۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین توصیه آیت‌الله جنتی به روحانی; نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد
کد خبر: ۲۷۲۸۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ ساعت: ۱۰:۱۴ ↗ لینک کوتاه

در چهارمین اجلاسیه خبرگان پنجم ؛

توصیه آیت‌الله جنتی به روحانی; نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد

رئیس‌مجلس خبرگان گفت: جناب آقای رئیس‌جمهور، انقلاب ما نباید به دست نااهلان بیفتد.

توصیه آیت‌الله جنتی به روحانی; نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در چهارمین اجلاسیه خبرگان پنجم که صبح امروز (سه‌شنبه 22 اسفند) برگزار شد، طی سخنانی با ابراز تأسف از رحلت آیت‌الله شاه‌آبادی نماینده تهران در مجلس خبرگان، گفت: ایشان در تمام دوران عمر خود خوب عمل کردند و با آبرو زندگی کردند و از دنیا رفتند، ان‌شاءالله که مورد مغفرت خدا قرار گیرند.

وی افزود: مسئله چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بسیار مسئله مهمی است. باید دید این چهل سال چگونه گذشته و امروز در چه وضعیتی قرار داریم و در آینده چگونه پیش می‌رود. دستاوردهای بسیار زیادی را که در این چهل داشتیم باید از طریق رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی و صدا و سیما بازتاب داده شود. باید خدا را شکر کنیم که با وجود جنگ 8ساله و مشکلات زیادی که در آن 8 سال وجود داشت، شرایط مدیریت شد و نظام اسلامی نشان داد که قدرت مدیریت جنگ را دارد. خدا روح امام خمینی را شاد کند که برنامه مقابله با دشمن را مدیریت کرد.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه "ما باید دستاوردهای  فرهنگی را حفظ کنیم"، گفت: بچه‌های جوان ما در زمان اول انقلاب نه‌تنها از جبهه‌ها فرار نمی‌کردند بلکه با اشتیاق به جبهه‌ها می‌رفتند و وقتی که شهید نمی‌شدند، حسرت می‌خوردند. این موضوع یکی از دستاوردهای فرهنگی ما بود. سپاه و بسیج و ارتش از دستاوردهای امروز ماست. ارتش امروز تبدیل به ارتشی  قدرتمند شده، همان ارتشی که قبل از انقلاب قدرت تصمیم‌گیری نداشت.

رئیس مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: وضع فرهنگی در زمان قبل انقلاب به‌گونه‌ای بود که در همین شهر تهران مشروب‌فروشی از کتاب‌فروشی‌ها بیشتر بود. ما باید روحیه انقلابی را که مقام معظم رهبری فرمودند الگوی حرکت خود قرار دهیم و در برابر تفرقه‌ها بایستیم. باید مقابل گروهی که با عنوان شیعه انگلیسی قصد تفرقه‌افکنی میان شیعه و سنی دارند، بایستیم و وظیفه ماست که در برابر هر صدای تفرقه‌افکنانه‌ای ایستادگی کنیم.

وی افزود: باید دستاوردهای انقلاب اسلامی در این چهل سال شرح داده شود. در زمان قبل انقلاب خیلی از روستاها برق، آب و گاز نداشتند، جاده‌ها وضعیت مناسبی نداشت و تلفن در همه جا وجود نداشت. در گذشته معدود خانواده‌هایی دارای ماشین بودند اما امروز به‌قدری ماشین زیاد شده که عبور و مرور در خیابانها دشوار شده است، اما برخی به‌دنبال این هستند که به هر نحوی دستاوردهای نظام را زیر سؤال ببرند.

آیت‌الله جنتی با تأکی به اینکه "ما باید به بحث حجاب توجه ویژه کنیم"، گفت: امروز عده‌ای حجاب را که مایه عفت است، خدشه‌دار می‌کنند. در ماههای اخیر شاهد بودیم که برخی‌ها در خیابان حجاب از سر خود برداشتند. برخی‌ها حجاب اجباری را مطرح می‌کنند اما باید بدانیم که اسلام با تظاهر به فساد مخالف است و آن را گناه می‌داند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با خطاب قرار دادن رئیس جمهور گفت: در دستگاههای شما کسانی هستند که حداقل انقلابی نیستند و حداکثر با انقلاب فاصله دارند. آیا انتظار خدمت صادقانه از این افراد دارید؟ جناب آقای رئیس جمهور! انقلاب ما نباید به دست نااهلان بیفتد.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان