۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین زن در دنیای غرب به کالای لوکس و ویترین تبدیل شده است
کد خبر: ۲۷۲۸۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ ساعت: ۱۴:۵۶ ↗ لینک کوتاه

کارشناس رسانه ملی:

زن در دنیای غرب به کالای لوکس و ویترین تبدیل شده است

کارشناس رسانه ملی گفت: در فرهنگ غربی نظام خانواده و ارزش‌گذاری به زن دچار فروپاشی شده و زن تبدیل به یک کالای لوکس و ویترین شده است.

زن در دنیای غرب به کالای لوکس و ویترین تبدیل شده است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت الاسلام مسعود عالی در مراسمی که در مسجد فاطمه زهرا(س) راه‌آهن قزوین برگزار شد؛ با اشاره به مناسبت روز زن و مادر اظهار کرد: ما در اسلام چیزی به عنوان روز مادر، روز زن، روز پدر و یا معلم نداریم؛ چون همه ایام، روز معلم، مادر و پدر و همه این انسان‌های ارزشمند است.
وی افزود: در فرهنگ جهانی متاسفانه انسان‌ها از ارزش‌ها غافل شده‌اند؛ بنابراین یک روز به این مناسبت‌ها نامگذاری شده تا گروغبار غفلت باعث فراموشی انسان از این ارزش‌ها نشود.

کارشناس رسانه ملی تصریح کرد: این موضوع محصول یک غفلت است و یک فرهنگ مادی موجب گردوغبار غفلت و فراموشی نسبت به ارزش‌ها شده؛ وگرنه در فرهنگ دینی ما بسیار به این مباحث تاکید شده است.

وی اضافه کرد: در دین اسلام جایگاه پدر و مادر بسیار ارزشمند است و بسیار به احترام به والدین سفارش شده است؛ اما ما در فرهنگ جهانی‌ای زندگی می کنیم که افراد از ارزش‌ها غافل شده‌اند و در فرهنگ مادی هم متاسفانه سود، سرمایه و لذت محور امور است.

عالی با اشاره به اینکه فرهنگ غربی نماد یک فرهنگ مادی است، گفت: دنیای غرب و فرهنگ غربی منظور افراد ساکن در نیمکره غربی دنیا نیست؛ بلکه مراد کسانی هستند که فرهنگ مادی در آن جوامع محور قرار گرفته و ارزش‌ها در آن سقوط کرده است.
وی تصریح کرد: در فرهنگ غربی نظام خانواده و ارزش‌گذاری به زن دچار فروپاشی شده و زن تبدیل به یک کالای لوکس شده است و متاسفانه در کشاندن زن به جامعه افراط کردند.

این مسئول اضافه کرد: این امر نه به دلیل بهره‌مندی از علم، عاطفه، هنر، مهارت و خلاقیت و مباحث انسانی زنان بوده؛ بلکه زنان به عنوان نیروی کار ارزان قیمت، جیب سرمایه داران را پر کرده و یا برای پاسخ هوس هوسرانان و یا برای تبلیغ کالا مورد استفاده قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در دنیای غرب زن به کالای لوکس و ویترین تبدیل شده است، به طوریکه سومین تجارت جهانی بعد از تجارت اسلحه و مواد مخدر، تجارت زن و کودک است و در چهارمین رتبه نیز صنعت فروش نفت قرار دارد.

عالی تصریح کرد: در فرهنگ غربی، روابط جنسی افسارگسیخته شده و زنان به بیرون از خانه کشیده شده‌اند؛ چراکه خانه دار بودن و مادر بودن در فرهنگ این جوامع دارای ارزش نیست؛ این در حالی است که ارزش زن خانه‌دار در دین و مذهب ما بسیار بالاست.

وی عنوان کرد: یکی از صنایع پرفروش جهانی صنعت توریسم جنسی است و امروزه متاسفانه تعریف خانواده در جوامع غربی تغییر کرده و از خانواده‌های تک والدی، همجنسگرا و ازدواج سفید به عنوان خانوده یاد می‌شود.
این کارشناس مذهبی گفت: در فرهنگ دینی ما زن و مادر بالاترین نقش را دارد و معتقدم زن اگر زن باعفت، باحیا و بانجابت باشد، مرد به گرد پایش هم نمی‌رسد.

وی در پایان گفت: رابطه حضرت زهرا(س) با پیامبر فراتر از رابطه پدر و فرزندی بود و پیامبر همواره برای ایشان احترام قائل بودند و همه اهل بیت(ع) از پیامبر(ص) تا امامان مرید فاطمه زهرا(س) بودند.


انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان