۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین دولت حاکمیت فرهنگی خود را جدی بگیرد/ برای حذف ناهنجاری‌های اجتماعی احیای سبک زندگی ضروری است
کد خبر: ۲۷۶۴۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عضو شورای فرهنگ عمومی کشور:

دولت حاکمیت فرهنگی خود را جدی بگیرد/ برای حذف ناهنجاری‌های اجتماعی احیای سبک زندگی ضروری است

عضو شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در احیای امر به‌معروف ‌و نهی ‌از منکر باید سبک زندگی اسلامی زنده شود و برای از بین بردن ناهنجاری‌های اجتماعی از خانواده شروع کرد در این راستا نیز باید دولت حاکمیت فرهنگی خود را جدی بگیرد.

 دولت حاکمیت فرهنگی خود را جدی بگیرد/ برای حذف ناهنجاری‌های اجتماعی احیای سبک زندگی ضروری است
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه با خبرنگار فرهنگی صبح قزوین در خصوص شهدای امر به معروف و نهی از منکر گفت: وضعیت شهیدان امر به معروف و نهی از منکر مانند خود فریضه‌ی امر به‌معروف ‌و ‌نهی‌ از منکر مظلوم است.
وی  افزود: اصل هشتم قانون اساسی تکیه به جایگاه مهم امر به‌ معروف ‌و‌ نهی ‌از منکر دارد که متاسفانه هنوز به آن پرداخته نشده است اما کمیسیون فرهنگی برای احیا و تبیین این قانون در تلاش است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اجرای امر به ‌معروف ‌و نهی ‌از منکر در جامعه طبق آیات قرآن و روایات ضرورت دارد ابراز کرد: امر به‌معروف ‌و نهی‌ از منکر واجب کفائی است و اگر افرادی در میدان عمل باشند از گردن سایرین ساقط می‌شود ولی اگر همه از آن غافل شوند این مسئولیت بر دوش همه خواهد بود.
وی به روایتی از امیرمومنان علی (ع) اشاره کرد و گفت: اگر در جامعه اسلامی امر به‌معروف ‌و نهی ‌از منکر انجام نشود اشرار بر آن‌ها مسلط خواهند شد لذا در برابر منکر نباید سکوت کرد و از نمایندگان و دولت‌مردان باید شروع شود و هر جا که تخلف صورت می‌گیرد، باید گفته شود حتی اگر مسئول کشوری باشد.
حسینی با بیان اینکه امر به‌معروف ‌و نهی‌ از منکر مانند نماز و حج امری واجب بوده و فردی که آن را انکار کند مرتد است تاکید کرد: این فریضه اگر فراموش شود زحمات امام خمینی‌(ره) و رزمندگان هدر خواهد رفت و در این راستا ابتدا باید به خود بپردازیم و ناهنجاری‌ها را از بین بیریم.
کارشناس فرهنگی استان ادامه داد: بخش دیگری که در احیای امر به‌معروف ‌و نهی ‌از منکر می‌تواند موثر عمل کند خانواده است؛ بنابراین باید سبک زندگی اسلامی زنده شود و برای از بین بردن ناهنجاری‌های اجتماعی از خانواده شروع شود.
عضو شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه گفت: مورد دیگر مظلومیت فرهنگ است.
همه‌ بخش‌های فرهنگی در دست دولت نیست ولی حاکمیت فرهنگی به دست دولت است.
روحانیت،حوزه علمیه، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و دانشگاه‌ها در فرهنگ نقش دارند ولی نمی‌توانند قانونی را وضع کنند یا جلوی پخش فیلمی ناهنجار را بگیرند.
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از مهمترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب رفتار نادرست و به دور از فرهنگ اسلامی برخی از مسئولان در برابر دیگر کشورها است و همچنین مهمترین بخش انحراف جوانان مربوط به فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی است.
وی با بیان اینکه رأس دیگر در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر قوه‌ قضاییه و نیروی انتظامی است خاطرنشان کرد: این سازمان‌ها می‌توانند با وضع و احیا کردن قانون، جلوی اراذل خیابانی را بگیرند و مورد دیگر که رهبر معظم انقلاب بر آن تکیه دارد این است که انفرادی امر به معروف و نهی از منکر نکنید و به صورت دسته جمعی و گروهی به این فریضه مهم بپردازید.
حسینی افزود: چهار چیز در قرآن به مسئولان یک حکومت اسلامی سفارش شده است که باید در جامعه حاکم شود  از جمله؛ نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر که باید به آن اهمیت داده شود نه اینکه همه منتظر بمانیم اگر اتفاقی افتاد به فکر حل مسأله بیفتیم.
کارشناس فرهنگی استان در پایان خاطرنشان کرد: عاملی که مانع برآورده شدن دعاها می‌شود، ترک امر به ‌معروف ‌و ‌نهی ‌از منکر است و اگر ادامه یابد سبب به روی کارآمدن اشرار بر حکومت می‌شود فردی که ایمان بیشتری داشته باشد دارای غیرت بیشتری است و امام‌حسین(ع) کانون عاطفه و غیرت بودند.
انتهای پیام/۶۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان