۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین بازارچه آثار هنرمندان در نقاط مختلف استان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: ۲۷۲۸۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ ساعت: ۱۲:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:

بازارچه آثار هنرمندان در نقاط مختلف استان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: بازارچه آثار و محصولات هنرمندان با هدف حمایت از جامعه هنری در شهرهای مختلف استان راه اندازی می‌شود.

بازارچه آثار هنرمندان در نقاط مختلف استان راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ظهر امروز(دوشنبه) در نشست هماهنگی بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: بازارچه آثار و محصولات هنرمندان با هدف حمایت از جامعه هنری در شهرهای مختلف استان راه اندازی می‌شود، این بازارچه‌ها می‌توانند معیشت هنرمندان را بهبود ببخشند.

وی افزود: هفته هنر انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای بازخوانی ارزش‌های انقلاب با زبان هنر بویژه برای نسل‌های جوان است.

این مسئول اضافه کرد: برای برگزاری برنامه های مفید فرهنگی و هنری به همکاری تمام سازمان‌های دولتی و مردم نهاد نیاز داریم.

بیدخام با بیان اینکه برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی از 16فروردین ماه با غبارروبی مزار شهدا آغاز می‌شود، گفت: دیدار هنرمندان شاخص با امام جمعه، افتتاح نمایشگاه تولیدات تجسمی، رونمایی از مستند بزم رزم و آینده نگاری راهبردی حوزه هنر در تالار حافظ،اختتامیه جشنواره داستان، محفل طنز سنگ پا، شب خاطره آیت الله باریک بین و جشن هنر انقلاب از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

وی با تاکید بر بسترسازی و آماده سازی فضای محیطی شهر قزوین برای این هفته، اضافه کرد: در این راستا می‌توان از ظرفیت فضای مجازی نیز برای تولید محتوا و تبلیغ برنامه‌ها استفاده کرد.

بیدخام همچنین بر جلوگیری از تمرکز برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: انتظار داریم در سایر شهرستان‌های استان نیز برنامه‌های این هفته مورد توجه مسئولان آنها قرار گیرد.

رئیس حوزه هنری قزوین نیز در ادامه این نشست گفت: چندین سال است که ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی به ریاست وزارت کشور تشکیل شده است تا با اجرای برنامه‌های مختلف بتوانیم در پاسداشت و یادآوری این هفته که مزین به نام شهید مرتضی آوینی است، دین خود را به شهدا و هنرمندان انقلابی ادا کنیم.

علی هوشمند با اشاره به برنامه‌های این هفته از دستگاه‌های مختلف استان خواست در فضاسازی و اجرای این برنامه‌ها همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه در ابتدای سال تامین منابع مالی برای اجرای برنامه‌ها دشوار است، خواستار تامین بخشی از منابع مورد نیاز این برنامه‌ها توسط سازمان مدیریت و برنامه شد.

بیستم فروردین ماه به مناسبت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی به عنوان روز هنرانقلاب اسلامی نام گذاری شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان