۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ترکیب سموم "ديازينون" و "اتيون" تقلبی است
کد خبر: ۲۷۲۷۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ ساعت: ۱۲:۴۶ ↗ لینک کوتاه

معاون تولیدات گیاهی جهادکشاورزی قزوین:

ترکیب سموم "ديازينون" و "اتيون" تقلبی است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تركيبي با نام سموم تقلبي ديازينون EC % ۶۰ و اتيون EC % ۴۷ منتسب به شركت رجاء شيمي غیر مجاز است.

ترکیب سموم "ديازينون" و "اتيون" تقلبی است
مجید اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: دور نگار فوري معاون كنترل آفات سازمان حفظ نباتات به شماره 31949/730 مورخ 14 اسفندماه سال جاری مبني بر توزيع سموم تقلبي ديازينون EC % 60 و اتيون EC % 47 منتسب به شركت رجاء شيمي در سطح مناطق توزیع و عرضه شده که غیرمجاز و غیرقانونی است.

وی افزود: با عنايت به اينكه این تركيب دارای محتویات ناشناخته و مجهول دارد و از مجاري غير قانوني و فارغ از اقدامات نظارتي سازمان حفظ نباتات تدارك و توزيع شده ممکن است موجبات خسارت به محصولات کشاورزی را افراهم کند که باید از تهيه، توزيع و مصرف تركيب فوق خودداری کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: باید نسبت به شناسايي مكان‌هاي عرضه و پيگيري از طريق دستگاه‌هاي ذيربط اقدام و متخلفين به مراجع قضايي و اعمال موازين قانوني و امحاء تركيب كشف شده با هزينه صاحب كالا معرفی شوند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به تفاوت نمونه‌هاي تقلبي و اصل این ترکیب اشاره کرد و گفت: بر روي ليبل و كارتون نمونه‌هاي تقلبي نام كارخانجات صنعتي رجاء شيمي درج شده و این در حالي است كه در نمونه اصل عنوان مجتمع صنعتي رجاء شيمي است.

اسماعیلی اضافه کرد: رنگ ليبل بطري در نمونه‌هاي تقلبي قرمز تيره متمايل به قهوه اي است؛ اما در نمونه اصل رنگ ليبل ديازينون قرمز روشن و اتيون بنفش است.

وی یادآور شد: همچنین بر اساس بررسي‌هاي آزمايشگاهي انجام شده نمونه تقلبي ديازينون فاقد ماده موثره بوده و ماده موثره نمونه تقلبي و اتيون كمتر از نصف ميزان استاندارد است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان