۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین بازیافت زباله عامل صرفه جویی در منابع طبیعی است
کد خبر: ۲۷۳۰۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۶ ساعت: ۹:۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل محیط زیست استان قزوین:

بازیافت زباله عامل صرفه جویی در منابع طبیعی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: بازیافت صحیح زباله‌ها فایده زیادی برای محیط زیست دارد که مهمترین آن این است که ما با کمک بازیافت زباله در مصرف منابع طبیعی صرفه‌جویی کرده‌ایم.

بازیافت زباله عامل صرفه جویی در منابع طبیعی است
سیاوش شمسی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  اظهار کرد: يکي از مشکلات بسيار حاد محيط زيستي مبحث مديريت بر پسماند است و عدم مديريت پسماندها خطرات زيادي را با توجه به ويژگي‌هاي آنها برای سلامتي انسان و طبيعت وارد مي‌کند.

وی افزود: همین پسماندهای صنعتی اگر به طور صحیح مدیریت شوند می‌تواند به یک ثروت یا سرمایه تبدیل شوند.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین اذعان کرد: در واقع باید بگویم واقعیت محض در خصوص پسماند و زباله این است که می‌توانیم با زباله تولیدی روزانه در مصرف منابع طبیعی صرفه‌جویی کرده و به جای استفاده از مواد خام برای تولید محصولات نو، از مواد بازیافتی استفاده ‌کنیم.

وی اضافه کرد: بازیافت صحیح زباله‌ها فایده زیادی برای محیط زیست دارد که مهمترین آن این است که ما با کمک بازیافت زباله در مصرف منابع طبیعی صرفه‌جویی کرده‌ایم و به جای استفاده از مواد خام برای تولید محصولات، از مواد بازیافتی استفاده خواهیم کرد و صرفه‌جویی در مصرف انرژی است و فضای کمتری برای دفن زباله‌ها اشغال می‌شود.

شمسی پور اذعان کرد: آموزش، اطلاع‌رسانی و مشارکت مردمی، اساسی‌ترین مقوله در راستای ساماندهی مدیریت پسماندها محسوب می‌شود؛ برای بازیافت زباله‌ها ابتدا پس از جداسازی مواد غذایی از سایر زباله‌ها می‌توان بازیافت مابقی پسماند مثل شیشه، کاغذ، پلاستیک و انواع فلزات را از زباله‌ها جدا کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: برای مدیریت پسماند و تفکیک زباله‌ها مشارکت مردم در سطح گسترده لازم است که البته این مهم بدون آموزش کافی به مردم جهت ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی جامعه ممکن نیست.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان