۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین روزنامه ابتکار برنامه موشکی ایران را تهدیدی برای اروپا دانست!
کد خبر: ۲۷۳۳۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ ساعت: ۱۰:۳۲ ↗ لینک کوتاه

در یادداشتی تامل برانگیز؛

روزنامه ابتکار برنامه موشکی ایران را تهدیدی برای اروپا دانست!

روزنامه ابتکار در یادداشتی تأمل برانگیز برنامه موشکی ایران را تهدیدی برای اروپا دانست!

روزنامه ابتکار برنامه موشکی ایران را تهدیدی برای اروپا دانست!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،روزنامه ابتکار برنامه موشکی ایران را رفتاری ثبات زدا و تهدیدی برای اروپا دانست! در این یادداشت آمده است که « خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که سه کشور انگلستان، فرانسه و آلمان تحریم‌هایی تازه‌ علیه تهران اعمال کرده‌اند. . . اعمال این گونه تحریم‌ها نشان می‌دهد که اروپا اگر چه خواهان حفظ برجام است، اما با اقدامات تحریکی و برنامه‌های ثبات زدا که منجر به اختلال در نظم ژئوپولیتیکی منطقه می‌شود، مشکل دارد و موافق نیست. . . به واقع به همان میزانی که برجام و حفظ آن عامل اصلی نزدیکی و همسویی اروپا با ایران است، برنامه موشکی و رفتاری ثبات زدا می‌تواند منجر به شکاف ایران و اروپا شود چراکه برنامه موشکی ایران در گذر زمان می‌تواند تهدیدی برای اروپا نیز باشد. »
 
این روزنامه در ادامه صراحتاً ایران را به تغییر رفتار خواند و نوشت: «با همه نادرستی و خطایی که در رفتارهای تروئیکای اروپایی بابت اعمال تحریم جدید علیه ایران وجود دارد، اما نباید نقش ایران را در ایجاد چنین وضعیتی نادیده گرفت. به عبارت دیگر نقش ایران به همان میزان نقش اروپا در اعمال این تحریم‌ها یکسان است.‌ای کاش ایران پیام لودریان را به رغم همه تردیدها در سفر به تهران جدی می‌گرفت و آن سفر را تنها به افتتاح نمایشگاه لوور در تهران خلاصه نمی‌کرد. لودریان در سفر به تهران حامل این پیام اروپا به تهران بود که اگر تهران به قواعد اروپا تن ندهد و بخواهد بر رفتارهای تحریک آمیز و حساسیت بر انگیز خود اصرار داشته باشد، دیگر نباید منتظر همراهی اروپا در حفظ برجام باشد. حال در شرایطی که برخی از رفتارهای ایران موجب دور شدن تدریجی اروپا از ایران خواهد شد، لازم است که ایران رفتارهای خود را منطبق با روح برجام نماید. این مهم با توجه با نیاز اقتصاد برجامی ایران، می‌تواند موجب همراهی اروپا در حفظ برجام شود».
 
روزنامه ابتکار حالا مطالبی علیه کشور خود منتشر می‌کند، اما گویا فراموش کرده است که روزی با همین تحلیل‌ها برجام را به کشور تحمیل کردند و با دادن وعده‌های توخالی می‌گفتند اگر توافق نکنیم، تحریم‌ها پا برجا خواهد بود و وضع اقتصاد روبه راه نمی‌شود. حالا نوبت برنامه موشکی است؟!




انتهای پیام/1404
منبع: روزنامه جوان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان