۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اجرای فاز یک جاده قزوین- رحیم آباد- کلاچای بزودی آغاز می‌شود
کد خبر: ۲۷۳۳۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ ساعت: ۶:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین:

اجرای فاز یک جاده قزوین- رحیم آباد- کلاچای بزودی آغاز می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین از آغاز اجرای عملیات فاز یک جاده قزوین-رحیم آباد- کلاچای در آینده نزدیک خبر داد.

اجرای فاز یک جاده قزوین- رحیم آباد- کلاچای بزودی آغاز می‌شود
مسعود حق لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: احداث فاز یک جاده قزوین- رحیم آباد- کلاچای با انجام مناقصه و تعیین پیمانکار به زودی آغاز خواهد شد، این جاده با مشخصات راه اصلی به طول ۱۵۴ کیلومتر بوده که ۷۹ کیلومتر آن در استان قزوین قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه فاز ۲ این جاده توسط موسسه نینوا وابسته به قرارگاه خاتم از سال ۹۱ و با تخصیص ۲ هزار میلیارد ریال آغاز شده است، ادامه داد: متاسفانه به علت عدم تخصیص منابع مالی لازم، پیشرفت فیزیکی این قسمت تنها ۱۴ درصد بوده که سال گذشته توانستیم تمامی بدهی‌های موسسه نینوا را نیز تسویه کنیم.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی قزوین برای سال آینده نیز ۲۰۰ میلیارد ریال ردیف اعتباری برای ادامه فاز ۲ تخصیص داده شده که امیدواریم عملیات زیرسازی و حفر تونل های این مسیر تا روستای ویار به پایان برسد.

وی فاز یک این مسیر را به طول ۴۵ کیلومتر، حد فاصل دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تا دره شاهرود دانست و گفت: کارهای مربوط به انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار این بخش نیز تا فروردین ماه سال ۹۷ به مورد اجرا گذاشته خواهد شد و سعی داریم عملیات اجرایی این مسیر را نیز از اردیبهشت ماه سال آینده آغاز کنیم.

حق لطفی اعتبار در نظر گرفته شده برای فاز یک این پروژه را ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام و افزود: برای این مرحله نیز ۱۱ کیلومتر طول مسیر را از روستای باراجین تا گردنه کامان در نظر گرفته شده و مدت اجرای طرح نیز ۲۴ ماه است.

وی بیان کرد: جاده قزوین - رحیم آباد به کلاچای با مشخصات راه اصلی و با عرض ۲۰/۱۱ متر و ۱۵۴ کیلومتر مسافت، نخستین راه ارتباطی کشور به شرق استان گیلان خواهد بود.

این مسئول ابراز کرد: با بهره برداری از راه های ارتباطی در دست احداث قزوین - تنکابن و قزوین - کلاچای بدون شک شاهد کاهش شدید بار ترافیکی در کریدورهای جنوب، مرکز و شرق کشور به شمال و شمال غربی کشور که شامل جاده‌های چالوس، هراز، آزاد راه و مسیر قدیم قزوین - رشت خواهیم بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان