۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تبلیغ‌ حجاب‌ اختیاری‌ توسط سایت نشر آثار امام/ وقتی سید حسن به نظر پدرخانمش هم توجه نمی‌کند!+ تصاویر
کد خبر: ۲۷۲۸۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ ساعت: ۱۰:۱۶ ↗ لینک کوتاه

بایکوت نظر صریح امام(ره) درباره حجاب!؟

تبلیغ‌ حجاب‌ اختیاری‌ توسط سایت نشر آثار امام/ وقتی سید حسن به نظر پدرخانمش هم توجه نمی‌کند!+ تصاویر

انتشار اخباری در حمایت از حجاب اختیاری از سوی گردانندگان این سایت در حالی است که نظر حضرت امام خمینی(ره) درباره حجاب موضوعی شفاف و مشخص بوده است تا جایی که حضور زنان بی حجاب در مجامع عمومی و ادارات و سازمان ها باعث شد تا امام خمینی به این موضوع واکنش نشان دهند.

 تبلیغ‌ حجاب‌ اختیاری‌ توسط سایت نشر آثار امام/ وقتی سید حسن به نظر پدرخانمش هم توجه نمی‌کند!+ تصاویر
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، در شرایطی که نظریات امام خمینی(ره) در بحث حجاب اجباری و اختیاری کاملا روشن و صریح است، سایت وابسته به موسسه امام در اقدامی عجیب پروژه های حجاب اجباری را دنبال می کند.
 
بنابر این گزارش، چندی است موضوع اجباری یا اختیاری بودن حجاب در برخی از رسانه ها برجسته شده است؛ هرچند بر اساس قانون اساسی حجاب موضوعی تعریف شده است و عدم رعایت آن و ترویج بی بند و باری و اشاعه فحشا جرم تلقی می شود.

در همین راستا طی روزهای گذشته رهبر انقلاب در جمع مداحان کشور نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و بیاناتی ارائه کردند؛ ایشان با اشاره به تبلیغات پرحجم دشمنان و هزینه‌های سرسام‌آور آنان برای اثرگذاری منفی بر مسئله حجاب، گفتند: آن‌همه هزینه، فکر و تبلیغات کردند که در نتیجه آن چند دختر فریب بخورند و در گوشه‌وکنار روسری از سر بردارند و همه تلاش‌هایشان در این نتیجه کوچک و حقیر خلاصه شد که این، مسئله‌ای نیست اما آنچه بنده را حساس می‌کند، طرح مسئله «حجاب اجباری» از دهان برخی خواص است.

ایشان افزودند: این عده که در میان آنها روزنامه‌نگار، روشنفکرنما و آخوند معمّم هم وجود دارد، همان خطی را دنبال می‌کنند که دشمن نتوانسته با آن‌همه هزینه در کشور به نتیجه برساند که ان‌شاءالله این کارشان نادانسته باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با رد ادعای این افراد مبنی بر اینکه دستور امام راحل درباره حجاب زنان مربوط به همه‌ی زنان نبوده است، گفتند:این حرف غلط است زیرا ما آن زمان بودیم و خبر داریم که امام بزرگوار در مقابل این منکرِ واضح که به‌دست پهلوی‌ها و دنباله‌های آنها در کشور ایجاد شده بود، همچون همه منکرات مثل کوه، محکم ایستاد و گفت حجاب باید وجود داشته باشد.

ایشان افزودند: نظام اسلامی با فردی که در خانه خود و در مقابل نامحرم حجاب ندارد، کاری ندارد، اما کاری که در خیابان و در ملأ عام انجام می‌شود در واقع کار و تعلیم عمومی است و برای نظام برآمده از اسلام، تکلیف ایجاد می‌کند.

در همین راستا سایت وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی در ماه های گذشته با تبلیغ حجاب اختیاری سعی در به انحراف کشاندن این نظر حضرت امام (ره) درباره حجاب داشته است.

انتشار اخباری در حمایت از حجاب اختیاری از سوی گردانندگان این سایت در حالی است که نظر حضرت امام خمینی(ره) درباره حجاب موضوعی شفاف و مشخص بوده است تا جایی که حضور زنان بی حجاب در مجامع عمومی و ادارات و سازمان ها باعث شد تا امام خمینی به این موضوع واکنش نشان دهند. در 15اسفند سال 57 امام خمینی در این خصوص تذکر می دهند و می فرمایند: «وزارتخانه اسلامی نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه‎‎های اسلامی نباید زن ‎ها لخت بیایند. زن ‎ها بروند؛ اما با حجاب باشند. مانعی ندارد بروند کار بکنند، لکن با حجاب شرعی باشند.»

تصاویر زیر نمونه هایی از اقدامات سایت جماران علیه حجاب است.
 
تبلیغ

تبلیغ


سایت جماران در حالی به موضوع حجاب اجباری و اختیاری دامن می زند که تا کنون موضع شفاف و صریحی از سوی بیت امام در واکنش به این موضوع دیده نشده است؛ این روزها صحبت های فراوانی مبنی بر اینکه دستور حجاب از سوی امام متوجه همه زنان جامعه نبوده است در رسانه ها مطرح می شود ولی تا کنون بیت امام خمینی(ره) نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده و موضع شفافی نگرفته است.
 
 
*آیت‌ا... موسوی‌بجنوردی: حجاب، قانون است و نقض آن مغایر با جامعه مدنی است
سایت تحت نظارت سید حسن خمینی در حالی این رویه را در برابر حجاب اختیاری اتخاذ کرده که آیت‌ا... موسوی‌بجنوردی، پدر خانم سید حسن خمینی، معتقد است: «مقام زن بسیار بیشتر از این حرف‌هاست که فکر شود بی‌حجابی او یعنی آزادی! آزادی در اندیشه است، نه در این مسائلی که موجب انحراف جامعه می‌شود. شما باید در اندیشه، آزاد باشید.» این را آیت‌ا... موسوی بجنوردی عضو مجمع روحانیون مبارز می‌گوید.

به گفته او «افرادی که می‌گویند زن باید روسری‌اش را در بیاورد، صراحتا با قانونی که برای شهروندان وضع شده، مخالفت می‌کنند و این در حالی است که در جامعه مدنی، نقض قانون نداریم. زمانی جامعه مدنی است که همه از قانون متابعت کنند و یکی از قوانینی که همه باید از آن متابعت کنند، مساله حجاب است.»

طرح این اظهارات آن هم درست در روزهایی که مساله حجاب بار دیگر به کانون توجه‌ها بازگشته و موافقت‌ها و مخالفت‌ها با محدوده و نحوه مواجهه با آن نقل محافل رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی شده در نوع خود جالب توجه است. آیت‌ا... سیدمحمد موسوی‌بجنوردی اخیرا در گفت‌وگویی که به مناسبت روز زن و نیز سالروز تولد حضرت امام خمینی(ره) صورت گرفته ضمن بازخوانی فراز‌هایی از اندیشه سیاسی رهبر فقید انقلاب اسلامی، گفتنی‌های جالبی را نیز در باب چگونگی ورود اصل ولایت فقیه به قانون اساسی، حجاب و نسبت آن با آزادی‌های مدنی و حقوق شهروندی و... مطرح کرده است.
عضو مجمع روحانیون مبارز در این گفت‌وگو که به صورت زنده از صفحه اینستاگرام سیدحسن خمینی نیز پخش می‌شد با بیان اینکه در منظومه فکری حضرت امام، اسلام دارای نظام حکومتی بوده، گفت: «این در شرایطی بود که بسیاری از بزرگان معتقد بودند اسلام فاقد نظام حکومتی است و صرفا دربر گیرنده قوانین و احکامی است که در هر سیستمی قابل پیاده‌سازی است.»

وی با تاکید بر اینکه طبق نگاه امام شاکله حکومت اسلامی حکومت قانون بر مردم است، اظهار داشت: «ایشان در دومین روز ورودشان به نجف در سال 1344 در کلاس درس با طرح این سوال که چه کسی باید در رأس حکومت باشد، بحث ولایت فقیه را مطرح کرده و گفته‌اند از آنجایی که در حکومت اسلام تحمیلی در کار نیست، فقیه حاکم باید مورد پذیرش ملت هم باشد.»

وی یادآور شد: «ایشان در گام اول نوع حکومت و جمهوری اسلامی بودن آن را به رأی ملت گذاشتند. بعد بنا شد قانون اساسی جمهوری اسلامی تدوین شود که برای تدوین آن مجلس خبرگان قانون اساسی مرکب از علما و بزرگان و حقوق‌دانان تشکیل شد. سپس قانون اساسی نگارش شده به رای ملت گذاشته شد و ملت با رای قاطع به آن نظر دادند. قانون اساسی‌ای که اصل اساسی‌اش ولایت فقیه بود. یعنی در راس حکومت اسلامی باید یک فقیه جامع‌الشرایط باشد و کل ملت هم او را به‌عنوان رهبری قبول داشته باشند.»

موسوی‌بجنوردی با اشاره به انتخابات‌های صورت گرفته پس از آن برای مجلس و ریاست‌ جمهوری، تصریح کرد تمام کارهایی که در ایران واقع می‌شد به رای ملت گذاشته می‌شد.

وی با اشاره به تاکید حضرت امام(ره) بر رأی مردم تصریح کرد: «وقتی کسی چنین نگاهی دارد یعنی بیش از همه نسبت به دموکراسی حساسیت دارد و لذا در مقایسه با دیگر نظام‌ها نیز دیده می‌شود که فقط جمهوری اسلامی به‌طورکامل و در چارچوب اسلام متکی به رای ملت است. به هر ترتیب 98 درصد از مردم خواهان آن بودند که این جمهوری در چارچوب مکتب اسلام باشد.»

عضو مجمع روحانیون مبارز در بخشی دیگر از اظهارات خود به مقوله حجاب پرداخت و با اشاره به آیه 31 سوره نور تاکید کرد: «حجاب از ضروریات اسلام است و در قرآن نسبت به آن تصریح شده. یعنی امر است که این کار را بکنند، نه اینکه خوب است آن را انجام دهند. ضمن اینکه این موضوع یکی از امتیازات اسلام است.»

وی یادآور شد: «در جاهلیت عرب این‌طور نبود که زن‌ها بی‌حجاب باشند؛ اما سرهایشان یک مقدار باز بود. اسلام آمد تعدیل کرد و فرمود این روسری را روی سینه بیاورند و سینه را بپوشاند؛ چون سینه‌هایشان کمی باز بود. اسلام حجاب را به مقداری ضابطه‌مند کرد.»

موسوی‌بجنوردی با اشاره به اینکه حتی در غرب هم اگر کسی بخواهد به کلیسا برود با حجاب وارد می‌شود، تصریح کرد: «من کسی نیستم که بخواهم عقیده خود را تحمیل کنم. عقیده خودم را می‌گویم؛ بنده آدم خشکی هم نیستم و انسانی هستم که آزاد فکر می‌کنم. حجاب اساسا زینت زن است و به او ارزش و شخصیت می‌دهد.»

عضو مجمع روحانیون مبارز اضافه کرد: «بین یک انسان لااوبالی و لخت و فلان و یک زن محجبه، آن خانم محجبه احترام بیشتری را به خود جلب می‌کند و حتی همان‌هایی که بی‌دین هستند و به ارزش‌های دینی اعتقادی ندارند در برخورد با این دو به آن زن با حجاب بیشتر احترام می‌کنند. بر این اساس خانم‌ها بدانند حجاب ارزش آنهاست و بی‌حجابی ضدارزش است. نه صرف اینکه دین این را می‌گوید، این یک واقعیت انسانی است.»

وی تصریح کرد: «وقتی قانونی وضع می‌شود، هر شهروندی باید از آن قانون متابعت کند، لذا ممکن است کسی از خارج آمده باشد اما وقتی قانونی وضع شد این قانون برای همه لازم‌الاجراست و قابل تبعیض نیست و همه باید به آن عمل کنند. در مورد مساله حجاب هم باید گفت این مقوله در قانون آمده، ضمن اینکه حجاب در قرآن هم به صراحت آمده است. از این رو باید اذعان داشت که حجاب از ضروریات اسلام است و شیعه و سنی هم ندارد؛ برای همه است. هم برای مسلمانان و هم برای اقلیت‌های دینی که می‌خواهند در این کشور زندگی کنند، اعم از زرتشتی، یهودی و مسیحی باید حجاب را رعایت کنند. چون در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنند، پس باید طبق قوانین همان کشور عمل کنند.»



انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان