۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین انجام ۱۶ عمليات اطفاء حريق در چهارشنبه پايان سال/کاهش ۳۶درصدی میزان حوادث
کد خبر: ۲۷۲۹۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۳ ساعت: ۹:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مديرعامل آتش‌نشاني قزوين خبر داد:

انجام ۱۶ عمليات اطفاء حريق در چهارشنبه پايان سال/کاهش ۳۶درصدی میزان حوادث

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ایمنی شهرداري قزوين گفت: نیروهای عملیاتی این سازمان در شب چهارشنبه آخر سال در ۱۶ عمليات اطفاء حريق مربوط به اين مراسم شرکت کردند.

انجام ۱۶ عمليات اطفاء حريق در چهارشنبه پايان سال/کاهش ۳۶درصدی میزان حوادث
ابوالفضل ذوالقدر، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در روز گذشته 22 اسفند ماه سال 1396 آتش نشانان شهر قزوين در 40 مورد عمليات مختلف امداد و نجات و اطفاء حریق حاضر شدند. 

وی افزود: از حوادث رخ داده در روز گذشته 16 مورد از این حوادث مربوط به مراسم چهارشنبه پايان سال و در ساعات برگزاری این مراسم بوده که عمده اين حوادث نيز مربوط به آتش سوزي سطل‌هاي مکانیزه زباله، ضايعات چوب، لاستیک و درخت بوده است.

مدیرعامل آتش نشانی قزوین با اشاره به کاهش 36 درصدی میزان حوادث چهارشنبه پایان سال در مقایسه با سال 1395 اذعان کرد: خوشبختانه در شب چهارشنبه پایان سال حوادث مهمی که آتش نشانان در آن به انجام عملیات گسترده خاموش کردن آتش و امداد و نجات بپردازند به سامانه 125 آتش نشاني اعلام نشد و اين مهم نشان از افزایش فرهنگ ایمنی شهروندان و برگزاری مراسمی کم خطر در شهر قزوين دارد.

وی بیان کرد: اطلاع رسانی مناسب رسانه‌های گروهی و همچنین مراقبت والدین از فرزندان خود و همکاری همه جانبه مسئولان آموزش پرورش و مدارس که در کاهش حوادث شب چهارشنبه پایان سال نقش موثری داشتند.

این مسئول بیان کرد: در مقايسه بين تعداد عمليات‌هاي اعزامي سازمان آتش نشاني قزوین در سال‌های گذشته متوجه کاهش 100 درصدی حوادث سنگین و خسارتی مي‌شويم که اين امر نشان از ارتقاء فرهنگ ايمني و موثر بودن اقدامات و تدابير سازمان آتش نشاني، صداوسيما، آموزش پرورش، اورژانس، نيروي انتظامي و ديگر ادارات و ارگانهاي مربوطه دارد.

ذوالقدر درپایان ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز باستانی با تشکر از عموم شهروندان در خصوص رعايت اصول و موازین ايمني در شب چهارشنبه پايان سال ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده نیز هیچ گونه حادثه ای متوجه شهروندان نشود.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان