۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آستان قدس رضوی در حال گسترش خدمات‌رسانی به محرومان است
کد خبر: ۲۷۲۸۰۷ نویسنده: حجت الاسلام عباسی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ ساعت: ۸:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرحوزه علمیه قزوین:

آستان قدس رضوی در حال گسترش خدمات‌رسانی به محرومان است

مدیرحوزه علمیه استان قزوین گفت: دفتر آستان قدس رضوی در حال گسترش خدمات‌رسانی به محرومان جامعه در نقاط مختلف کشور است که بر اساس آن دفاتر آستان قدس رضوی در استان‌های مختلف کشور برنامه‌های متنوعی را برای این منظور در دستورکار دارد.

آستان قدس رضوی در حال گسترش خدمات‌رسانی به محرومان است
حجت‌الاسلام علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به برنامه‌های محرومیت‌زدایی دفتر آستان قدس رضوی اظهار کرد: امام رضا(ع) توجه ویژه‌ای به محرومان جامعه داشت تا جایی که با افراد مستضعف جامعه هم‌سفره می‌شد و در منزل با غلامان سر یک سفره غذا می‌خورد.

وی افزود: به این واسطه دفتر آستان قدس رضوی در حال گسترش خدمات‌رسانی به محرومان جامعه در نقاط مختلف کشور است که بر اساس آن دفاتر آستان قدس رضوی در استان‌های مختلف کشور برنامه‌های متنوعی را برای این منظور در دستورکار دارد.

مدیر حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: یکی از منابع درآمد این خدمات نذورات و درآمد حاصل از موقوفات متعلق به امام رضا(ع) در استان‌ها است که در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به محرومان هزینه می‌‍‌شود.

عباسی با اشاره به سفر زائر اولی‌ها عنوان کرد: یکی از برنامه‌های جدید آستان قدس رضوی اعزام افرادی که بنا به دلایل مادی توفیق زیارت امام رضا(ع) را پیدا نکردند به مشهد مقدس است که این سفر به صورت رایگان بوده و هزینه‌های آن توسط آستان قدس رضوی تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون ثبت‌نام این افراد از طریق دفاتر آستان قدس رضوی در استان‌های مختلف کشور به صورت رسمی در حال انجام است که این برنامه هم یکی از مصادیق رویکرد توجه به محرومان جامعه از سوی آستان قدس رضوی به شمار می‌رود.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و هنری آستان قدس رضوی گفت: زائرانی که به صورت گروهی به زیارت امام رضا(ع) مشرف می‌شوند، می‌توانند از خدمات فرهنگی و هنری آستان قدس رضوی بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: این دفتر برنامه‌های فرهنگی و هنری قوی اجرا می‌کند و حتی برای زائرانی که گروهی به زیارت امام هشتم مشرف می‌شوند، سخنران هم معرفی می‌کند.

این مسئول یادآور شد: در سال‌های اخیر خادمان امام رضا(ع) به استان‌های مختلف کشور سفر می‌کنند که برنامه‌های متنوعی از جمله بازدید از مراکز مختلف استانی را در دستور کار دارند.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان