۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۴۰ هکتار از باغات زیتون قزوین برند ارگانیک دریافت کردند
کد خبر: ۲۷۳۴۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ ساعت: ۱۱:۱۹ ↗ لینک کوتاه

کارشناس محصولات ارگانیک جهاد کشاورزی استان:

۴۰ هکتار از باغات زیتون قزوین برند ارگانیک دریافت کردند

کارشناس مسئول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال جاری ۴۰ هکتار از باغات زیتون و انار استان موفق به دریافت برند ارگانیک شدند.

۴۰ هکتار از باغات زیتون قزوین برند ارگانیک دریافت کردند
علیرضا نوروزیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در سال جاری 40 هکتار از باغات زیتون و انار استان موفق به دریافت برند ارگانیک شدند.

وی افزود: این باغات در سطح 40 هکتار در منظقه طارم سفلی از توابع شهرستان قزوین است؛که به جهت عدم استفاده از سموم و کودهای شیمیایی برند ارگانیک دریافت کردند.

این مسئول عنوان کرد: برای این میزان اراضی کشاورزی با برند محصولات ارگانیک، گواهینامه Iso 11000 صادر شده است؛ که این گواهینامه تنها برند ارگانیگ محصولات کشاورزی ایران است.

کارشناس مسئول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه استفاده از محصولات ارگانیک و سالم در سلامتی افراد جامعه نقش به سزایی دارد؛ گفت: در تولید محصولات ارگانیک تمامی مراحل رشد با سیستم طبیعی هماهنگ هستند و در خاکی که از چند سال قبل هیچ‌گونه سموم دفع آفات گیاهی مانند علف ‌کش‌ها، قارچ کش‌ها و موادشیمیایی در آن استفاده نشده است.

نوروزیان به بخشی از اقدامات انجام شده سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در تولید محصولات ارگانیک اشاره کرد و یاد آور شد: در حال حاضر بیش از 600 هکتار از باغات انگور در استان به صورت ارگانیک محصول تولید می‎کنند که از این باغات سالانه 600 تا 800 تن کشمش به کشورهای اروپا صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: وجودمحصولاتی همچون پسته، ذغال اخته، فندق، گردو، زیتون، انار، بادام و گیاهان دارویی مانند گل محمدی و زعفران قابلیت شناسنامه‌دار شدن و اخذ گواهینامه ارگانیک ایران از اتحادیه اروپا را دارند.

نوروزیان بیان کرد: در حال حاضر مزرعه زعفران در روستای اسفرورین از توابع شهرستان تاکستان با داشتن 7 هکتار زعفران در دوران گذار مراحل ارگانیک قرار گرفته است.

این مسئول در پایان گفت: تولید محصولات ارگانیک می‌تواند در راستای اقتصاد مقاومتی باشد و ضمن تولید محصول سالم، تامین امنیت غذایی جامعه در ایجاد اشتغال نقش موثری در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان