۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سالیانه ۹۰۰ هزار اصله نهال شناسه‌دار در قزوین تولید می‌شود
کد خبر: ۲۷۲۸۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ ساعت: ۱۲:۱۱ ↗ لینک کوتاه

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان:

سالیانه ۹۰۰ هزار اصله نهال شناسه‌دار در قزوین تولید می‌شود

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سالیانه ۹۰۰ هزار اصله نهال شناسه نهال ( لیبل ) در این استان تولید می‌شود.

سالیانه ۹۰۰ هزار اصله نهال شناسه‌دار در قزوین تولید می‌شود
علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در استان بیش از 4 میلیون و 900 هزار اصله نهال در نهالستان‌های دارای مجوز تولید می شود که از این میزان 900 هزار اصله دارای شناسه نهال ( لیبل ) است.

وی افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی و برنامه تعیین شده؛ این میزان نهال تولیدی در استان دو برابر برنامه تعیین شده اقتصاد مقاومتی محقق شده است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در استان 21 نهالستان مجوز دار فعالیت دارند که انواع پایه‌های بذری، نهال‌های پیوند ی با ارقام مشخص و موردنیاز باغداران استان و بعضا با پایه‌های رویشی پرورش و تولید می‌شود.

وی اذعان کرد: از این تعداد نهالستان دارای مجوز در استان؛ دو نهالستان بصورت شرکت‌های دانش بنیان فعالیت دارند که انواع پایه‌های کشت بافتی و رویشی پرورش داده می‌شود که علاوه بر نیاز استان به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

اکبری به اهمیت تولید نهال شناسه دار ( لیبل ) و رعایت مسایل فنی در نهالستان‌ها اشاره کرد و گفت: وجود باغ مادری ایزوله و عاری از ویروس و گلخانه قرنطینه (Screan house )، عاری بودن خاک از انواع بیماریهای خاکزی از مهمترین مسایل در نهالستان‌ها است که باید رعایت شود که اینگونه نهالستان‌ها در سطح استان مشغول فعالیت است.

این مسئول به باغداران و شهروندانی که قصد تهیه نهال دارند، توصیه کرد: نهال مورد نیاز خود را از نهالستان‌های مجاز تهیه کنند تا در آینده با مشکل بیماریها و اختلاط ارقام انواع نهال در باغ خود روبرو نشوند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان