۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بیش از ۲ تن مواد مخدر کشف شد/ افزایش ۳۶درصدی وقوع جرائم رایانه‌ای در قزوین
کد خبر: ۲۷۲۸۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ ساعت: ۱۳:۵۹ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی استان قزوین:

بیش از ۲ تن مواد مخدر کشف شد/ افزایش ۳۶درصدی وقوع جرائم رایانه‌ای در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: درخصوص کشفیات، پلیس مبارزه با مواد مخدر قزوین جزو دستگاه‌های پیشرو است و ۳۸درصد افزایش کشف انواع مواد مخدر و بیش از ۲تن مواد مخدر در استان کشف شده است.

بیش از ۲ تن مواد مخدر کشف شد/ افزایش ۳۶درصدی وقوع جرائم رایانه‌ای در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سردار مهدی محمودی، فرمانده انتظامی استان قزوین پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر فرماندهی، شعار نوروزی پلیس در ایام عید را «آرامش بهاری با نظم و امنیت» اعلام و اظهار کرد: امنیت یکی از اولین و اساسی ترین نیازهای بشری و جزو بزرگترین نعمت‌های الهی است و امنیت شاکله اصلی تمام فعالیت‌های اجتماعی و در واقع زیربنای عرصه‌های سیاسی اقتصادی دیپلماسی است.

وی افزود: در مجموعه نیروی انتظامی شاکریم این مسئولیت ما محول شده که تامین کننده نظم و امنیت در جامعه باشیم، نیروی انتظامی به عنوان نیروی قوام بخش در امنیت مطرح است و جزو اصلی ترین نیروهای مسلح در کشور است که برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی قدم برمی‌دارد.

این مسئول عنوان کرد: نیروی انتظامی مسئولیت دفاع از تهدیدات را برعهده دارد و در راستای ارتقای امنیت اجتماعی فعالیت‌های متعددی دارد، آنچه جزو اولویت‌های ما محسوب می‌شود مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر، مبارزه با سرقت، روان سازی ترافیک، کاهش ترافیک، توجه به امنیت اخلاقی و افزایش کیفیت کاری کارکنان است.

وی ادامه داد: ما به عنوان نیرویی که تمام قد در جبهه اول مبارزه با جرائم و تخلفات و بزه قرار دارد و هماهنگ با دستگاه قضا عمل می‌کند و از نظر مبارزه با بزه جزو امن ترین استان‌ها هستیم و در رتبه 32 وقوع تخلفات در کشور قرار داریم.

تردد بیش از 232میلیون خودرو در قزوین
محمودی بیان کرد: در سال جاری بحث انتخابات ریاست جمهوری و شوراها جزو مهمترین برنامه‌ها بود که نیروی انتظامی با امنیت بخشی شرایط برگزاری مناسب این انتخابات را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی در اتفاقات دی ماه امسال با حضور هوشمندانه و مقتدرانه صف مردم و اغتشاشگران را ازهم جدا کرد و قزوین جزو مرکز استان‌هایی بود که کمترین حادثه را در آن شاهد بودیم و 12شبانه روز آماده باش و ماموریت برای برقراری امنیت و مقابله با اخلالگران انجام گرفت.

این فرمانده انتظامی ابراز کرد: سه شبانه روز کولاک در زمستان سال جاری را شاهد بودیم که با برنامه ریزی مناسب کمترین حوادث را داشتیم و مسافران اسکان داده شدند.

وی تاکید کرد: نکته اساسی در ماموریت‌های نیروی انتظامی مدال افتخاری است که رهبری با عنوان مجاهدان فی سبیل الله به کارکنان نیروی انتظامی اهدا کرده اند.

این مسئول درخصوص گزارش یازده ماهه عملکرد نیروی انتظامی در سال جاری گفت: از نظر فراوانی تعداد کل وقوع سرقت در رتبه 22کشوری قرار داریم که از نظر شاخص و میزان مهار جزو استان‌هایی هستیم که سرقت را مهار کرده ایم.

وی افزود: از نظر وقوع نزاع و درگیری در رتبه 32کشوری قرار داریم، یعنی از 34استان انتظامی جزو استان‌های کم خطر هستیم، از نظر تعداد وقوع تصادفات فوتی باتوجه به وجود بیشترین راه‌های مواصلاتی در جایگاه 22کشوری قرار داریم.

محمودی ادامه داد: از نظر تعداد تصادفات جرحی در بین استان‌ها رتبه 32 و تصادفات خسارتی در رتبه سی ام کشور قرار داریم، همچنین حجم ترددهای صورت گرفته طی 11ماهه سال جاری بیش از 232میلیون خودرو بود که 13.7درصد افزایش حجم تردد نسبت به سال گذشته را شاهد بودیم.

وی ابراز کرد: درخصوص کشفیات، پلیس مبارزه با مواد مخدر قزوین جزو استان‌های پیشرو در مقابله با مواد مخدر است و طی یازده ماه گذشته 38درصد افزایش کشف انواع مواد مخدر داشتیم که و بیش از 2تن مواد مخدر در استان کشف شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین اذعان کرد: در حوزه دستگیرشدگان بخش سرقت 4درصد افزایش را داشتیم که اغلب وقوع این سرقت‌ها به علت بیکاری و نبود اشتغال و مصرف مواد در حوزه سرقت است، جرائم مهمه اعم از سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف ورود به عنف با کاهش مواجه بودیم.

وی اضافه کرد: در حوزه قاچاقچیان کالا و مواد مخدر 39 درصد، امور امنیتی 25 درصد، در حوزه مفاسد اجتماعی با 12 درصد افزایش دستگیری روبرو بودیم و در حوزه کشف محصولات مبتذل و غیرفرهنگی با 15 درصد رشد مواجه بودیم.

مصالحه 78 درصدی پرونده‌های ارجاعی به کلانتری‌ها 
این مسئول انتظامی یادآور شد: استاندارد کاهش سرقت در کشور بین 2 تا 3 درصد است که استان قزوین در سال جاری با حضور قدرتمندانه پلیس توانسته از استاندارد کشوری بالاتر رفته و به کاهش 8 درصد سرقت دست پیدا کند.

وی ادامه داد: در حوزه ورود به عنف 54 درصد، سرقت مسلحانه 100 درصد، تصادفات فوتی 17 درصد، تصادفات جرحی 13 درصد با کاهش مواجه بوده ایم.

محمودی با اشاره به اجرای طرد اتباع خارجی غیرمجاز در قزوین گفت: 32 طرح جمع آوری اتباع غیرمجاز در استان اجرا شد که بیش از 4 هزار نفر در این راستا دستگیر شدند.

وی ابراز کرد: اجرای طرح امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و محلات مورد هدف در استان 24مرحله اجرا شد که 782 نفر دستگیر و 49 قبضه سلاح کشف شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم پلیس مبارزه با قاچاق کالاست که در حوزه توزیع خارج از شبکه مواد سوختی 12 طرح انجام گرفت و بیش از 598 هزار و 300 لیتر سوخت قاچاق کشف شد.

وی از اجرای 13 طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبرداد و گفت: با اجرای این طرح 345 هزار و 734 عدد سیگار و بیش از 78 هزار و 800 ثوب انواع البسه و یک میلیون و 694 هزار و 144 مورد لوازم آرایشی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: با اجرای طرح امنیت اجتماعی 1050 باب منزل مورد بازرسی قرار گرفت و 34 هزار کیلو و 73 گرم کشف شد، سه سال متوالی است که با کاهش سرقت و جرائم در استان مواجه بودیم که طی سال آینده رد مال و پرونده‌های این حوزه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: متاسفانه در حوزه جرائم رایانه ای 36درصد افزایش وقوع جرائم را شاهد هستیم که عمده عناوین مزاحمت‌های اینترنت به خصوص در تلگرام، برداشت غیرمجاز از حساب‌ها، نشر اکاذیب، هتک حیثیت را به خود اختصاص می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: در حوزه کشف جرائم رایانه ای 32 درصد و دستگیری مجرمان 36 افزایش داشته ایم؛ متاسفانه در کل کشور با افزایش وقوع جرایم رایانه ای و فضای مجازی روبرو هستیم.

وی تصریح کرد: پلیس با اجرای طرح‌های مقابله ای دارای اعتبار اجتماعی می‌شود و خوشبختانه از نگاه مردم قزوین پلیس دارای این اعتبار اجتماعی شده است، در سال جاری 6491 پرونده به دوایر مددکاری مستقر در کلانتری‌ها ارجاع شده که 78 درصد آنها به سازش و مصالحه منجر شد.

250واحد صنفی در قزوین پلمپ شد
محمودی بیان کرد: در راستای فعالیت راهنمایی رانندگی 35 هزار و 590 خودرو شماره گذاری شدند و برای 23 هزارنفر گواهینامه رانندگی جدید صادر شد، همچنین برای 51 هزار و 667 نفر گذرنامه صادر شد.

وی ادامه داد: در راستای برخورد با واحدهای صنفی متخلف 250واحد صنفی پلمپ شده اند، همچنین 21 هزار و 330 تماس با سامانه واحد نظارت همگانی 197 انجام گرفت که این سامانه پل ارتباطی بین پلیس و مردم است که 42 درصد انتقادات کاهش یافته و 33 درصد تماس‌ها قابل رسیدگی و 25 درصد نیز برای مشاوره بوده است.

این مسئول افزود: در سال جاری 21نشست و دیدار مردمی برگزار شده و معاونان تخصصی هم در این نشست‌ها حضور داشته اند که درخواست‌ها بیشتر در حوزه اخذ گذرنامه راهنمایی رانندگی و توقیف خودروها و سربازی بوده است.

وی عنوان کرد: فوریت‌های پلیسی 110در سال جاری 233هزار و 332مورد تماس صورت گرفته که افزایش 4درصدی را شاهد بودیم، از کل تماس‌ها 46 درصد عملیاتی، 50 درصد راهنمایی و ارشاد و 4 درصد غیرقابل رسیدگی بوده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به برنامه‌های پلیس در پایاین سال اذعان کرد: جلوگیری از بی نظمی و اخلال در امنیت، پیشگیری از حوادث ناگوار و استفاده از مواد محترقه، مقابله با انجام اعمال ضداخلاقی، تسهیل در ترافیک جهت تردد خودروها، جلوگیری از توزیع مواد محترقه، پیشگیری از خسارت به اموال عمومی، آگاهسازی نوجوانان توسط پلیس پیشگیری، پوشش مراکز تجاری بازار، اجرای طرح دستگیری محکومان فراری، جمع آوری معتادان، افزایش توان عملیاتی در مقابله با قاچاق کالا در محورهای ترانزیتی استان، ناامن کردن محیط برای بزهکاران، پیشگیری مقابله وکشف جرم و سرقت، تشدید اقدامات پلیسی، کنترل جرائم در مراکز خرید، روان سازی ترافیک، فعال کردن واحدهای گشت محسوس و نامحسوس مدنظر قرار دارد.

وی بیان کرد: در ایام نوروز شروع طرح ترافیک با رزمایش در 24اسفندماه شروع شده تا 15فروردین ادامه دارد که پوشش کلیه نقاط شهری برای جلوگیری از وقوع سرقت، پوشش محل‌های اسکان مسافران نوروزی، تفرجگاه‌ها، پارک‌ها، ایستگاه‌ها اجرا می‌شود.

محمودی با بیان اینکه در ایام نوروز از نگاهبانان محله و پلیس افتخاری استفاده می‌شود، تاکید کرد: مردم در ایام تعطیلات حتما از قفل‌های کتابی ضدسرقت برای منازل و مغازه‌ها استفاده کنند، هنگام عبور از خیابان مراقب کیف خود باشند، در هنگام عبور از خیابان از تلفن همراه استفاده نکنند، مالکان موتورسیکلت‌ها از سیستم‌های امنیتی استفاده کنند، برای خودروها حتما از قفل فرمان و پدال استفاده شود و از بسته بودن درب خودروها مطمئن شوند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان