۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تحول فوق‌العاده‌ای در اقدامات آستان قدس شاهد هستیم/ رسیدگی به محرومان از ویژگی‌های برجسته حجت‌الاسلام رئیسی است
کد خبر: ۲۷۲۸۷۰ نویسنده: حجت الاسلام فاطمیان تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ ساعت: ۹:۲۹ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه اقبالیه:

تحول فوق‌العاده‌ای در اقدامات آستان قدس شاهد هستیم/ رسیدگی به محرومان از ویژگی‌های برجسته حجت‌الاسلام رئیسی است

امام جمعه اقبالیه گفت: از زمانی که حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی را برعهده گرفته است تحولی فوق‌العاده در بخش خدمات‌رسانی به قشر آسیب‌پذیر جامعه را از سوی دفتر آستان قدس رضوی شاهد هستیم.

تحول فوق‌العاده‌ای در اقدامات آستان قدس شاهد هستیم/ رسیدگی به محرومان از ویژگی‌های برجسته حجت‌الاسلام رئیسی است
حجت‌الاسلام فاطمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به وضعیت عملکرد دفتر آستان قدس رضوی اظهار کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام رئیسی را به عنوان تولیت آستان مقدس رضوی انتخاب کردند رهنمودهای حکیمانه‌ای ارائه دادند که به دنبال آن ریاست تولیت تصمیمات خوبی اتخاذ کرد.

وی با توجه به اهمیت توجه به قشر محروم و مستضعف جامعه افزود: امام راحل نخستین نهادی که در این نظام تشکیل دادند، کمیته امداد بود؛ بنابراین به خوبی می‌توان مشاهده کرد که رسیدگی به وضعیت محرومان و مستضعفان تا چه اندازه در حکومت جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است.

امام جمعه اقبالیه اضافه کرد: خداوند متعال هم به انبیاء الهی سفارش کرده که با فقرا نشست و برخواست داشته باشند؛ بنابراین دین مبین اسلام تأکید دارد که به وضعیت قشر مستضعف و محروم رسیدگی شود.

این کارشناس دینی ادامه داد: یکی از برنامه‌های دفتر آستان قدس رضوی توجه به محرومان و مستضعفین است که در راستای آموزه‌های اسلام و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب در دستور کار جدی این دفتر قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در برخی از مناطق کشور از جمله استان قزوین موقوفاتی به نام امام رضا(ع) داریم، درآمدهای حاصل از این موقوفات باید در همان استان و برای رسیدگی به وضعیت محرومان استان هزینه شود.

طرح زائر اولی‌ها از برنامه‌های بسیار خوب آستان قدس است
امام جمعه اقبالیه با اشاره به سفر زائر اولی‌ها تصریح کرد: یکی از برنامه‌های دفتر آستان قدس رضوی تشرف افرادی که تاکنون به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشده‌اند، است که در این برنامه افراد نیازمندی که بنا به دلایل مالی تاکنون موفق به زیارت بارگام امام هشتم نشده‌اند به صورت رایگان به مشهد سفر کنند.

فاطمیان گفت: از زمانی که حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی را برعهده گرفته است تحولی فوق‌العاده در بخش خدمات‌رسانی به قشر آسیب‌پذیر جامعه را از سوی دفتر آستان قدس رضوی شاهد هستیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح خادمیاران در استان‌های مختلف کشور افزود: در تمام استان‌ها از جمله استان قزوین افرادی به عنوان خادم‌یار انتخاب شدند که با افتخار و اخلاص این توفیق خدمت‌رسانی را تقبل کردند.

امام جمعه اقبالیه اضافه کرد: این افراد مشاغل مختلفی دارند که هر یک بر اساس شغل خود خدمات لازم را به قشر محروم و مستضعف جامعه ارائه می‌دهند.

وی یادآور شد: خدماتی از قبیل مشاوره خانواده، ازدواج، درمان و تشرف به بارگاه امام رضا(ع) به صورت رایگان و در راه رضای خداوند متعال توسط خادمیاران ارائه می‌شود.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان