۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۷۰ هزار واحد مسکونی روستایی قزوین بیمه می‌شود
کد خبر: ۲۷۳۴۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ ساعت: ۱۳:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور روستایی استانداری:

۷۰ هزار واحد مسکونی روستایی قزوین بیمه می‌شود

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین گفت: طرح بیمه اماکن روستایی حاصل کار کارشناسی یکساله دفتر روستایی است تا برای جبران خسارات اقشار روستایی در هنگام حوادث و بلایای طبیعی به شکل مناسب اقدام شود.

۷۰ هزار واحد مسکونی روستایی قزوین بیمه می‌شود
اکرم نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با بیمه ایران برای پوشش بیمه ای 70 هزار واحد مسکونی استان در روستاها به توافق رسیده ایم، در این طرح برآورد می‌شود، این تعداد واحد مسکونی روستایی طی 2 سال بیمه شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی واحدهای مسکونی در روستاها از بنا و مصالح نامطمینی برخوردار هستند، اضافه کرد: شرکت‌های بیمه ای برای بیمه کردن خانه‌های خشت و گلی روستاییان تمایل چندانی نداشتند؛ اما با رایزنی‌های صورت گرفته توسط اداره کل امور روستایی استانداری قزوین این موضوع محقق شد.

مدیرکل امور روستایی استانداری اذعان کرد: در این راستا تمامی اماکن مسکونی روستایی استان با عنوان تفاهم نامه مشارکت روستایی بیمه می‌شوند.

وی ادامه داد: براساس تفاهم نامه صورت گرفته 20 درصد حق بیمه را روستاییان و 80 درصد را نیز دهیاری‌ها پرداخت می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: خانه‌های خشت و گلی در صورت تخریب کامل تا 350 میلیون ریال و خانه‌های آجری و بتنی نیز تا 500 میلیون ریال خسارات دریافت خواهند کرد و امکان بیمه تا سقف بیشتر نیز وجود دارد.

وی افزود: از ابتدای سال 97 سامانه ای برای ثبت نام روستائیان در این خصوص طراحی می شود و دهیاران به عنوان کارگزار برای ثبت نام در این طرح اقدام خواهند کرد.

این مسئول ادامه داد: طرح بیمه اماکن روستایی حاصل کار کارشناسی یکساله دفتر روستایی است تا برای جبران خسارات اقشار روستایی در هنگام حوادث و بلایای طبیعی به شکل مناسب اقدام شود.

مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری قزوین افزود: دولت در هنگام بلایای طبیعی از عهده پرداخت همه خسارات بر نمی‌آید و باید حتما از مشارکت بیمه در این زمینه بهره مند شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان