پیدایش جشنواره عمار به سبب ساختار معیوب جشنواره فیلم فجر باشد.
جهان بین در بخش دیگری از سخنان خود به بحث فرهنگی به عنوان مقوله دوم مقام معظم رهبری در شعار سال اشاره و ادامه داد: اگر مردم جامعه احساس کنند که مسئولان ساده زیستی را رویه خود قرار داده اند و تلاش برای رفع مشکلات موجود را در دستور کار خود دارند بی شک به آنها اعتماد خواهند کرد.
این استاد دانشگاه اصلاح دو بخش اقتصاد و فرهنگ را از ملزومات جامعه دانست و تاکید کرد: اگر این دو بخش اصلاح نشود به بخش های دیگر جامعه ضربه وارد خواهد شد.
وی راهکار اصلاح آن را عزم ملی و مدیریت جهادی دانست و ابراز کرد: نخبگان باید در این زمینه حضور پر رنگ تری داشته باشند.
عضو هیات علمی پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) تصریح کرد: منظور از مدیریت جهادی این است که همه از جمله مدیران و مردم در صحنه باشند و از نزدیک همه چیز را لمس کنند.
وی ادامه داد: در عرصه های مختلف از این سرمایه های انسانی فراوان داشته ایم اما گمنام بوده اند.
برای مثال در بحث هسته ای شهید احمدی روشن و یا شهید شهریاری و یا در بحث صنایع دفاعی شهید تهرانی مقدم به مانند ستارگان درخشان در کشور نورافشانی می کردند که بعد از شهادت شناخته شدند.
انتهای پیام/۲۰۰۴/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان