۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین چه کسی پاسخگوی پرداخت معوقات کارگری است؟/ شرمندگی یک پدر با چه چیزی قابل جبران است
کد خبر: ۲۷۳۳۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ ساعت: ۷:۳۶ ↗ لینک کوتاه

نامه انجمن اسلامی دانشجویان به استاندار قزوین:

چه کسی پاسخگوی پرداخت معوقات کارگری است؟/ شرمندگی یک پدر با چه چیزی قابل جبران است

در نامه انجمن اسلامی دانشجویان به استاندار قزوین آمده است: از حقوق عقب افتاده کارگرانی می‌گوییم که مدت‌هاست در پودر متالوژی ایران خدمت کرده اند و هم‌اکنون در آستانه عید سال نو شش ماه است حقوق خود را دریافت نکرده اند و باید عید پرخرج را در سختی و مشقت بگذرانند.

چه کسی پاسخگوی پرداخت معوقات کارگری است؟/ شرمندگی یک پدر با چه چیزی قابل جبران است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین پیرامون معوقات کارگران استان قزوین نامه ای به استاندار قزوین نوشت.

بسم الله الرحمن الرحیم

أعطِهِم اُجورَهُم قَبلَ أن يَجِفَّ عَرَقُهُم
پيش از آن كه عرق آنان(كارگران) خشك شود ، مزدشان را بپرداز. 
امام صادق(علیه السلام)

در این نامه آمده است:

جناب آقای مهندس عبدالمحمد زاهدی
استاندار محترم قزوین

با سلام و تحیت

انتصاب حضرتعالی به سمت استانداری قزوین موجبات امید و خوشحالی مردم این استان را فراهم آورد، حمایت امام جمعه محترم استان از توانمندی‌ها و کاردانی‌های جنابعالی نیز سبب مضاعف شدن این امیدواری در بین مردم، علی الخصوص قشر مستضعف و کارگر استان را که به فرموده امام امت ولی نعمتان اصلی این انقلاب هستند، فراهم نمود.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) رسالت خود را در مبارزه با فساد و تبعیض و رساندن صدای کارگران و مظلومان به گوش صاحب منصبان و صاحبان قدرت می‌داند.

ما بر آنیم با بضاعت خود در راستای اقامه قسط و عدل که از اهداف متعالی انقلاب اسلامی هست قدم بر داریم.

این نامه می‌افزاید: اما متاسفانه تجمع هر چند وقت یکبار کارگران در مقابل استانداری دل هر انسان دردمندی را می‌آزارد و این بارقه‌های امید را به سمت خاموشی سوق می‌دهد.

به راستی چگونه می‌شود که امام ما پیرمرد نصرانی فرتوت و ناتوانی را در حال گدایی ببیند و بفرماید:«تا آن زمان كه قدرت كار كردن داشت از او كار كشيديد و اينك كه پير شده و قدرت كار كردن ندارد، از تأمين روزى وى دريغ می‌ورزيد؟ از بيت المال زندگى او را تأمين كنيد»؛ آنگاه با کارگر مسلمان پیرو همان امام اینگونه برخورد کنند.

از حق بیمه و حقوق بازنشستگی و از کار افتادگی حرفی به میان‌ نمی‌آوریم که خود قصه پرغصه ای است که سیاهه ای جداگانه می‌طلبد.

از حقوق عقب افتاده کارگرانی می‌گوییم که مدت‌هاست در پودر متالوژی ایران خدمت کرده اند و هم‌اکنون در آستانه عید سال نو شش ماه است حقوق خود را دریافت نکرده اند و باید عید پرخرج را در سختی و مشقت بگذرانند.

این نامه تاکید می‌کند: شما خود بهتر از همه واقف هستید که اگر اندکی از خرج‌های غیر ضروری و اضافی دستگاه‌های اداری و دولتی استان کم شود چه حجم عظیمی از این مشکلات حل خواهد گردید.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین(ره) ضمن تشکر از مسئولین پیگیری که، قول جلسات با این عزیزان را داده اند تقاضا دارد تا قبل از ناعلاج شدن این زخم چاره درمان رابجویید و فرصت سو استفاده بیگانگان و بدخواهان را از آنها بستانید.

والعاقبه للمتقین
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره)

رو نوشت:
آقایان: داوود محمدی، بهمن طاهرخانی و روح الله بابایی صالح و سرکار خانم زرآبادی نمایندگان استان.

حجت الاسلام‌نورالله قدرتی رییس کل دادگستری

حجت الاسلام صادقی نیارکی،دادستان محترم
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان