۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین سوءاستفاده کنندگان از بیت المال حتی در جایگاه حاکمیتی باید شناخته شوند
کد خبر: ۲۷۳۰۸۸ نویسنده: بهمن طاهرخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۶ ساعت: ۸:۳۹ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون قضایی مجلس:

سوءاستفاده کنندگان از بیت المال حتی در جایگاه حاکمیتی باید شناخته شوند

نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: براساس طرح اعاده اموال نامشروع حکومتی و دولتی وضعیت اموال مسئولان در هر جایگاه و سمتی که قرار دارند، بررسی می‌شود تا سوءاستفاده‌های احتمالی مشخص شود.

سوءاستفاده کنندگان از بیت المال حتی در جایگاه حاکمیتی باید شناخته شوند
بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین با اشاره به طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان دولتی و حکومتی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اظهار کرد: سوءاستفاده‌هایی که از بیت‌المال در کشور شده است، امکان دارد از نظر قضایی نیاز به پیگیری داشته باشد؛ اما به لحاظ ظاهری برای تمام مردم محرز است.

وی افزود: کسانی از بیت‌المال سوءاستفاده کردند که تعداد قابل توجهی از آنان جایگاه حاکمیتی داشتند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس با اشاره به ماهیت طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان حکومتی و دولتی اضافه کرد: این طرح بر اساس اصل 142 قانون اساسی تنظیم شده است که تأکید دارد وضعیت اموال مسئولان دولتی و حکومتی در هر جایگاه و سمتی که قرار دارند، بررسی شود تا سوءاستفاده‌های احتمالی مشخص شده و اقدامات لازم صورت گیرد.

طاهرخانی عنوان کرد: در هر صورت نمی‌توانیم منکر واقعیت‌هایی باشیم که مردم به دست آورده‌‌اند؛ بنابراین تصویب و اجرای چنین طرحی که ماهیت بسیار خوبی دارد، کمک شایانی به روشن شدن برخی از مسائل می‌کند.

وی در خصوص روند اجرای طرح مذکور تصریح کرد: پس از تصویب طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان حکومتی و دولتی در مجلس شورای اسلامی قرار است یک هیأت اجرایی برای طرح مذکور تشکیل شود تا اجرای آن دقیق انجام شده و اگر کسی مال نامشروعی به دست آورده است آن مال به حاکمیت برگردد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: البته اینکه پس از تصویب تا چه حد این طرح دقیق اجرایی شود بحث بسیار مهمی است.

طاهرخانی بیان کرد: بنده هم این طرح را امضا کردم و با نفس قضیه موافقم حتی معتقدم این موضوع چنان باید با دقت بررسی شود که اگر افرادی توانستند با توجه به جایگاه و سمت خود رانت‌خواری کنند، عواید حاصل از رانت‌خواری هم به حاکمیت برگردد.
 
وی یادآور شد: بیش از 160 نفر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان حکومتی و دولتی موافق بوده و آن را امضاء کرده‌اند؛ اما هم اکنون به دلایلی از سوی رئیس مجلس متوقف مانده است.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان