۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۱۳۹۶، سال شهید «حججی» و شهدای دهه هفتادی
کد خبر: ۲۷۳۴۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ ساعت: ۱۰:۵۳ ↗ لینک کوتاه

امسال محسن حججی و رفقایش حسابی گل کاشتند؛

۱۳۹۶، سال شهید «حججی» و شهدای دهه هفتادی

امسال محسن حججی و رفقایش حسابی گل کاشتند و نامشان را تا ابد در سینه تاریخ جاودانه کردند. آنها در کنار رسیدگی به زندگی مادی‌شان، از ابعاد معنوی زندگی‌شان غافل نشدند...

۱۳۹۶، سال شهید «حججی» و شهدای دهه هفتادی
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر   صبح قزوین ، امسال بدون هیچ شک و گمانی یک چهره شاخص بیشتر ندارد. کسی که چهره آرام و مطمئنش ناگهان تمام رسانه‌های ایران و دنیا را تسخیر کرد و همگان را با نام«محسن حججی» آشنا کرد. جوان نجف‌آبادی با لب‌هایی خشکیده و صورتی استخوانی، عزیز دل میلیون‌ها نفر شد. تروریست‌های تکفیری و داعشی با جنایت‌ وحشیانه و فجیعشان، یک بار دیگر مظلومیت مدافعان حرم را به همه نشان دادند. این بار قدرت رساندن این پیام بیشتر از هر زمان دیگری بود و کسانی را که در مورد امنیت کشور و حضور مدافعان حرم دچار اشتباه و سردرگمی کرده بود، کاملاً روشن کرد.

حالا شهید محسن حججی نه تنها نماینده شهدای مدافع حرم، بلکه نماینده بخش وسیعی از نسل جوانان پس از انقلاب است. حججی با شجاعتش پیام‌ روشنی را به دنیا مخابره کرد. محسن به همه نشان داد جوان‌های دهه شصتی و هفتادی از چه قدرتی برخوردارند. شجاعت این جوانان در مقابله با دشمنان و تحمل سختی‌ها کم از جوانان دفاع مقدس ندارد. آنها که حماسه‌سازی رزمندگان دفاع مقدس را به خاطر دارند، به خوبی می‌فهمند نسل امروز در خلق حماسه چیزی کم ندارد.
شهدای جوان مدافع حرم به دشمنان ایران نشان دادند هرگاه پای اعتقادات، خاک و ناموس به میان آید، جوانان ایرانی ساکت نخواهند نشست و در معرکه نبرد، خطر را از سرزمین‌شان دور می‌کنند. شهید حججی حتی زیر شکنجه هم حاضر نشد پا روی اعتقاداتش بگذارد و با قلبی مطمئن و ایمانی استوار تا آخرین قطره خون بر سر آرمان و اعتقاداتش ماند. او درست همان‌ کاری را کرد که روزی رزمندگان در جبهه‌های جنگ می‌کردند. جوانی که الگویش را شهید احمد کاظمی قرار داده باشد و سیر و روش او را در زندگی پیش بگیرد، در تنگنای حادثه و سخت‌ترین لحظات جا نخواهد زد.
اما حججی در این راه تنها نبود. امسال جوانان دیگری از دهه 70، در اوج صلابت، شادابی و جوانی در جبهه مقاومت به شهادت رسیدند. حسین معزغلامی یکی از همین‌ جوانان بود. معزغلامی متولد 1373 بود و چندین بار به عنوان مدافع حرم عازم سوریه شده بود. او در چهارمین روز از نوروز 96 در منطقه حماء سوریه به شهادت رسید.
در میان شهدای دهه هفتادی، یک شهید دیگر حسابی چهره شد. عکس‌هایش با سرعت زیادی در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد. بابک نوری هریس، جوان خوش قد و بالا و خوش‌چهره‌ای که محبوبیت زیادی بین جوانان پیدا کرد. شهید نوری هریس متولد 1371 یکی از دانشجوهای فعال دانشگاه تهران هم بود.
پدر شهید درباره صورت و سیرت زیبای فرزندش می‌گوید: «بابک من علاوه بر اینکه چهره زیبایی داشت سیرت زیبایی هم داشت و این زیبایی بعد از شهادتش واقعاً در صورتش موج می‌زد. باور کنید با اینکه جانی در بدنش نبود اما اصلاً رنگ صورتش عوض نشده بود، صورتش جوری آرام بود که انگار خوابیده باشد.» این شهید مدافع حرم پاییز امسال در جریان نبرد آزادسازی بوکمال به درجه رفیع شهادت نائل آمد و آسمانی شد. حالا مزار او در گیلان به میعادگاه جوانان دلسوخته و دلباخته تبدیل شده است. جوانانی از جنس شهید که به مناسبت‌های مختلف بر سر مزارش حاضر می‌شوند و سنگ قبرش را تزئین می‌کنند.
شهید عارف کایدخورده در جبهه با شهید نوری هریس دوست و رفیق شد و این دوستی را تا زمان شهادت کشاند. شهید کایدخورده هم متولد 1371 بود و همانند بابک در جریان عملیات آزادسازی بوکمال به شهادت رسید. او هم دانشجوی فعالی بود و برنامه بلندبالایی برای زندگی‌اش ریخته بود با این حال نمی‌خواست تا دشمنان به حرم اهل‌بیت بی‌حرمتی کنند. فیلم رجزخوانی او در حضور سردار سلیمانی نشان از عزت نفس، شجاعت و مردانگی او می‌دهد. عارف در عین جوانی با سینه‌ای ستبر به جنگ دشمنان رفت و با غرور و عزت به شهادت رسید و خانواده‌اش را سربلند کرد.
امسال محسن حججی و رفقایش حسابی گل کاشتند و نامشان را تا ابد در سینه تاریخ جاودانه کردند. آنها در کنار رسیدگی به زندگی مادی‌شان، از ابعاد معنوی زندگی‌شان غافل نشدند و توانستند متر و اندازه‌ها برای شناخت این نسل را عوض کنند. نسلی که پیش‌ از این برای خیلی‌ها ناشناخته بود، حالا خیلی‌ها را متوجه بزرگی‌شان کرده است. چشم‌های خیره مردم ایران و جهان امسال کارهای این جوانان را به نظاره نشست. سال 1396 را بدون هیچ شک و گمانی باید سال محسن حججی و تمام شهدای مدافع حرم دهه هفتادی نامید.



انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان