۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین رسوایی پنجاه هزارتومنی اصلاح طلبان و دختران انقلاب+تصاویر
کد خبر: ۲۷۳۳۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ ساعت: ۹:۴۳ ↗ لینک کوتاه

بازهم ماجرای دختران خیابان انقلاب ؛

رسوایی پنجاه هزارتومنی اصلاح طلبان و دختران انقلاب+تصاویر

افتضاح به وجود آمده آنقدري بود که حاميان موسوي و رهنورد تلاش کردند به شيوه‌هاي مختلف آن را حل و فصل کنند، اما قابل حل نبود و وقتي هم مصطفي تاج زاده، مجرم امنيتي سياسي کوشيد که آن را به شيوه بابانوئلي توجيه کند، با تمسخر کاربران روبه‌رو شد.

رسوایی پنجاه هزارتومنی اصلاح طلبان و دختران انقلاب+تصاویر
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حاميان دختري که به علت کشف حجاب اعتراض آميز چند روزي بازداشت شده بود، ناگاه تبديل به مخالفان او شدند! دليلش انتشار عکس پاکت پول و تراول‌هايي بود که مدعي شد از طرف زهرا رهنورد به وي داده شده است. او در توئيتر با انتشار يک پاکت و تعدادي تراول 50 توماني نوشت: «امروز بعد از دادگاه اين هديه رو به عنوان يکي از دختران خيابان انقلاب گرفتم. حدس بزنيد از طرف کيه. از طرف اشخاصيه که مي‌خواستند ايرانيان رو به کرامت انساني برسونن! آنقدر وقيحانه؟ اين هديه از طرف خانم رهنورد بود. وقتي پاکت رو کسي که واسطه بود تو کيفم گذاشت، فکر کردم يه نوشته يا نقاشيه!»
 

 
اين پاکت پول خيلي سريع در توئيتر جنجالي شد. کاربران توئيتر، اين فرد را متهم به دروغگويي کردند. حتي از او خواستند از خودش ويدئو بفرستد که روشن شود هويت او جعلي نيست! در ميان اين جنجال‌ها ژيلا بني يعقوب، روزنامه نگار اصلاح‌طلب اظهارات مريم شريعتمدار را تأييد کرد و در توئيتي نوشت: «از آنجا که من با مريم ارتباط داشتم، دوستاني با من تماس گرفتند و گفتند که هديه‌اي از طرف خانم رهنورد براي ايشان دارند و مي‌خواهند هديه رو به او برسانند. من از هديه و محتواي آن اطلاعي نداشتم. اما محل قرارم را با مريم اطلاع دادم که مي‌توانيد بياييد و او را ببينيد. وقتي هم که اين توئيت را ديدم، براي مريم نوشتم اجازه بدهيد تلاش کنم با دوستاني که هديه را دادند تماس بگيرم و همچنين تلاش کنم که با دختران خانم رهنورد تماس بگيرم و ببينم اساسا تأييد مي‌کنند هديه از طرف خانم رهنورد بوده يا نه. »

افتضاح به وجود آمده آنقدري بود که حاميان موسوي و رهنورد تلاش کردند به شيوه‌هاي مختلف آن را حل و فصل کنند، اما قابل حل نبود و وقتي هم مصطفي تاج زاده، مجرم امنيتي سياسي کوشيد که آن را به شيوه بابانوئلي توجيه کند، با تمسخر کاربران روبه‌رو شد. ژيلا بني يعقوب از قول تاج‌زاده نوشت که اصل کمک به زندانيان و عيدي دادن به آنها به نام بزرگان کار خوبي است. ولي از کسي نبايد اسم برده شود و هر کسي اعتراضي دارد، من مسئوليت آن را مي‌پذيرم!

از سويي دختر رهنورد دادن اين هديه از سوي والدينش را تکذيب کرد. عبدالله رمضان زاده هم از اين اقدام با عنوان کمک به زندانيان سياسي دفاع کرد. اين در حالي است که کمک به زنداني سياسي با هدف تأمين هزينه‌هاي او به جبران سال‌‌هايي که در زندان هست و امکان تأمين معاش ندارد، روي مي‌دهد؛ اما معترضين به حجاب نهايتاً چند هفته‌اي را بازداشت بودند و کمک مالي آن طور که خود اين فرد نوشته، تحقير او محسوب مي‌شود. از سويي سؤال جدي‌تر آن است که اگر اين پول از سوي جناح غير اصلاح‌طلب و به فعالين انقلابي داده شده بود هم، آيا تاج زاده و رمضان‌زاده آن را مي‌پذيرفتند؟ يا آنکه بزرگ‌ترين جنجال سياسي را به‌پا مي‌کردند؟

افشاي اين اتفاق همچنين شبهاتي در مورد انگيزه کشف حجاب اين دختران به وجود آورد. اينکه آيا انگيزه‌هاي مالي دليل آن بوده است يا خير. گفتني است زهرا رهنورد که امروز به عنوان مدافع اين کشف حجاب شناخته مي‌شود، حداقل سه کتاب در مورد حجاب با عناوين «ريشه‌هاي استعماري کشف حجاب»، «پيام حجاب زن مسلمان» و «زيبايي حجاب و حجاب زيبايي» نوشته است. (1)

اما صدها کاربر توئیتری هم در واکنش به این اقدام اصلاح طلبان، (چه آنکه از سوی زهرا رهنورد باشد یا هر چهره اصلاح طلب دیگر) توئیت‌های طنز-انتقادی بسیاری منتشر کردند که در ادامه تعدادی از این واکنش‌ها را ملاحظه می‌کنید:(2)




















انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان