۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین طرح آرامش بهاری در ۱۰۴ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۷۳۲۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ ساعت: ۱۱:۲۹ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین:

طرح آرامش بهاری در ۱۰۴ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته طرح نوروزی آرامش بهاری از ۲۸ اسفند ماه سال جاری تا ۱۳ فروردین سال ۹۷ به مدت ۱۵ روز در ۱۰۴ بقعه متبرکه استان اجرا می‌شود.

طرح آرامش بهاری در ۱۰۴ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت‌الاسلام غلامرضا عادل پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری که به منظور تشریع برنامه‌های طرح نوروزی "آرامش بهاری" در سالن جلسات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: طرح آرامش بهاری به صورت منسجم برای هشتمین سال متوالی در قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: لحظه تحویل سال نو، مردم همواره سعی می‌کنند تا در اماکن مقدسه حضور یابند و با حالت معنوی به استقبال سال نو بروند؛ لذا شاهد حضور باشکوه مردم در امامزادگان استان هستیم.

برگزاری مراسم تحویل سال نو در بیش از 50 بقعه سطح استان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته طرح نوروزی آرامش بهاری از 28 اسفند ماه سال جاری تا 13 فروردین سال 97 به مدت 15 روز در 104 بقعه متبرکه استان اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: در 35 بقعه استان خیمه‌های معرفت در سه سطح ویژه و سطح یک و دو به منظور خدمات رسانی به مسافران و زائران گرامی برپا می‌شود؛ چراکه فراهم کردن محیطی امن، نظیف و آرام از اهداف اداره‌کل اوقاف استان است.

عادل ادامه داد: همچنین با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در سه بقاع متبرکه امامزاده اسماعیل(ع) باراجین، فلار و امامزاده علی اصغر(ع) زرآباد امکان اسکان زائران در زائرسرا فراهم شده است.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح آرامش بهاری، 50 مبلّغ از حوزه علمیه قم به صورت تمام وقت در امامزادگان حضور پیدا می‌کنند که برگزاری نمازهای جماعت، اجرای برنامه‌های جذاب برای کودکان، برگزاری مسابقات فرهنگی همراه با اهدای جوایز در امامزادگان پیش‌بینی شده است.
 
این مسئول اضافه کرد: بیش از 40 هزار عدد جایزه و اقلام فرهنگی برای اهدا به کودکان و نوجوانان در خیمه‌های معرفت در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: 50 نفر از کارکنان اوقاف و 200 نفر از خادمین در امامزادگان آماده ارائه خدمات به مسافران و زائران نوروزی هستند؛ همچنین حدود 200 میلیون تومان به صورت نقدی برای تهیه اقلام فرهنگی و برنامه‌هایی که در این ایام برگزار می‌شود؛ هزینه می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: مراسم تحویل سال نو در بیش از 50 بقعه سطح استان برگزار می‌شود؛ که قرائت زیارت آل یاسین و برگزاری مراسم دعا و مناجات و برنامه‌هایی متناسب با شب شهادت امام هادی(ع) و سال نو از جمله برنامه‌های این مراسم است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان بیان کرد: مراسم تحویل سال نو با هماهنگی صدا و سیما، بنیاد شهید، دفتر نماینده ولی فقیه در استان و شهرداری و سایر ارگان‌ها در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار می‌شود که این برنامه به صورت مستقیم از شبکه استانی پخش می‌شود.
 
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان