۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پیگیری شعار سال، محور حرکت مدیران قزوین/ حل مشکل کم آبی و رفع بیکاری در اولویت است
کد خبر: ۲۷۳۴۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۱ ساعت: ۶:۵۸ ↗ لینک کوتاه

استاندار در پیام نوروزی اعلام کرد:

پیگیری شعار سال، محور حرکت مدیران قزوین/ حل مشکل کم آبی و رفع بیکاری در اولویت است

استاندار قزوین با تبریک فرا رسیدن نوروز و سال نو به هم استانی ها،گفت: حرکت در چهارچوب شعار مقام معظم رهبری و پیشبرد برنامه های مهم دولت، اولویت مدیران استان در سال ۹۷ است.

پیگیری شعار سال، محور حرکت مدیران قزوین/ حل مشکل کم آبی و رفع بیکاری در اولویت است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین سه شنبه شب در گفت‌وگوی نوروزی با مردم استان قزوین که پس از تحویل سال نو از شبکه استانی سیمای مرکز قزوین پخش شد با تبریک فرا رسیدن نوروزر اظهار کرد: علاوه بر توجه به شعار سال و اجرای برنامه‌های دولت، حل مشکل کم آبی و اشتغالزایی برای جوانان را به عنوان ۲ اولویت اساسی استان در سال جدید دنبال خواهیم کرد.

استاندار قزوین افزود: رسیدگی به مسایل زیست محیطی از دیگر اولویت‌های استان در سال ۹۷ به شمار می‌رود و برای حل مشکل کم آبی از طریق منابع مختلف از جمله اعتبارات دولتی بدنبال اجرای طرح‌های آب رسانی هستیم و از بهره برداران بویژه کشاورزان انتظار داریم صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب را با جدیت بیشتری پیگیری کنند زیرا دشت قزوین با خطر خشکی روبروست.

این مسئول اذعان کرد: سالی را که پشت سر گذاشتیم با همه تلخی‌ها و شیرینی‌هایش به پایان رسید و تجربیات آن به اندوخته‌های ما اضافه شد، در سال قبل اتفاقات مهمی را از جمله انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را داشتیم که با مشارکت پرشور و حداکثری مردم کشور بویژه استان قزوین همراه شد که از این حضور و همچنین اعتماد دوباره به دولت از شهروندان قزوینی قدردانی می‌کنیم.

زاهدی تصریح کرد: در سالی که گذشت با همه مسایل و مشکلات شاهد موفقیت‌های خوبی نظیر کاهش ۱.۸ دهم درصدی نرخ بیکاری و کم شدن نرخ تورم بودیم همچنین ۹۰۰ واحد تولیدی با دریافت تسهیلات رونق تولید به کار خود سامان بخشیدند.

استاندار قزوین، افزایش صادرات را از دیگر موفقیت‌های استان در حوزه اقتصادی در سال گذشته دانست و گفت: در سال ۹۶ میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از قزوین به خارج به ۸۰۰ میلیون دلار افزایش یافت و در قانون بودجه امسال اعتبارات خوبی برای تقویت بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری درنظر گرفته شده است که امیدواریم به رشد و توسعه هرچه بیشتر استان منجر شود.

وی با اشاره به دستاوردهای بخش فرهنگ در سال گذشته ابراز کرد: قزوین از سابقه و پیشینه تمدنی بالایی برخوردار است که برگزاری جشنواره دوسالانه خوشنویسی ایران و کنگره سه هزار شهید استان از رویدادهای مهم هنری و فرهنگی قزوین در سال جدید است که تلاش می‌کنیم این برنامه‌ها در شان و جایگاه والای هنر و فرهنگ قزوین برگزار شود.

استاندار قزوین، تقویت ورزش را نیز از اولویت‌های استان در سال جدید دانست و گفت: امسال بازی‌های آسیایی جاکارتا را در پیش داریم که جمعی از ورزشکاران قزوینی نیز در قالب تیم‌های ملی در این رویداد بزرگ ورزشی حاضر می‌شوند که برای آنان آرزوی موفقیت و سربلندی داریم.

وی اضافه کرد: تقویت سمن‌ها و گروه‌های مردم نهاد از اولویت‌های استان قزوین در سال ۹۷ در بخش اجتماعی است، همچنین از احزاب و گروه‌ها انتظار داریم با فعالیت بیشتر در سال جدید، فضای با نشاط سیاسی در استان ایجاد کرده و به توسعه سیاسی قزوین کمک کنند.

این مسئول در ادامه از مردم استان قزوین خواست کرد: با کمک به ایجاد فضایی آرام و مناسب در سال جدید، بستر مناسبی را برای تقویت فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در استان ایجاد کنند.

استاندار قزوین در پایان پیام نوروزی خود با اشاره به فراوانی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان، از هموطنان برای سفر به قزوین در این ایام دعوت کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان