۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین عمل به منویات رهبری در اولویت امور / فرهنگ و معنویت در کشور مهجور است
کد خبر: ۲۸۰۳۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اختصاصی/ امام جمعه قزوین تصریح کرد:

عمل به منویات رهبری در اولویت امور / فرهنگ و معنویت در کشور مهجور است

آیت الله هادی باریک بین گفت: رهبری با تعیین سیاست‌های کلان در هر سال، نقشه راه مدیران را برای پیشرفت کشور اعلام می‌کنند باید عمل به منویات ایشان در اولویت تمام برنامه‌ها قرار گیرد.

عمل به منویات رهبری در اولویت امور / فرهنگ و معنویت در کشور مهجور است

آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار صبح قزوین، با بیان اینکه یکی از مهمترین مسئولیت‌های رهبر معظم انقلاب مواظبت و مراقبت نسبت به جهت گیری‌های کلی نظام است گفت: به همین دلیل است که نخستین مسئولیت رهبری در قانون اساسی تعیین سیاست‌های کلی نظام بیان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه افزود: جهت گیری‌های نظام در همه ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی براساس سیاست‌های کلی نظام است که از طرف رهبری اعلام و مشخص و اعمال می‌شود.
در همین راستا امسال دو حوزه اقتصاد و فرهنگ از مبانی مورد توجه ایشان است.

عضو خبرگان رهبری گفت: رهبری با تعیین سیاست‌های کلان در هر سال، نقشه راه مدیران را برای پیشرفت کشور اعلام می‌کنند.
باید عمل به منویات ایشان در اولویت تمام برنامه‌ها قرار گیرد.

امام جمعه قزوین به اهمیت حوزه اقتصاد در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: اهمیت موضوع اقتصاد چه از لحاظ ذاتی و چه از منظری که دشمنان در این چند سال اخیر با همه قوا و امکانات خود وارد جنگ اقتصادی با نظام مقدس جمهوری اسلامی شده‌اند، توجه به حل این نابسامانی‌ها را مورد ضرورت قرار می‌دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نامگذاری چند سال گذشته که در حوزه اقتصاد و حل مسایل حواشی مربوط به آن صورت گرفته نشان داد با توجه به شرایط کشور و مشکلات اقتصادی که اکثر آن ناشی از سوء مدیریت‌ها بوده است، اقدام ضروری و مفید، منشأ اثر است.

عضو خبرگان رهبری، نامگذاری امسال به سال فرهنگ را از اساسی‌ترین اقدامات مورد نیاز کشور برشمرد و تصریح کرد: تحلیل ما این است که رهبر معظم انقلاب برای اینکه توجه و عنایت به بحث اقتصاد منجر به غفلت مردم و مسئولین از حوزه فرهنگ که از زیرساخت‌های مهم یک کشور اسلامی است نشود توجه به مقوله فرهنگ را درکنار سامان دادن به معضلات اقتصادی مطرح کردند.

آیت الله باریک بین یادآور شد: هوشیاری و درایت رهبر انقلاب اقتضا می‌کرد که امسال را به نام فرهنگ بنامند و البته از آنجایی که اهمیت مسایل اقتصادی هنوز کاملا پا برجاست و جمهوری اسلامی در حال نبرد اقتصادی با دشمنان قرار دارد ایشان با بصیرت، حوزه اقتصاد و فرهنگ را در کنار هم قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: بحث سبک زندگی اگر اصلاح شود می‌تواند تاثیر شگرفی در اقدامات حوزه اقتصادی و فرهنگی داشته باشد و مدیران فرهنگی در این زمینه باید وارد شوند و مردم را نسبت به خطرات غرق شدن در فرهنگ ضد دینی و غربی آگاه سازند.

وی در پایان اذعان داشت: موضوع فرهنگ، معنویت و اخلاق در جامعه تا حدودی مظلوم و مهجور واقع شده است که باید مردم و مسئولین فرهنگی بیشتر در این زمینه وارد شوند و توجه جدی به آن داشته باشند.

انتهای پیام/2002

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان