۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین روحانی در دیدار وزیر خارجه عمان;کشتار مردم یمن باید متوقف شود
کد خبر: ۲۷۳۳۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ ساعت: ۱۰:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در دیدار یوسف بن علوی ؛

روحانی در دیدار وزیر خارجه عمان;کشتار مردم یمن باید متوقف شود

رئیس‌جمهور بر ضرورت ارسال کمک‌های دارویی و غذایی برای مردم یمن و تلاش برای پایان دادن بمباران و کشتار مردم تاکید کرد.

روحانی در دیدار وزیر خارجه عمان;کشتار مردم یمن باید متوقف شود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز یکشنبه در دیدار یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان، مناسبات و همکاری‌های دو کشور را دوستانه، برادرانه و رو به گسترش دانست و بر ضرورت تلاش در راستای توسعه و تقویت بیش از پیش روابط تهران – مسقط تأکید کرد.روحانی در دیدار وزیر خارجه عمان:کشتار مردم یمن باید متوقف شود

روحانی در این دیدار،  توسعه روابط بانکی و تسهیلات برای رفت و آمد تجار دو کشور را در گسترش مناسبات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی فی ما بین حائز اهمیت برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم به توسعه همه جانبه روابط و مناسبات و همکاری‌ها با عمان است.

وی با اشاره به ضرورت تشویق کارآفرینان و فعالان اقتصادی دو کشور برای انجام سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌های مشترک در ایران و عمان، اظهار داشت: امروز ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف، پتروشیمی، انرژی، فولاد، آلومینیوم، راه‌آهن و توسعه بنادر، در ایران وجود دارد که سرمایه گذاران عمانی هم می‌توانند در این پروژه‌ها مشارکت داشته باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه بنادر چابهار و جاسک و اتصال راه‌آهن چابهار به زاهدان در توسعه مناسبات اقتصادی کشورهای منطقه تأثیرگذار خواهد بود، بر ضرورت تلاش برای اجرای هر چه سریع‌تر توافقات و پروژه‌های مشترک دو کشور در بخش‌های مختلف بویژه انرژی و ترانزیت تأکید کرد.

روحانی با اشاره به اینکه امروز ایران و عمان مسئولیت سنگینی در قبال مسایل منطقه به دوش دارند و باید با استفاده از تجارب خود در راستای توسعه صلح و ثبات منطقه گام بردارند، افزود: هر چه منطقه ناامن و بی‌ثبات‌تر باشد، کشورهای منطقه بیش از همه متضرر خواهند شد.

رئیس جمهور اوضاع انسانی در یمن را بسیار بحرانی و نگران‌کننده دانست و با تأکید بر ضرورت ارسال کمک‌های دارویی و غذایی برای مردم یمن و تلاش برای پایان دادن بمباران و کشتار مردم اظهار امیدواری کرد همکاری‌های متقابل ایران و عمان بتواند موجب کمک‌ به مردم یمن و برقراری صلح و آرامش در این کشور شود.

یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان نیز با اشاره به روابط و همکاری‌های دوستانه و رو به گسترش دو کشور در سال‌های اخیر، گفت: عمان همواره خواستار برقراری مناسبات همه جانبه و حداکثری با جمهوری اسلامی ایران بوده و در این راستا تلاش می‌کنیم تا گام‌های جدیدی را در مسیر گسترش همکاری‌های تجاری و فرهنگی در تهران – مسقط برداریم.

وزیر امور خارجه عمان با اشاره به ضرورت تسهیل در روابط بانکی ایران و عمان، برقراری تجارت مستقیم و استفاده از پول ملی در این مناسبات، اظهار داشت: باید بازرگانان و فعالان اقتصادی دو کشور برای انجام همکاری‌های نزدیک‌تر و سرمایه‌گذاری‌های مشترک تشویق و ترغیب شوند.

بن علوی توسعه بندر چابهار و راه‌آهن کریدور شمال – جنوب را در تجارت بین‌المللی مؤثر دانست و خواستار توسعه روابط و مناسبات دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، ترانزیت، همکاری‌های بندری و روابط تجاری و اقتصادی شد.

وزیر امور خارجه عمان با تقدیر از اهتمام و جدیت جمهوری اسلامی ایران برای تقویت صلح و ثبات در منطقه، گفت: درگیری‌ها در یمن جز مصیبت و نابسامانی نتیجه‌ای برای منطقه به همراه نداشته و باید تلاش کنیم تا هر چه سریع‌تر، کشتار مردم در این منطقه به پایان رسیده و کمک‌های انسان‌دوستانه به دست مردم برسد.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان