۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۶۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تعیین تکلیف شد
کد خبر: ۲۷۲۸۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ ساعت: ۱۴:۳۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین:

۶۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تعیین تکلیف شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای قانون رفع تداخل اراضی کشاورزی تا کنون ۶۷هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین تعیین تکلیف شده است.

۶۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تعیین تکلیف شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین ظهر امروز(شنبه) در جلسه رفع تداخلات اراضی کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: تاکنون بیش از 67 هزار هکتار از اراضی ملی و کشاورزی در قالب 43 پلاک ثبتی تعیین تکلیف شده‌است.

وی افزود: علاوه بر آن 109 هزار هکتار از اراضی کشاورزی نیز برای رفع تداخلات اراضی در دست اجرا است.

این مسئول اذعان کرد: رفع تداخلات اراضی ملی و کشاورزی و حل‌وفصل اختلافات مالکیتی مربوط به کشاورزان و اداره کل منابع طبیعی یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی است.

وی تصریح کرد: رفع تداخل اراضی ملی با اراضی زراعی باید در اولویت کاری همه مدیران به ویژه امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ابراز کرد: اولین موضوعی که کشاورزان را با نگرانی روبرو کرده بحث تداخل اراضی زراعی با اراضی منابع طبیعی است که عملی شدن طرح رفع تداخل می‌تواند این نگرانی‌ها را کاهش و در نهایت این طرح به نفع بخش کشاورزی خواهد بود.

وی ادامه داد: طرح جامع کاداستر و نقشه برداری از اراضی کشاورزی و مشخص کردن حد مرز زمین‌های زراعی با منابع طبیعی می‌تواند مسائل و مشکلات مربوط به تداخل را حل و جلو سوء استفاده کنندگان از منابع طبیعی را بگیرد.

این مسئول تاکید کرد: با رفع تداخل اراضی کشاورزی با منابع طبیعی؛ موانع تولید برداشته و بهره برداران می تواند به راحتی به تولید محصولات خود مشغول باشد.

وی اذعان کرد: اطلاعات فنی و دستور العمل‌های ابلاغ شده در این راستا در کنار تجربه و تخصص کارشناسان سازمان می‌تواند در موفقیت اجرای این طرح نقش بسزایی داشته باشد.

خمسه یادآور شد: امکانات لازم برای عملی شدن این طرح در استان فراهم شده که باید رفع تداخلات اراضی ملی با زمین‌های زراعی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

گفتنی است؛ در جلسه کارگروه رفع تداخلات اراضی کشاورزی استان ؛ 12 پرونده مطرح و در نتیجه به میزان 12687 هکتار از اراضی تعیین تکلیف شد که نهایتاً سطح اراضی ملی 4660 هکتار و مستثنیات 8026 هکتار مصوب شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان