۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اذعان مقام‌های آمریکایی به ناپختگی و کارنابلدی نظامیان سعودی
کد خبر: ۲۷۳۳۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ ساعت: ۱۰:۴۸ ↗ لینک کوتاه

یک روزنامه آمریکایی نوشت:

اذعان مقام‌های آمریکایی به ناپختگی و کارنابلدی نظامیان سعودی

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به نقل از مقام‌های این کشور به ناشی بودن و کارآزموده نبودن پرسنل نیروی هوایی سعودی و نقش آن در تلفات بالای غیرنظامیان در جنگ یمن اذعان کرده است.

اذعان مقام‌های آمریکایی به ناپختگی و کارنابلدی نظامیان سعودی
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به نقل از مقام‌های این کشور به ناشی بودن و کارآزموده نبودن پرسنل نیروی هوایی سعودی و نقش آن در تلفات بالای غیرنظامیان در جنگ یمن اذعان کرده است. 

یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گفت: «ما از نگرانی‌ها درباره تلفات غیرنظامیان [در جنگ یمن] اطلاع داریم و درست به همین دلیل هم با سعودی‌ها همکاری می‌کنیم.»

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی مطرح شده که دولت آمریکا توصیه‌های گروه‌های حقوق بشری برای متوقف کردن فروش سلاح‌های پیشرفته در جنگ یمن را نادیده گرفته است. 

مستندات ارائه شده توسط گروه‌های حقوق بشری نشان می‌دهند بیش از 16 هزار مورد از حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری سعودی‌ها در یمن به اهداف غیرنظامی اصابت کرده و باعث کشته شدن شهروندان شده‌اند.

دولت آمریکا از زمان آغاز حملات هوایی «ائتلاف عربی» به رهبری عربستان سعودی علیه یمن در سال 2015 از این حملات حمایت کرده است. 

هر چند دلیل تلفات بالای غیرنظامیان در جنگ یمن را نمی‌توان صرفاً در ناکارآزمودگی و ناشی‌ بودن پرسنل نیروهای هوایی سعودی خلاصه کرد، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشش درباره این  موضوع اظهاراتی از ارزیابی‌های مقام‌های آمریکایی در خصوص وضعیت نظامیان عربستان سعودی در هنگام آغاز جنگ یمن نقل کرده است.  

وال‌استریت‌ژورنال نوشت: «اما جمع‌بندی مقام‌های آمریکایی این بود که نیروی هوایی سعودی به خوبی آموزش ندیده بود و مقام‌های ارشد آل‌سعود، دستورالعمل‌های محافظتی تهیه شده توسط مشاوران آمریکایی را دور می‌زدند. آمریکایی‌ها ابراز یأس می‌کردند که شمار زیادی از تصمیم‌های سعودی‌ها بر اساس اطلاعات بد گرفته می‌شود و آنها به صورتی مناسب، مواضعی را که در فهرست 'ممنوعه‌ها برای حمله' قرار دارند، بمباران می‌کنند.»

روزنامه آمریکایی به‌رغم ارائه این توجیه درباره دلیل حمایت دولت آمریکا از ائتلاف متجاوز سعودی به یمن، اشاره‌ای به دلایل اقدام دولت ترامپ برای برداشتن منع فروش موشک‌های هدایت دقیق به ریاض نکرده است.

حمایت دولت آمریکا از ائتلاف متجاوز سعودی در محافل سیاسی این کشور هم با مخالفت‌هایی روبروست.

مایک لی، نماینده جمهوری‌خواه ایالت یوتا در مجلس سنا در یک جلسه استماع در هفته جاری گفت: «ما با یک دست بمباران می‌کنیم و با دست دیگر کمک بشردوستانه ارائه می‌کنیم.»

انتهای پیام/ 1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان