۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین برای کهنه سربازی که از سنگر نماز جمعه رفت
کد خبر: ۲۷۲۸۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ ساعت: ۹:۵۳ ↗ لینک کوتاه

۲۵ سال خطابه‌ انقلابي و صادقانه

برای کهنه سربازی که از سنگر نماز جمعه رفت

خبر ديروز كوتاه بود، اما مهم و براي نماز جمعه خوان‌هاي تهراني خبري خوب نبود. آيت‌الله احمد جنتي نامه‌اي به رهبر انقلاب نوشته‌اند و...

برای کهنه سربازی که از سنگر نماز جمعه رفت
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، خبر ديروز كوتاه بود، اما مهم و براي نماز جمعه خوان‌هاي تهراني خبري خوب نبود. آيت‌الله احمد جنتي نامه‌اي به رهبر انقلاب نوشته‌اند و با اشاره به «۲۵ سال توفيق خدمت در سنگر امامت جمعه تهران و با تشكر از اعتماد و عنايات حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در طول اين مدت، درخواست كناره‌گيري از امامت جمعه تهران را مطرح كرد و رهبر معظم انقلاب اسلامي هم با اين درخواست موافقت كردند».
 
آيت‌الله احمد جنتي فروردين سال 71 با حكم حضرت آيت‌الله خامنه‌‌اي، رهبر انقلاب به عنوان امام جمعه تهران منصوب شد؛ حكمي كه اولين حكم رهبر انقلاب براي فردي به عنوان امام جمعه موقت تهران بود.

احمد جنتي همه‌ اين سال‌ها براي انقلاب و نظام و انقلابي‌هاي تهران فقط امام جمعه‌اي موقت نبوده است، او كهنه سربازي بود كه نماز جمعه را تريبون دفاع از حق ملت و تبيين مواضع رهبري و دفاع از انقلاب و نظام كرده بود. آنچه در مورد احمد جنتي نكته‌اي قابل تأمل است آنكه او بسياري مواقع به گونه‌اي عمل مي‌كرد كه اگر اعلام موضع بحقي قرار است بدوبيراه گويي ضدانقلاب را به همراه داشته باشد، اين بدوبيراه به نظام و رهبري نخورد و او سپر اين ناسزاها باشد.

مواضع درست را الزاماً از زبان رهبري بيان نمي‌كرد، گرچه از نظر ايشان مطلع داشت؛ همان نظر را مي‌گفت و تبيين مي‌كرد و از رهبر خرج نمي‌كرد. فرداي آن جمعه، برخي رسانه‌هاي داخل و خارج كشور شروع به اعتراضات تند عليه مواضع امام جمعه موقت تهران مي‌كردند و بازار حمله به احمد جنتي داغ مي‌شد اما براي او چه فرقي مي‌كرد، حرف و موضع صحيح را براي جريان انقلابي تبيين كرده بود و به خاطرش از رهبري هم هزينه نكرده بود و حالا اگر ناسزايي هم در كار بود، به نظام نمي‌خورد و شلوغ كاري يك عده تغييري در ماجرا نمي‌داد؛ پس چه اهميتي داشت؟ مهم حرف حق بود كه گفته شد.

از سويي، همه اين سال‌ها اعتماد رهبري به او در سمت‌هاي مختلف و ايستادگي تمام قد او براي دفاع از انقلاب و نظام و وفاداري هميشگي‌اش به انقلاب اسلامي تا حدي كه از فرزند هم بگذرد، از او هويتي ساخت كه بارها و بارها كساني كه به هر دليلي نمي‌خواستند يا نمي‌توانستند رهبر و نظام را علني و صريح بزنند، او را به عنوان منصوب رهبري و مدافع تمام قد انقلاب تخريب مي‌كردند تا غيرمستقيم بالاتري‌ها را بزنند.

آیت‌الله جنتي در سربازي نظام عمري را گذاشته و حالا پير شده است و سه سال پيش هم خودش گفت كه از رهبري خواسته تا به برخي از مسئوليت‌هايش از جمله حضور در نماز جمعه، شوراي عالي انقلاب فرهنگي و مجمع تشخيص مصلحت پايان بدهد و همانجا هم گفت كه رهبر «در خصوص فعاليت شوراي عالي انقلاب فرهنگي مخالفتي نداشتند و گفتند نمي‌خواهيد نرويد وليكن در خصوص نماز جمعه گفتند كه بايد نماز جمعه را داشته باشي. من گفتم برخي وقت‌ها نماز جمعه براي من سنگين است فرمودند فاصله‌هايش را زياد كن. » حالا ديگر همان با فاصله زياد را هم احمد جنتي به امامت نماز جمعه تهران نمي‌آيد، اما 25 سال خطبه خواني انقلابي و صادقانه او، پيرمرد سرباز انقلاب، سرمايه و آبروي دنيوي و اخروي او خواهد بود؛ ان‌شاءالله.




انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان