۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سقوط در چاه، مرگ مرد قزوینی را رقم زد+تصاویر
کد خبر: ۲۷۲۷۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ ساعت: ۱۰:۴۶ ↗ لینک کوتاه

حوادث؛

سقوط در چاه، مرگ مرد قزوینی را رقم زد+تصاویر

معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين از عمليات نفس‌گير آتش نشانان براي خارج کردن مرد ۵۷ ساله از عمق چاه در خيابان حمدالله مستوفي قزوين خبر داد.

سقوط در چاه، مرگ مرد قزوینی را رقم زد+تصاویر
قدير موسي خاني در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  اظهار کرد: در پي اطلاع رساني اين حادثه به سامانه 125 آتش نشاني در ساعت 17 و 56 دقيقه روز چهارشنبه 16 اسفند ماه سال 1396، از وقوع اين حادثه خبر داده شد.

وی افزود: ستاد فرماندهي سازمان آتش نشاني قزوين گروه‌هاي ويژه امداد و نجات را از ايستگاه‌هاي مولوي، باغ دبير، شهيد بابايي و شهيد مفتح به محل حادثه واقع در خيابان حمداله مستوفي قزوين، کوچه صوفيان اعزام کرد.

معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين با اشاره به حضور به موقع آتش نشانان در محل حادثه اذعان کرد: در جريان اين حادثه که به دليل شکستگي لوله فاضلاب به وقوع پيوست و منجر به افکن چاه و قسمتي از حياط اين واحد مسکوني شد، يک نفر مرد 57 ساله به عمق حدود 30 متري چاه سقوط کرد.

موسي‌خاني بیان کرد: نيروهاي ويژه امداد و نجات اين سازمان با استفاده از تجهيزات کامل و تخصصي نجات از چاه و دستگاه زنده ياب در محل حادثه حاضر و پس از ايمن سازي، بي درنگ عمليات نجات را با برقراري کارگاه مخصوص و ورود يکي از آتش نشانان به داخل چاه آغاز کردند.

معاون عمليات سازمان آتش نشاني قزوين ابراز کرد: پس از بازديد و بررسي‌هاي به عمل آمده از محل حادثه مشخص شد به دليل ريزش خاک و افکن‌هاي مجدد مسير ورودي چاه در زير خاک مدفون شده که به دليل شرايط خطرناک و سخت صحنه حادثه نيروهاي اين سازمان با همکاري پرسنل امور قنايي با تلاشي طولاني و نفسگير نسبت به تخليه خاک و گودبرداري محل حادثه تا زمان باز شدن مسير و امکان دسترسي به عمق چاه اقدامات لازم را به عمل آوردند و در نهايت پس از حدود 12 ساعت عمليات بي وقفه آتش نشانان اعزامي، فرد سقوط کرده در چاه را به سطح زمين منتقل و تحويل امدادگران اورژانس حاضر در محل دادند که پس از انجام معاينات پزشکي از سوي عوامل اورژانس، متأسفانه مشخص شد وي جان خود را از دست داده است.

موسي خاني عنوان کرد: با توجه به احتمال آسيب ديدگي و ريزش چاه در ساختمان‌ها و بافت‌هاي فرسوده شهر، لازم است مالکان نسبت به بازديد دوره اي از اين چاه ها، توسط افراد ذيصلاح اقدام کنند.

گفتني است؛ نيروهاي عملياتي پس از ايمن سازي محل و تحويل صحنه حادثه به عوامل انتظامي به ماموريت خود پايان دادند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان